Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
IWC
- Forum-lid
IWC
20 jan 2014 22:23
amclassic-fan schreef:Wiliertoerist schreef:Een bikefitting tekening zonder bovenbuis opgave ?
Tja weer een slachtoffer van bikefitting.com, een paar tientjes af laten tikken en dan niet met de meest cruciale getallen komen.
bikefitting geeft de plaats van de kontaktpunten voor de
rijder
aan de rijder om een frame te kiezen dat daar zo goed mogelijk tussen past
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Livio Livius
20 jan 2014 22:25
Valt mee en stuurpen van 100 + 3,5cm spanners incl I-lock (16mm). Spacer zou nog wat uit kunnen.
What makes the boat go faster?
-
monsieurpinot
- Forum-lid HC
monsieurpinot
20 jan 2014 22:29
materialist schreef:liviolivius schreef:Ik ben zelf 1,79 met BBL 85,3 en zit ook op een S (53).
Zit je niet heel diep?
Hoeveel cm stuurpen heb je?
11 toch?
Balhoofd van de canyons zijn ralatief hoog en met 1 of 2 spacers zit je dan niet heel diep.
Om nog even terug te komen op de vraag van icanjan: het leek me zinnig eerst even te checken of je wel de juiste maat had aangeschaft. En vervolgens kijken welke totale lengte (= bovenbuis + stuurpen) voor jou fijn zit. Dit is inderdaad gewoon testen. Langer= meer racy = minder comfortabel.
Als je denkt niet diep genoeg te zitten kun je de i lockvervangen door een lagere topcap, verkrijgbaar bij canyon (scheelt 16mm-4,5mm = 11,5mm)
Of zoals al gezegd een stuurpen aanschaffen met een grotere hoek (17 graden, en die dan wel naar beneden plaatsen)
Laatst gewijzigd door
monsieurpinot op 20 jan 2014 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
IWC
- Forum-lid
IWC
20 jan 2014 22:35
iCanjan schreef:
Ik heb een Canyon maat S. Eerste plaatje
Door Giant gemeten:
Comfort zit eerste plaatje
Race tweede plaatje
Ik kom op een stuurpen van 11 cm
de S is gewoon goed
als je volgens de tweede tekening wilt afstellen zelfs onontbeerlijk, anders haal je de gewenste handlebar drop niet
als je het zadel volgens de tekening instelt, wil zeggen met 5 cm setback (aangenomen zadellengte 27 cm), zou de afstand zadelpunt, hart stuur 53 - 54 cm moeten worden. hoeveel meet je nu ?
eigenlijk eerst nog de korrekte drop instellen (ongeveer 6,5 cm verschil bodem bovenkant zadel en bodem bovenkant stuur, (7,7 op de tekening is hart stuur)
-
materialist
- Forum-lid
materialist
20 jan 2014 22:38
liviolivius schreef:Valt mee en stuurpen van 100 + 3,5cm spanners incl I-lock (16mm). Spacer zou nog wat uit kunnen.
Je hebt de S op de lengte gekozen dat kan natuurlijk goed. Met een ver uitstekende zadelpen ziet dat er ook wel stoer uit))
Bij een M had je 8cm stuurpen of zo nodig gehad dat lijkt al niet mooi
Had je niet liever een langere crank gehad?
-
iCanjan
- Forum-lid
iCanjan
20 jan 2014 22:40
monsieurpinot schreef:materialist schreef:liviolivius schreef:Ik ben zelf 1,79 met BBL 85,3 en zit ook op een S (53).
Zit je niet heel diep?
Hoeveel cm stuurpen heb je?
11 toch?
Balhoofd van de canyons zijn ralatief hoog en met 1 of 2 spacers zit je dan niet heel diep.
Om nog even terug te komen op de vraag van icanjan: het leek me zinnig eerst even te checken of je wel de juiste maat had aangeschaft. Is vervolgens kijken welke totale lengte (= bovenbuis + stuurpen) voor jou fijn zit. Dit is inderdaad gewoon testen. Langer= meer racy = minder comfortabel.
Als je denkt niet diep genoeg te zitten kun je de i lockvervangen door een lagere topcap, verkrijgbaar bij canyon (scheelt 16mm-4,5mm = 11,5mm)
Of zoals al gezegd een stuurpen aanschaffen met een grotere hoek (17 graden, en die dan wel naar beneden plaatsen)
Bedankt voor meedenken en advies.
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
Livio Livius
20 jan 2014 22:45
materialist schreef:
Had je niet liever een langere crank gehad?
Zit een 172,5 crank op. Maar maakt niets uit met de standaard 170.
What makes the boat go faster?
-
iCanjan
- Forum-lid
iCanjan
20 jan 2014 23:26
IWC schreef:iCanjan schreef:
Door Giant gemeten:
Race tweede plaatje
de S is gewoon goed
als je volgens de tweede tekening wilt afstellen zelfs onontbeerlijk, anders haal je de gewenste handlebar drop niet
als je het zadel volgens de tekening instelt, wil zeggen met 5 cm setback (aangenomen zadellengte 27 cm), zou de afstand zadelpunt, hart stuur 53 - 54 cm moeten worden. hoeveel meet je nu ?
eigenlijk eerst nog de korrekte drop instellen (ongeveer 6,5 cm verschil bodem bovenkant zadel en bodem bovenkant stuur, (7,7 op de tekening is hart stuur)
Van zadel punt naar hart stuur is nu 52cm
-
haaldoor
- Forum-lid
haaldoor
20 jan 2014 23:32
iLock vervangen lijkt mij de beste optie. Kan je ook nog wat spelen met de hoogte. Met een -17 lukt dat natuurlijk ook maar ziet er wat aparter uit IMHO. Vergeet als je een conventionele headset bij canyon besteld ook extra spacers te bestellen om de weggevallen 16mm op te vangen. Volgens mij is de Ritchey pen in 1 1/4 inmiddels ook buiten Canyon te krijgen voor wat aangenamere prijzen.
-
arnoudrace
- Forum-lid
arnoudrace
21 jan 2014 02:39
materialist schreef:Ik weet niet wat de prijs van te stijf is. Het kan oncomfortabel worden maar dat los je op met 25mm banden. In lange stukken rechtuit merk je waarschijnlijk weinig van stijf of niet. Ik vind de AL heel zeker sturen in bochten, ik durf eerder aan te zetten en dat scheelt bij uitkomen toch weer een paar meter. In de afdaling voelt de Al als op spoorrails en dat is wat ik het meeste aan de fiets waardeer
wat ik bedoel is het feit dat stijfheid mede gecreëerd wordt door lange balhoofdbuis (veel ruimte voor verbinding met onder/bovenbuis. Dat is dan de 'prijs'...
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
-
IWC
- Forum-lid
IWC
21 jan 2014 06:45
iCanjan schreef:IWC schreef:iCanjan schreef:
Door Giant gemeten:
Race tweede plaatje
de S is gewoon goed
Van zadel punt naar hart stuur is nu 52cm
dus met een 11 cm pen in plaats van 9 kom je er !
-
IWC
- Forum-lid
IWC
21 jan 2014 06:53
haaldoor schreef:iLock vervangen lijkt mij de beste optie. Kan je ook nog wat spelen met de hoogte. Met een -17 lukt dat natuurlijk ook maar ziet er wat aparter uit IMHO. Vergeet als je een conventionele headset bij canyon besteld ook extra spacers te bestellen om de weggevallen 16mm op te vangen. Volgens mij is de Ritchey pen in 1 1/4 inmiddels ook buiten Canyon te krijgen voor wat aangenamere prijzen.
fyi, de conventionele afdekking is altijd nog zo'n 5 mm
en waarom de weggevallen 11 mm opvangen als het stuur lager moet ?
ik schat dat het stuur met i-Lock op misschien een halve cm op tekening 2 aangegeven drop moet kunnen komen