1,2,3,…10Jans schreef: ↑23 aug 2024 16:44Je vindt al jaren dat ze het niet goed doen, waarom ga je er dan van uit dat het de volgende keer wel goed is. Dan zoek je toch naar een weerbericht waar je wel vertrouwen in hebt.daniel1975 schreef: ↑23 aug 2024 15:08 Ik begrijp gewoon niet hoe ze vanmorgen nog een bui in het uiterste noordwesten voorspellen en vervolgens Zandvoort een stortbui krijgt en ik natregen op de UHR.
Klinkt een beetje als wishful forecasting.
Ik ben er klaar mee, laat het voorjaar maar komen
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Op deze manier (en dat is niet voor de eerste keer) laten blijken dat je tot 10 telt is net ze vervelend als op de persoon reageren. Doe het niet!
-
- Forum-lid
“Doe het niet!” Nogal directief meneer tussendoor. Wie ben jij om mij hierop terecht te wijzen?!
Ik bepaal zelf wel hoe ik reageer op provocatie hoor. Daar heb ik jouw dwingende advies niet voor nodig.
Ik bepaal zelf wel hoe ik reageer op provocatie hoor. Daar heb ik jouw dwingende advies niet voor nodig.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ben het wel eens met tussendoor. Opzichtig tot 10 tellen helpt niet. Gewoon niet reageren, deed ik ook niet.
Less is bore
-
- Forum-lid
Okay. Point taken
- borgmonster
- Forum-lid
In het buitenland zeggen ze dat Nederlanders nogal bot zijn. Geldt dat vooral voor Nederlanders in het buitenland of voor alle Nederlanders?
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
-
- Forum-lid
Bot of direct? Soms apprecieert de “buitenlander” die Nederlandse directheid maar soms zien ze het als onbeschoft.
Ik heb er regelmatig gesprekken over met Italianen, Spanjaarden en Fransen. En ze hebben het onafhankelijk van elkaar altijd over die mix van directheid en een soort van onaangepastheid. Enerzijds dus waardering, anderzijds wat verbazing.
Maar over het algemeen meen ik te merken dat Nederlanders in het buitenland wel geapprecieerd worden.
Meer dan Engelsen of Duitsers zelfs
Nederlanders spreken vaak ook de taal van het bezochte land iets beter, dat maakt ook een verschil!
Ik heb er regelmatig gesprekken over met Italianen, Spanjaarden en Fransen. En ze hebben het onafhankelijk van elkaar altijd over die mix van directheid en een soort van onaangepastheid. Enerzijds dus waardering, anderzijds wat verbazing.
Maar over het algemeen meen ik te merken dat Nederlanders in het buitenland wel geapprecieerd worden.
Meer dan Engelsen of Duitsers zelfs
Nederlanders spreken vaak ook de taal van het bezochte land iets beter, dat maakt ook een verschil!
Van de laatste 11 weken ben ik er anderhalf in Nederland geweest. Ik mis het Nederlands weer plus het geklaag erover niet. Ik zit nu in de Languedoc, een beetje bewolkt vandaag en misschien wat regen. Reden voor meteo France om code oranje uit de kast te trekken. Daar blijf ik me hier wel over verbazen. Voor elke mogelijke poep of scheet wordt hier een heel kleurenpalet aan weerswaarschuwingen uit de hoge hoed getoverd.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid HC
Dat is een verdien en indek model geworden. Als iedereen dit tot standaard heeft verheven komt er weer een ander "gevaar"
Er is op dit moment een strook oranje. Waarschuwing voor onweer.
Als er regen verwacht wordt, dan kan er heel veel vallen, maar niet overal. Dus is de waarschuwing meestal voor een te groot gebied als dat ee werkelijk valt.
www.figilance.meteofrance.fr
Deze week was het in onze omgeving ook even verboden om in het bos te komen. Dat wordt uitgevaardigd door de prefectuur.
Als er regen verwacht wordt, dan kan er heel veel vallen, maar niet overal. Dus is de waarschuwing meestal voor een te groot gebied als dat ee werkelijk valt.
www.figilance.meteofrance.fr
Deze week was het in onze omgeving ook even verboden om in het bos te komen. Dat wordt uitgevaardigd door de prefectuur.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Doet NL ook tegenwoordig. Code geel betekent tegenwoordig “je kunt nat worden”.wasbeer2006 schreef: ↑24 aug 2024 09:26 Dat is een verdien en indek model geworden. Als iedereen dit tot standaard heeft verheven komt er weer een ander "gevaar"
Door die “code inflatie” neemt geen mens het meer serieus.
Oranje is wel iets voor te zeggen en rood is natuurlijk gewoon serieus kans op noodweer. Maar dat geel is echt onzinnig.
Less is bore