Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

jalex_h
Forum-lid

Gebruikersavatar jalex_h 11 sep 2013 12:21

Ik ben blij voor je dat je fiets je goed bevalt, maar snap niet waarom je er zo trots op bent dat er een paar Pinarello-stickers op zitten.
Wat mij betreft slaat JPAR de spijker op zijn kop.

peter1981
Forum-lid

peter1981 11 sep 2013 12:24

beetje extreem he Joris en niet te vergelijken want een Ferrari kost iets meer en zijn er genoeg mensen die een echte Dogma wel kunnen betalen maar het niet willen terwijl er denk ik meer mensen zijn die de Ferarri niet kunnen betalen en het ook nooit zullen kunnen betalen :P

Maar ik vind je wel gelijk hebben dat het wel weer over Pinarello`s mag gaan want de chips zijn op en ik wil wel weer eens een fotoje zien van een Pinarello :D
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

De kale
Forum-lid

Gebruikersavatar De kale 11 sep 2013 14:43

@peter1981 Shit..een foto van mijn Pinarello? Ik dacht echt dat dit het zeikforum van Fiets ging worden ;) ;)
En aan al die anderen. Stop toch eens met dat gezever of nep en echt. Die van mij is een echte Dogma en het fietst heerlijk. Het ziet er gelikt uit en ik ben elke keer gelukkig op het ding.
Op de Dogma staat trouwens in het Latijns: 'Is qui est est is qui non est consectatur' en in de Nederlandse vertaling wordt dit 'Hij is het die is, degene die het uitoefent is het niet'
Met deze wijze woorden gaan we in gesprek met onszelf. Niet nep. Maar echt!
Ik fiets niet. Ik ben.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 11 sep 2013 15:18

De mensen die een neppert kopen kunnen een echte Dogma vast niet betalen. Dat ze zeggen dat ze een echte Dogma kunnen betalen, maar dat niet willen, en dus maar op een neppert rondrijden, is bullsh*t imho.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze een Dogma wel kunnen betalen, maar dat ze niet van hun vrouw zoveel geld aan een fiets mogen uitgeven. :twisted:
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 12 sep 2013 10:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

De kale
Forum-lid

Gebruikersavatar De kale 11 sep 2013 16:02

En dit is de mijne :) Want zoals het een trotse eigenaar betaamd deel je met je fietsmaten. Delen is tenslotte het nieuwe hebben!

Afbeelding
Ik fiets niet. Ik ben.

boswielrenner
Forum-lid

Gebruikersavatar boswielrenner 11 sep 2013 16:32

:-)
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

brekson
Forum-lid

brekson 11 sep 2013 17:21

De kale schreef:@peter1981 Shit..een foto van mijn Pinarello? Ik dacht echt dat dit het zeikforum van Fiets ging worden ;) ;)
En aan al die anderen. Stop toch eens met dat gezever of nep en echt. Die van mij is een echte Dogma en het fietst heerlijk. Het ziet er gelikt uit en ik ben elke keer gelukkig op het ding.
Op de Dogma staat trouwens in het Latijns: 'Is qui est est is qui non est consectatur' en in de Nederlandse vertaling wordt dit 'Hij is het die is, degene die het uitoefent is het niet'
Met deze wijze woorden gaan we in gesprek met onszelf. Niet nep. Maar echt!
Latijn is niet mijn ding , maar is dit juist ? Gaat dit niet over doorzetten of volharden :P ?
Sworks Venge

peter1981
Forum-lid

peter1981 11 sep 2013 19:07

boswielrenner schreef:Ik denk dus dat de mensen die een neppert kopen een echte Dogma niet kunnen betalen. Dat ze zeggen dat ze een echte Dogma kunnen betalen, maar dat niet willen, en dus maar op een neppert rondrijden, is bullsh*t. Ik denk dus eerder dat ze niet van hun vrouw zoveel geld aan een fiets mogen uitgeven.

En ik denk dat je niet zoveel moet denken :roll: :lol: je bewijst namelijk met je paar zinnetjes dat je daar niet zo heel goed in bent ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

GoldenRatio
Forum-lid

GoldenRatio 11 sep 2013 19:54

Fietsen is iets voor het lagere volk en soms voor de bourgeoisie.
Latijn hoort eigenlijk niet thuis in het fietsen, gewoonweg omdat het plebs niet het vermogen heeft om te bevatten wat er werkelijk bedoeld wordt. :twisted:

De zin is niet direct te vertalen en het gevoel achter de woorden niet op te pakken als er geen duidelijke referentie voor handen is. Kennelijk is er dus expres voor onduidelijkheid gekozen.

Het kan dan ook niet anders bedoeld zijn als aandachttrekkerij waarbij de koper zijn wenkbrauwen fronst, niet echt begrijpt maar het ozo interessant vind. Het gevoel iets interessants en niet helemaal te pakken (lees bevatten) ding in handen heeft gekregen triggert het emotionele in het brein. Daarmee wordt binding met het (exclusieve) merk gecreëerd en de exclusiviteit(sgevoel) versterkt.

In marketing in één term samengevat > klantenbinding via emotie

Het gaat niet om wat je werkelijk krijgt maar om jouw gevoel wat je denkt te hebben. gekregen. Dat is het enige wat telt. ;)

Ze hadden beter DIE zin in Latijn vertaald en op hun fietsen gezet. . . . .

lol

:mrgreen:

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 11 sep 2013 19:57

Wellicht toch niet heel goed opgelet bij Latijn, als ik het vertaal kom ik op: Hij Die Is, Is. Hij Die Niet Is, Zet Door (waarbij in een ander zinsverband consectatur en in combinatie met hij ook nog als zoekt vertaald kan worden). Of je nou op zoek moet dan betere pillen om ook de beste te worden zul je mij niet horen beweren :mrgreen:

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 11 sep 2013 20:06

Ik heb een collega die goed is in Latijn en heb hem even gevraagd om te vertalen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

De kale
Forum-lid

Gebruikersavatar De kale 11 sep 2013 20:18

Goed zo @sharkman en @zorroi. De pastoor hier had een dagje atv en was naar Den Bosch ;)
Ik fiets niet. Ik ben.

Plaats reactie