Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 11 sep 2013 00:16

Helaas jongen er zit wel degelijk verschil in imitatie materiaal (nep spul) en gewoon zwarte wielen zonder merkstickers.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 11 sep 2013 00:21

Stoffa schreef: Prima dat je op een chinees rijdt, maar doe dan eentje met "Chinarello" er op, getuigt tenminste nog van humor.

heb je een adresje? ik zou het ook wel dikke humor vinden en zou het voor de zelfde prijs als een imi pina ook wel kopen als winterfiets vooral als die dan de zelfde looks heeft alleen de naam chinarello erop :D
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 sep 2013 00:23

carbonhead schreef:@ zorroi,

Ik vergelijk de imitatie en de originele Pina's niet. Ik schrijf mijn ervaringen over de imitatie neer.
En mijn criteria die ik heb geschreven zijn er maar een paar (ik kan er wel een boek over schrijven zoveel positieve criteria heb ik over mijn frame) ;-)

Het zou leuk zijn als je pina rijders zonder dat ze het weten op een imitatie zouden laten rijden, ik weet zeker dat er met geen kwaad woord over gerept zou worden.

Vrijwilligers? ;-)
Man, zeik niet zo slap. Je post hier vandaag voor de eerste keer over je Pina Imitato en weet dan al te zeggen dat : 'ik kan er wel een boek over schrijven zoveel positieve criteria heb ik over mijn frame'
Een boek schrijf je niet in 1 dag en als je dan niet eens kunt vergelijken met echte Pina's dan gaat je betoog wel erg mank.

Heb je soms handel in China zitten?

Je bent compleet ongeloofwaardig.

Wacht. Je gaat nu deijn persoonlijk aanpakken? Typisch gevalletje wat ik eerder heb gezien met malafiede gasten.

carbonhead schreef: '@deijn,

Ik zal je even voorstellen bij de andere discussie forumleden.

Deijn is iemand die bij een andere topic zeer enthousiaste interesse toonde in geïmporteerde Chinese imitatie onderdelen.

Dus ik zou zijn commentaar maar met een kilootje zout nemen. Echt consequent kom je nu niet meer over sorry.

Tevens blinkt hij uit in zijn volwassen taalgebruik, nou ja ik zou zeggen lees het zelf maar het is van een hoog niveau'
Wat was dat andere topic van Deijn dan? Geef eens URLs naar Topics.

Ik kwam volgende tegen welk compleet niet strookt met jou aanteigingen en verder niet van Deijn in het China Topic. : http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... 77#p844677
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 11 sep 2013 00:25

carbonhead schreef:Deijn is iemand die bij een andere topic zeer enthousiaste interesse toonde in geïmporteerde Chinese imitatie onderdelen.
hoe bevallen de wielen is inderdaad zeer geïnteresseerd :? .
Tevens blinkt hij uit in zijn volwassen taalgebruik, nou ja ik zou zeggen lees het zelf maar het is van een hoog niveau
8-)
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 11 sep 2013 00:27

Afbeelding


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
deijn
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 17 jun 2008 00:24

Gebruikersavatar deijn 11 sep 2013 00:29

Sorry Peter ik ga naar bed.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 sep 2013 07:30

scepticus schreef:
Wel is het nu wachten op de Pina-bezitters die beweren dat ze hun Pinarello helemáál niet vanwege het imago hebben gekocht maar alleen vanwege de technische kwaliteiten :lol:
)
Dat ga ik niet doen, maar imago was het zeker niet.
Mooi vinden, als tiener al onder de indruk zijn van de eerste Prince met geintegreerd balhoofd, de mogelijkheid om elke framemaat los te kunnen kopen (ipv reuzestappen s-m-l-xl) en er gewoon een goed gevoel bij te hebben/blij van te worden.

De mensen die neppina's kopen zijn juist de droeftoeters die dat ding kopen voor de status. Zichzelf upgraden met een neppert. Alle verhalen die ze vertellen over beter/goedkoper/fantastisch zouden pas hout snijden als ze GEEN merknaam op de fiets hadden gespoten.
Less is bore

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 11 sep 2013 08:19

De stelling dat mensen zo'n ding kopen vanwege statusmotieven gaat mij ook veel te ver (een echte dan, mensen met een neppert zijn ronduit tragische gevallen als je het mij vraagt). Het is mijn merk niet. Maar mijn vriendin bijvoorbeeld droomt van een Dogma, en echt niet om hoe een ander haar of de fiets ziet. Ze is gewoon gecharmeerd van het model, de spuitschema's, uitstraling enz. Dat kan toch?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6037
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 sep 2013 09:52

Ik denk dat dat los staat van Pina rijders. Ik rij geen Pina. Het gaat erom waarom je op een frame wat je in China haalt (wat helemaal prima is) de kleuren en naam van het origineel moet zetten. Laat dan gewoon zien dat het een nepper is. Ik begrijp niet waarom je dat niet gewoon zou doen. Wees trots op het feit dat je een fijne fiets uit China hebt en niet op het feit dat dit een nepper is.

Los van dit alles maakt het toch niet uit wie waar zijn geld aan uitgeeft. Er zijn genoeg mensen die op een dure fiets rijden, die daar heel lang voor sparen en op wachten en het uiteindelijk kunnen doen, omdat ze het gewoon mooi vinden en het hun hobby (fietsen) waar ze het aan uitgeven. En natuurlijk zijn er ook mensen die het om de status doen. Er zijn ook genoeg mensen die het geld wel hebben, maar op een goedkope fiets rijden. Laat iedereen lekker in zijn of haar waarde.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 11 sep 2013 09:53

Chinarello schreef:Aan de agressieve manier van reageren te zien, wordt het stukje dat scepsis geplaatst heeft alles maar onderbouwd. Ik vind het vermakelijk om te lezen hoe de meeste pinarello rijders wilt om zich beginnen te slaan als er iemand een andere visie heeft. :-)
Wat een goed eerste bericht op dit forum. Van harte welkom! :lol:
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 11 sep 2013 11:54

Fake is voor Fake people. Ik vind het een slechte zaak als mensen een nep Pinarello kopen en die markt voor neppers in stand houden. Je krijgt er ook 100% niet hetzelfde gevoel bij als je op een nep Pina rondrijdt dan dat je spaart voor een echte en deze ook na hard sparen daadwerkelijk kunt kopen en trots op je echte Pinarello kunt rondrijden.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 11 sep 2013 12:11

het is een beetje dezelfde vergelijking als; ik koop een Peugeot 406, koop er een kit bij en nu rij ik in een bijna niet van origineel te onderscheiden Ferrari 360. Ik snap niet dat mensen hun geld uitgeven aan een echte Ferrari, deze rijd net zo goed !

Prima dat je het geld niet voor een Pina wil uitgeven, maar ga dan niet vergelijken met een echte Pina. Wees gewoon blij dat je een goed frame hebt waar je lekker op rijdt. Dit hoort niet in dit topic.

Kunnen we nu weer gewoon bij Pinarello's blijven en niet hier voor de zoveelste keer deze discussie voeren?

Plaats reactie