Het dopingtopic 2.0
En dit is de sponsor van de Tour of California
Nog los van het misdadige gedrag, kan je toch niet verwachten dat de sport schoon is, als je met dit soort sponsors samen wielrennen in de VS groot wil maken?
Nog los van het misdadige gedrag, kan je toch niet verwachten dat de sport schoon is, als je met dit soort sponsors samen wielrennen in de VS groot wil maken?
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Bij rabo kreeg ik haast die indruk. In elk geval was het doping gebruik toegestaan en onder begeleiding. Rabo interesseert het weinig zolang het publiciteit opleverdamclassic-fan schreef:Waarom zou dat niet kunnen? Denk je dat die multinational spuiten staat uit te delen aan de renners voor de start?
Laatst gewijzigd door materialist op 09 nov 2012 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Do kin der mar druk mei weze
- thestudent
- Forum-lid HC
Die maken wel meer dan alleen epo hoor. En dopinggebruik in de sport is een relatief kleine afzetmarkt vergeleken bij de mensen die het daadwerkelijk als medicijn nodig hebben.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
misschien wel klein maar ook uitertst lucratief. Epo is verboden voor renners, dus dat zorgt voor hoge winstmarges. En dan is het tcoh goed geld verdienen (voor de zwarte handelaar dan)
Live fast; die young. mijn blog
wie van beide de beste was op de alpe d'huez is moeilijk te zeggen. Waar ik wel van overtuigd ben is dat Pantani de betere klimmer was: als je de etappe op de ventoux bekijkt waar armstrong en pantani het welbekend duel uitvochten kom je als je de aanvallen van Pantani optelt ( een pantani die dus niet echt in form was en zelfs in het eerste gedeelte moest lossen) tot zowat 15 stuks. Wie de etappe nogmaals bekijkt zal merken dat de achtervolgers telkens alles uit de kast moesten healen om Pantani terug te pakken: het waren dus geen losse flodders die demarrages.nieuweling schreef:@Daniel1975: als klimmer zijn betekent: zoveel mogelijk W/KG duwen, is pantani zeker beter dan Armstrong, aangezien Armstrong het voordeel had veel zwaarder te zijn en dus een relatief lichtere fiets mee te hoeven sleuren. En beter gedopeerd... Waarom zou Pantani minder gedopeerd geweest zijn? Lijkt me dat in Pantani's topjaren er nog minder dopingcontrole was dan bij Armstrong. Daarbij is een conclusie hier wel heel moeilijk te trekken. De beste klimmer aanwijzen adhv hun toptijd op 1 berg?
@Gede: zo'n veronderstellingen zijn dus pure nonsens. Elk lichaam reageert anders op doping, dus wij kunnen niet weten wie het meeste nut heeft gehad aan zijn doping.
Dat is ook één van de voornaamste kenmerken van een klimmer:demarreren, eventueel terug op adem komen en dan terug versnellen, desnoods 10X achter elkaar, zelfs al zit ie steendood. Dat hadden ook de betreurde Jimenez, Herrera, Fuente, Van Impe, e.d.
Armstrong was meer een temporijder die ook wel een paar versnellingen in huis had maar toch beperkterin die discipline.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
-
- Forum-lid
Nogmaals, je mag er nog zo overtuigd van zijn als je wilt dat pantani de betere klimmer was, zolang je ze niet clean en beiden in topform tegen elkaar laat rijden ga je het nooit weten.
De kenmerken die jij opsomt van een klimmer vind ik ook wel frappant, de geschiedenis leert dat mensen die dat konden altijd gedopeerd waren, en dan nog, Armstrong kon dat ook heel goed.
De kenmerken die jij opsomt van een klimmer vind ik ook wel frappant, de geschiedenis leert dat mensen die dat konden altijd gedopeerd waren, en dan nog, Armstrong kon dat ook heel goed.
Ulrich en vele anderen waren ook gedopeerd en konden dat niet!nieuweling schreef:Nogmaals, je mag er nog zo overtuigd van zijn als je wilt dat pantani de betere klimmer was, zolang je ze niet clean en beiden in topform tegen elkaar laat rijden ga je het nooit weten.
Je gaat er van uit dat Pantani bij elke grootse prestatie gedopeerd was maar vergeet dat hij na zijn ongeval en klacht tegen carabinieri door het gerecht zwaar geviseerd werd ( zelfs op het randje van pesten af.
Na zijn moeten stoppen in de zo goed als gewonnen giro maakte hij ook zijn beklag dat hij niet gelijk werd behandeld, zijn prestaties werden minden vanaf dan maar hij bleef de capaciteiten ( zoals door mij opgesomd, weliswaar iets minder uitdrukkelijk) hebben van een klimmer!
Tijdens de beklimming van de ventoux was hij trouwens al een 2-tal jaren de "echte Pantani " niet meer.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Als je mij bedoelt: ik verdedig Pantani niet maar had het over "wat een klimmer is"en " wie er eigenlijk geen is.amclassic-fan schreef:Iemand verdedigen die jarenlang heeft rond gereden met een hematocriet van 60+. Daar valt het EPO gebruik van Armstrong bij in 't niet.
Na 1998 mocht hij trouwens geen + 50% meer hebben, is hij ook voor uit de giro gezet (+ 52%).
Die 60% waarden ( 1995) zullen wel juist zijn, en werden vastgesteld door "het gerecht" maar daaruit blijkt ook dat Pantani geviseerd werd want ik dacht dat dat in die tijd zelfs nog geen reden tot uitsluiting was.
En de ondervraging gebeurde voor feiten die 4 jaar eerder waren gebeurd, hoogst uitzonderlijk in die tijd en dus Armstrong is niet alleen wat terug gaan in de tijd betreft.
'k vraag mij dus ten zeerste af of iemand onder die omstandigheden zich aan doping durft begeven maar toch nog klimcapaciteiten over houdt.?
De tekst in de telegraaf van 23/08/1999:
"De procureur van het parket in Turijn heeft de teamarts van de wielerploeg Mercatone Uno verhoord. Raffaele Guariniello deed de ondervraging in het kader van het onderzoek naar doping in de Italiaanse wielersport.
Dokter Roberto Rempi overhandigde de officier van justitie het medisch dossier van Marco Pantani. Daaruit blijkt dat de Italiaanse renner tijdens zijn herstel van een ernstig ongeluk in de koers Milaan-Turijn in 1995 in het ziekenhuis een hematocrietwaarde had van circa 60 procent. Pantani, die destijds een gecompliceerde beenbreuk opliep, reed toen nog voor Carrera."
Trouwens nooit gehoord dat Pantani zich, zoals een zekere LA aan maffiapraktijken bezondigde, wel dat hij het met de "godfather" aan de stok kreeg.
Laatst gewijzigd door fiedoo op 09 nov 2012 21:37, 2 keer totaal gewijzigd.
De rol van de sportinstanties als de UCI blijft mij meer boeien dan het feit wie er al dan niet fout was op de fiets.
Dat zijn slechts 'soldaten'.
En soldaten in het veld vechten nu eenmaal met alle middelen die ze kunnen bemachtigen.
Generaals en hun politieke leidinggevenden echter, zijn degenen die de oorlog maken tot wat hij is.
En soldaten in het veld vechten nu eenmaal met alle middelen die ze kunnen bemachtigen.
Generaals en hun politieke leidinggevenden echter, zijn degenen die de oorlog maken tot wat hij is.
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
+1 Dat is het...simen schreef:De rol van de sportinstanties als de UCI blijft mij meer boeien dan het feit wie er al dan niet fout was op de fiets.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....