Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 07 nov 2012 19:11

Wat me opvalt is het achterwege blijven van een hele hoos van sponsoren die stoppen met sponsoring van de wielerwereld. Tot op heden heeft alleen de Rabobank dit besluit genomen. Was er toen al bang voor dat de bank, net als bij Rasmussen, te voortijdig beslissingen neemt. Er vallen individueel wat renners tussenuit maar de "anciens" blijven toch gewoon sponsoren.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 nov 2012 19:18

codex schreef:dan is het ook sterk aannemelijk dat dit gebeurt in het amateurwielrennen en andere duur(vermogen)sporten.

.
Daar heb ik geen belgische wetenschapper voor nodig om dat vrijwel op zeker te kunnen bevestigen. In die paar jaar dat ik in het A-B circuit mee heb gedaan was het al een publiek geheim van sommige personen/een ploeg.
Less is bore

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 07 nov 2012 19:58

Wat ik al eerder gemeld heb: zelf bij toertochten en cyclo's wordt fors geslikt!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 07 nov 2012 20:02

Zelfs bij een herstel training, ga ik eerst aan de pillen.

Volgens mij wordt alles nu lichtelijk overdreven. Ja, er zal best wel wat geslikt worden door cyclo rijders en amateurs. Maar om nu alles over een kam te scheren en iedereen met een fiets tussen zijn benen die iets harder rijdt dan gemiddeld van dope te beschuldigen, dat gaat me toch echte te ver.
Live fast; die young. mijn blog

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 nov 2012 22:11

Dat schrijft toch niemand? Feit is dat er renners gepakt zijn bij cyclos, en de rest is onderbouwde geruchten.
Niemand die het heeft over 'iedereen'.
Less is bore

WdvB
Forum-lid

WdvB 07 nov 2012 23:05

Weer een mooi voorbeeldjes van een zogenaamd schoon geweten. Ben benieuwd wat een expert in lichaamstaal van deze interviews vindt. Noem mij maar gek, maar hier wordt weer lekker voor de camera gelogen. Een hoog ich-hab-es-nicht-gewusst-en-ben-er-niet-bij-geweest-gehalte. Ze halen er weer van allerhande gezegdes en levenswijsheden bij om hun onschuld te bewijzen: de befaamde calimero-tactiek van het leven is oneerlijk, je hebt boswachters en je hebt jagers. En op het laatst kan ie nauwelijks zijn lachen inhouden.

http://nos.nl/video/437452-posthuma-sto ... artig.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Zonet Cancellara op tv: die wilde ook al het liefst niet over het verleden praten en zou graag zien dat iedereen er nu een streep onder zet en de blik naar de toekomst richt. Jaja, dat is wel erg snel vergeven en vergeten. En werd er van hem eerst ook nog niet gedacht dat ie een motortje in zijn zitbuis had.

materialist
Forum-lid

materialist 07 nov 2012 23:08

Cancelllara heeft twee motoren eentje in zijn linker been en eentje in zijn rechter been
Do kin der mar druk mei weze

gandalf
Forum-lid

gandalf 07 nov 2012 23:17

De vraag is op welke brandstof die motoren draaien...
It is not a lie if you believe it...

tennisser
Forum-lid

tennisser 07 nov 2012 23:24

timo2.0 schreef:
materialist schreef:De geboorte van de ultimate doofpot: UCI gaat zichzelf verbeteren

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ssie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit ik toch weer met die slager in mijn hoofd.
Hoezo? John Coates (voorzitter CAS) heeft toch mensen aangedragen (juristen en sportdeskundigen), niet de UCI. UCI volgt zijn aanbevelingen op, zegt ze. Of heb ik iets gemist?

tennisser
Forum-lid

tennisser 07 nov 2012 23:40

zorba schreef:Die zit te diep in z'n eigen leugens om nu ineens te gaan bekennen lijkt mij...
Let maar op, voor de onderzoekscommissie van de KNWU en NL Dopingautoriteit (die er aan zit te komen) gaat Boogerd wel praten. Hij ontkent in de media nu ook 'specifieke' beweringen: "Ik ben daar in dat Oostenrijkse dorp nooit geweest" en "Dus ik heb daar geen bloedtransfusies ondergaan". Waarschijnlijk was-ie dus wel in Oostenrijk, maar heeft iemand anders zijn bloedzakken in ontvangst genomen, bijv. Als de juiste vragen gesteld worden, door de juiste personen (geen media), dan gaat-ie wel praten, verwacht ik...

materialist
Forum-lid

materialist 07 nov 2012 23:45

tennisser schreef:
timo2.0 schreef:
materialist schreef:De geboorte van de ultimate doofpot: UCI gaat zichzelf verbeteren

http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... ssie.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Zit ik toch weer met die slager in mijn hoofd.
Hoezo? John Coates (voorzitter CAS) heeft toch mensen aangedragen (juristen en sportdeskundigen), niet de UCI. UCI volgt zijn aanbevelingen op, zegt ze. Of heb ik iets gemist?
je hebt niets gemist zo staat het in de krant
Do kin der mar druk mei weze

WdvB
Forum-lid

WdvB 08 nov 2012 00:04

tennisser schreef:
zorba schreef:Die zit te diep in z'n eigen leugens om nu ineens te gaan bekennen lijkt mij...
Let maar op, voor de onderzoekscommissie van de KNWU en NL Dopingautoriteit (die er aan zit te komen) gaat Boogerd wel praten. Hij ontkent in de media nu ook 'specifieke' beweringen: "Ik ben daar in dat Oostenrijkse dorp nooit geweest" en "Dus ik heb daar geen bloedtransfusies ondergaan". Waarschijnlijk was-ie dus wel in Oostenrijk, maar heeft iemand anders zijn bloedzakken in ontvangst genomen, bijv. Als de juiste vragen gesteld worden, door de juiste personen (geen media), dan gaat-ie wel praten, verwacht ik...
In Amerika moesten ze onder ede een verklaring afleggen, dat gaat in NL niet gebeuren. Daarom kan de leugen ook lekker lang regeren. Boogerd gaat zijn laatste beetje geloofwaardigheid verliezen als ie bekent, en daarmee zijn geschnabbel en publieke "status".. Het zou mij niet verbazen als ie zijn eigen toneelstuk blijft spelen..... hoop echter wel voor hem dat ie gewoon bekent en de waarheid vertelt, is ie van al het gezeur af en ploegleider wordt ie toch niet meer..

Plaats reactie