Pagina 508 van 1870

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 07:04
door iCanjan
IWC schreef:
iCanjan schreef:
IWC schreef: de S is gewoon goed

als je volgens de tweede tekening wilt afstellen zelfs onontbeerlijk, anders haal je de gewenste handlebar drop niet

als je het zadel volgens de tekening instelt, wil zeggen met 5 cm setback (aangenomen zadellengte 27 cm), zou de afstand zadelpunt, hart stuur 53 - 54 cm moeten worden. hoeveel meet je nu ?
eigenlijk eerst nog de korrekte drop instellen (ongeveer 6,5 cm verschil bodem bovenkant zadel en bodem bovenkant stuur, (7,7 op de tekening is hart stuur)
Van zadel punt naar hart stuur is nu 52cm
dus met een 11 cm pen in plaats van 9 kom je er !
Top!

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 08:16
door haaldoor
IWC schreef:
haaldoor schreef:iLock vervangen lijkt mij de beste optie. Kan je ook nog wat spelen met de hoogte. Met een -17 lukt dat natuurlijk ook maar ziet er wat aparter uit IMHO. Vergeet als je een conventionele headset bij canyon besteld ook extra spacers te bestellen om de weggevallen 16mm op te vangen. Volgens mij is de Ritchey pen in 1 1/4 inmiddels ook buiten Canyon te krijgen voor wat aangenamere prijzen.

fyi, de conventionele afdekking is altijd nog zo'n 5 mm

en waarom de weggevallen 11 mm opvangen als het stuur lager moet ?

ik schat dat het stuur met i-Lock op misschien een halve cm op tekening 2 aangegeven drop moet kunnen komen
FYI; heb hem liggen en is precies 4,5mm hoog. Daarnaast moet je wel rekening houden dat je spacers iets boven de voorvorkbuis moeten uitsteken met een conventioneel balhoofd.

Niet schatten maar precies weten: http://www.ttbikefit.com/stemcalc.html

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 09:00
door IWC
haaldoor schreef:
IWC schreef:
haaldoor schreef:iLock vervangen lijkt mij de beste optie. Kan je ook nog wat spelen met de hoogte. Met een -17 lukt dat natuurlijk ook maar ziet er wat aparter uit IMHO. Vergeet als je een conventionele headset bij canyon besteld ook extra spacers te bestellen om de weggevallen 16mm op te vangen. Volgens mij is de Ritchey pen in 1 1/4 inmiddels ook buiten Canyon te krijgen voor wat aangenamere prijzen.

fyi, de conventionele afdekking is altijd nog zo'n 5 mm

en waarom de weggevallen 11 mm opvangen als het stuur lager moet ?

ik schat dat het stuur met i-Lock op misschien een halve cm op tekening 2 aangegeven drop moet kunnen komen
FYI; heb hem liggen en is precies 4,5mm hoog. Daarnaast moet je wel rekening houden dat je spacers iets boven de voorvorkbuis moeten uitsteken met een conventioneel balhoofd.

Niet schatten maar precies weten: http://www.ttbikefit.com/stemcalc.html
dank voor de link !

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 09:24
door Jv13
Kan ik volledig vertrouwen op de Perfect Position System van Canyon? Of kan het zo maar zijn dat als ik een fiets bestel met mijn opgegeven maten, het net niet de juiste maat is?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 09:38
door iCanjan
Als je op de grens zit van twee maten moet je even opletten

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 09:41
door Jv13
Hoe weet ik dat ik op de grens zit van twee maten? Als ik mijn opgemeten maten invul geeft hij één geschikte maat.

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 10:09
door haaldoor
Jv13 schreef:Kan ik volledig vertrouwen op de Perfect Position System van Canyon? Of kan het zo maar zijn dat als ik een fiets bestel met mijn opgegeven maten, het net niet de juiste maat is?
Het PPS houdt eigenlijk alleen rekening met binnenbeenlengte.Veel beter is de geometrie van je oude fiets te pakken en deze tegen de Canyon tabellen te houden. Anders kan je via competievecyclist een goede geo tabel krijgen via hun fit calculator.

Uiteraard vragen en adviezen welkom via het forum!

Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 11:05
door iCanjan
Door te spelen met je maten en te kijken of je binnen dezelfde fietsmaat blijft. Ga dus ook iets boven en onder zitten.
Je kan ook je maten aan Canyon mailen en dan geven ze je de juiste fietsmaat op

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 11:10
door iCanjan
haaldoor schreef:
Jv13 schreef:Kan ik volledig vertrouwen op de Perfect Position System van Canyon? Of kan het zo maar zijn dat als ik een fiets bestel met mijn opgegeven maten, het net niet de juiste maat is?
Het PPS houdt eigenlijk alleen rekening met binnenbeenlengte.Veel beter is de geometrie van je oude fiets te pakken en deze tegen de Canyon tabellen te houden. Anders kan je via competievecyclist een goede geo tabel krijgen via hun fit calculator.

Uiteraard vragen en adviezen welkom via het forum!
PPS kijkt ook naar je arm hoor. Als ik twee cm bij mijn arm optel kom ik in een grotere maat terecht gezien ik qua beenlengte op M en S kan rijden.
Daarom een S genomen: lichter en stijfer. (6.7kg Inc pedalen met computer en bidonhouders en bidons!)

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 12:01
door Jaap Telder
Bij aanschaf van een nieuwe fiets kijk ik eigenlijk alleen maar naar de lengte bovenbuis (horizontaal gemeten) en de lengte van balhoofdbuis. Tot nu toe in alle gevallen de juiste keuze geweest, hooguit aanpassing van de lengte van de stuurpen nodig geweest. Is dit te eenvoudig en sla ik dan belangrijke dingen over, of heb ik tot nu toe geluk gehad met de maten?

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 12:21
door materialist
Nee, lengte bovenbuis en balhoofd zijn de enige die er toe doen
De fietsmetingen geven een schijnzekerheid. Nauwkeurig afstellen met pennen en zadel naar voren of naar achteren is persoonlijk dat doe je niet met een meting maar onder het rijden op de fiets. Liefst als er iemand naast je zit en kijkt hoe je erop zit

Re: Canyon topic

Geplaatst: 21 jan 2014 14:13
door IWC
Jaap Telder schreef:Bij aanschaf van een nieuwe fiets kijk ik eigenlijk alleen maar naar de lengte bovenbuis (horizontaal gemeten) en de lengte van balhoofdbuis. Tot nu toe in alle gevallen de juiste keuze geweest, hooguit aanpassing van de lengte van de stuurpen nodig geweest. Is dit te eenvoudig en sla ik dan belangrijke dingen over, of heb ik tot nu toe geluk gehad met de maten?
met de lengte van de bovenbuis alleen ben je er niet

wat nog een rol speelt is de zitbuishoek

is deze stijler, dan geeft een gelijke bovenbuislengte een langere reele horizontale lengte, (frame reach, de lengte vóor de verticale lijn door het bracket)