Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

bjorn1979
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 mei 2011 19:57

bjorn1979 09 apr 2013 20:00

Ik ben benieuwd naar je keuze en welke glazen je neemt.

psycho71
Forum-lid
Berichten: 354
Lid geworden op: 20 feb 2011 19:30
Locatie: Haarlem

psycho71 09 apr 2013 20:07

Pas op ebay losse jaws gevonden voor mijn split jacket, beetje personalisen, heb een witte zilver, en ghost gekocht bij mijn mat zwarte split jacket op sterkte, vind het zelf wel cool om te kunnen switchen qua looks

Gebruikersavatar
r600
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 26 mar 2009 00:46
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar r600 09 apr 2013 20:53

brambk schreef:http://www.rxsport.co.uk of http://www.theinternetopticians.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank voor de tips!

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 apr 2013 00:49

Jawbone is een merk van Bluetooth headsets zij hebben Oakley gesommeerd om te stoppen met het gebruik van de Naam Jawbone. Ik heb een Jawbone en 2 racing jackets en het verschil is minimaal.
- O-tjes zijn nu uitwisselbaar
- Gaatje in eind van armpjes om een rubberen veiligheidsbandje aan te monteren.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 apr 2013 12:46

Ook Oakley maar heeft weinig met fietsen te maken:

http://mikeshouts.com/the-macallan-x-oakley-the-flask/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

bjorn1979
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 mei 2011 19:57

bjorn1979 15 apr 2013 19:35

Ik ben al een tijdje aan het orienteren voor een nieuwe Okley op sterkte. Inmiddels ben ik over uit dat het een Split Jacket met transitions glazen gaat worden. Ik wil de bril in volle zon maar ook 's avonds na een avondrit gebruiken.

Welke transitions ik moet kiezen is alleen nog de vraag...

Opties zijn:
- Grey Transition
- Gold iridium Transitions
- Emerald iridium Transitions

Er is ook een clear black iridium maar schijnt niet leverbaar te zijn op sterkte (Niet bij RX Sport).

Wat zouden jullie adviseren? De Iridium coating werken contrast verhogend maar zonder kan ik de bril ook mooi binnen dragen wat ook handig kan zijn (kan ook met spiegelglazen natuurlijk).

Ervaringen en meningen zijn wekom (ook als het toch om een andere mogelijkheid gaat).

AppleOil
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 15 apr 2013 22:33

AppleOil 15 apr 2013 22:35

bjorn1979 schreef:Ik ben al een tijdje aan het orienteren voor een nieuwe Okley op sterkte. Inmiddels ben ik over uit dat het een Split Jacket met transitions glazen gaat worden. Ik wil de bril in volle zon maar ook 's avonds na een avondrit gebruiken.

Welke transitions ik moet kiezen is alleen nog de vraag...

Opties zijn:
- Grey Transition
- Gold iridium Transitions
- Emerald iridium Transitions

Er is ook een clear black iridium maar schijnt niet leverbaar te zijn op sterkte (Niet bij RX Sport).

Wat zouden jullie adviseren? De Iridium coating werken contrast verhogend maar zonder kan ik de bril ook mooi binnen dragen wat ook handig kan zijn (kan ook met spiegelglazen natuurlijk).

Ervaringen en meningen zijn wekom (ook als het toch om een andere mogelijkheid gaat).
Ik heb 2 uur geleden een split jacket met grey emerald iridium transistions besteld op sterkte. Deze middag mijn ogen laten meten bij een opticien. Ik heb besteld bij http://www.theinternetopticians.co.uk/, ruim 60 euro goedkoper dan bij RX Sports.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6319
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 16 apr 2013 00:39

bjorn1979 schreef:Ik ben al een tijdje aan het orienteren voor een nieuwe Okley op sterkte. Inmiddels ben ik over uit dat het een Split Jacket met transitions glazen gaat worden. Ik wil de bril in volle zon maar ook 's avonds na een avondrit gebruiken.

Welke transitions ik moet kiezen is alleen nog de vraag...

Opties zijn:
- Grey Transition
- Gold iridium Transitions
- Emerald iridium Transitions

Er is ook een clear black iridium maar schijnt niet leverbaar te zijn op sterkte (Niet bij RX Sport).

Wat zouden jullie adviseren? De Iridium coating werken contrast verhogend maar zonder kan ik de bril ook mooi binnen dragen wat ook handig kan zijn (kan ook met spiegelglazen natuurlijk).

Ervaringen en meningen zijn wekom (ook als het toch om een andere mogelijkheid gaat).
Zelf heb ik een sportbril op sterkte ( Oakley Split Jacket ) met meekleurende glazen in de kleur Emerald Irridium. Perfect bril, zelfs in het donker is deze bril heerlijk om op te hebben. De reden van meekleurende glazen voor mij was dat ik de bril ook draag tijdens woon/werk verkeer en regelmatig 's avonds laat terug fiets. Aangezien de glazen op sterkte zijn ( dus redelijk duur in vergelijking met standaard Oakley glazen ) wilde ik voorlopig 1 set glazen nemen, dus deze glazen moesten aan diverse eisen voldoen:

* geschikt voor felle zon en donkere dagen.
* geschikt voor 's avonds laat.
* snel meekleuren.
* geen last meer van tranende ogen van normale bril.

Aan al deze eisen heeft mijn bril dus meer dan voldaan - absoluut geen spijt van ( wellicht dit jaar nog een extra bril bestellen met ander kleur frame / en glazen )

Besteld bij RX sports , perfecte service en snel geleverd !
Plaatjes:


Afbeelding
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 16 apr 2013 20:46

@Rene;

Ik heb de zelfde eisen als jij, ik wil alleen een racing jacket.
Waar vind ik de optie meekleurende glazen?

bjorn1979
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 mei 2011 19:57

bjorn1979 16 apr 2013 22:07

@Rene

Heb je misschien ook foto's van de glazen terwijl ze op hun donkerst en lichtst zijn? Ben heel erg benieuwd naar de Iridium coating maar kan nergens een mooi voorbeeld vinden.

Denk dat het gaat tussen Emerald en Gold.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6319
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 17 apr 2013 00:52

@ Rednas; Ga naar custom build bij de Racing Jacket - en dan rechts kan je de keuze maken tussen frame kleur en glas wens die je hebt... Zo heb ik het ook gedaan.

http://www.rxsport.co.uk/products/Oakle ... UILD*.html" onclick="window.open(this.href);return false;

@Bjorn - Ik heb nog geen foto's bij minste verduistering - het donkerste is op de foto hierboven , alhoewel het moeilijk te zien is. Je ziet wel goed de spiegeling , en de donkere binnenkant in het rechter glas. Ik zal trachten vanmiddag wat foto's te nemen als de zon schijnt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

rednas
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 15 jul 2010 17:59
Locatie: Flevoland

rednas 17 apr 2013 19:53

en de meekleurende zijn dan de onderste, b.v. emerald iridium transistions (inc back ar coat)?

Plaats reactie