volstrekt mee eensteamorange schreef:+1 Dat is het...simen schreef:De rol van de sportinstanties als de UCI blijft mij meer boeien dan het feit wie er al dan niet fout was op de fiets.
Dat zijn slechts 'soldaten'.
En soldaten in het veld vechten nu eenmaal met alle middelen die ze kunnen bemachtigen.
Generaals en hun politieke leidinggevenden echter, zijn degenen die de oorlog maken tot wat hij is.
Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Do kin der mar druk mei weze
Deze vergelijking gaat niet echt op...materialist schreef:volstrekt mee eensteamorange schreef:+1 Dat is het...simen schreef:De rol van de sportinstanties als de UCI blijft mij meer boeien dan het feit wie er al dan niet fout was op de fiets.
Dat zijn slechts 'soldaten'.
En soldaten in het veld vechten nu eenmaal met alle middelen die ze kunnen bemachtigen.
Generaals en hun politieke leidinggevenden echter, zijn degenen die de oorlog maken tot wat hij is.
Soldaten doen soms ook dingen de de staf of de president nooit gevraagd heeft.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Abu_Ghraib ... s#Foto.27s" onclick="window.open(this.href);return false; daarnaast kon ik even niet zo snel voorbeelden vinden van pelotons die uit wraak halve dorpen uitmoorden, die verhalen zijn er echter wel vanuit de oorlog in Vietnam bijvoorbeeld.
Dus of je de UCI verantwoordelijk kunt stellen voor deze misstanden.......
Is er eigenlijk een autoriteit (raad van commissaris ofzo) die de voorzitter van de UCI kan wegsturen? Volgens mijn namelijk niet. Op deze manier konden Verburggen en mcQuaid jarenlang ongedwongen maar wat aanklooien met hun zogenaamde anti doping beleid. Ze hoefden zich voor niemand te verantwoorden. Niemand kan ze wegsturen. Als ze willen blijven, dan blijven ze. Ik wou dat ik zo'n baantje had waarbij ik geen verantwoording hoefde af te leggen. Lekker makkelijk.
Live fast; die young. mijn blog
@tennisser wat zou volgens jou dan een manier zijn om dit probleem voor eens en voor altijd uit te bannen?
Lijkt mij niet te doen zo lang winnen of meedoen aan de top zoveel oplevert.
Wij kunnen het hier over ethiek e.d. Hebben, er zijn altijd figuren die daar geen boodschap aan hebben en er alles aan doen om het voordeel te kopen om de bonussen maar op te kunnen strijken!
Ik weet niet hoe je dit zou kunnen uitbannen.
Misschien is het vloeken in de kerk, maar misschien moet je maar zeggen; jongens zoek het lekker uit en gebruik wat je wilt op eigen risico?!
Lijkt mij niet te doen zo lang winnen of meedoen aan de top zoveel oplevert.
Wij kunnen het hier over ethiek e.d. Hebben, er zijn altijd figuren die daar geen boodschap aan hebben en er alles aan doen om het voordeel te kopen om de bonussen maar op te kunnen strijken!
Ik weet niet hoe je dit zou kunnen uitbannen.
Misschien is het vloeken in de kerk, maar misschien moet je maar zeggen; jongens zoek het lekker uit en gebruik wat je wilt op eigen risico?!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Uitbannen zal niet gaan er zijn altijd mensen die dronken achter het stuur zitten of op een andere manier de regels overtreden.
Echter het zal UCI en de tourorganisatie een worst zijn wie aan de dope is. Armstrong is jarenlang de hand boven het hoofd gehouden. De klokkenluiders werden bestraft. Rabo faciliteerde dopinggebruik met eigen arts. Het geheel is te gek voor woorden.
Wanneer uci in de problemen komt huren ze een media consultant en komt er een contingency advies met damage control. Natuurlijk komt er dan een commissie, zo doe je dat met de publieke opinie
Een renner kan dat niet, die zit thuis te wachten to hij aan de beurt is.
Bizarre situatie
Echter het zal UCI en de tourorganisatie een worst zijn wie aan de dope is. Armstrong is jarenlang de hand boven het hoofd gehouden. De klokkenluiders werden bestraft. Rabo faciliteerde dopinggebruik met eigen arts. Het geheel is te gek voor woorden.
Wanneer uci in de problemen komt huren ze een media consultant en komt er een contingency advies met damage control. Natuurlijk komt er dan een commissie, zo doe je dat met de publieke opinie
Bizarre situatie
Do kin der mar druk mei weze
Bekende werkwijze en situatie bij ons in de politiek!materialist schreef:Uitbannen zal niet gaan er zijn altijd mensen die dronken achter het stuur zitten of op een andere manier de regels overtreden.
Bizarre situatie
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Heb een stukje gezien. Maar heeft hij al zijn titels nou met epo bijelkaar gefietst of was het weer zo'n verhaaltje dat hij slechts 1 x gebruikte omdat hij zo graag nog olympisch goud wilde halen...mao schreef:Heeft iemand toevallig vanmiddag op België ex Belgische mtb gezien met z,n up en downs, ik vond het erg bewonderingswaardig en open hoe hij over z,n (fiets) leven / epo vertelde.
Het was weer zo'n verhaaltje dat hij slechts 1 x gebruikte omdat hij zo graag nog olympisch goud wilde halen...
Maar zo negatief wil ik het niet zien, het liet meer zien wat top sport kost om te het hoogste te berijken, en soms maak je wel eens verkeerde keuzes.
Zoals we allemaal wel eens doen.
Maar zo negatief wil ik het niet zien, het liet meer zien wat top sport kost om te het hoogste te berijken, en soms maak je wel eens verkeerde keuzes.
Zoals we allemaal wel eens doen.