Tubeless
neen, da's geen probleem.
Ik heb al enkele setjes van de Schwalbe One TLE opgereden maar ga die stilaan laten. Heel lekbestendig maar niet echt een soepele band. En dat voel je wel. De One zal langer meegaan dan de One Pro wel. En prijs/kwaliteit is de One dan wel weer dik ok.
Ik heb nu Goodyear Eagle TLR en die zijn een stuk soepeler. Wel wat moeilijker om luchtdicht te krijgen.
Ook de Vredestein Superpasso vind ik een heerlijk bandje. Ik heb ze in 32mm op de woonwerk fiets liggen. Maar vorig jaar op reis ook zonder probleem een hele gravelrit gereden zonder lek.
Ik heb al enkele setjes van de Schwalbe One TLE opgereden maar ga die stilaan laten. Heel lekbestendig maar niet echt een soepele band. En dat voel je wel. De One zal langer meegaan dan de One Pro wel. En prijs/kwaliteit is de One dan wel weer dik ok.
Ik heb nu Goodyear Eagle TLR en die zijn een stuk soepeler. Wel wat moeilijker om luchtdicht te krijgen.
Ook de Vredestein Superpasso vind ik een heerlijk bandje. Ik heb ze in 32mm op de woonwerk fiets liggen. Maar vorig jaar op reis ook zonder probleem een hele gravelrit gereden zonder lek.
Ik denk dat het verschil tussen de soepelheid van de Goodyear Eagle TLR en Schwalbe One TLE echt tussen de oren zit. Goodyear Eagle TLR is 60 TPI en die van Schwalbe One 67 TPI (dus op papier soepeler). De Schwalbe Pro One is wel aanmerkelijk soepeler dan de One met 127 TPI en zo ervaar ik dat ook bij gebruik, heb een wielset met Schwalbe One en Pro One.Sowier schreef: ↑14 jun 2024 13:15 neen, da's geen probleem.
Ik heb al enkele setjes van de Schwalbe One TLE opgereden maar ga die stilaan laten. Heel lekbestendig maar niet echt een soepele band. En dat voel je wel. De One zal langer meegaan dan de One Pro wel. En prijs/kwaliteit is de One dan wel weer dik ok.
Ik heb nu Goodyear Eagle TLR en die zijn een stuk soepeler. Wel wat moeilijker om luchtdicht te krijgen.
Ook de Vredestein Superpasso vind ik een heerlijk bandje. Ik heb ze in 32mm op de woonwerk fiets liggen. Maar vorig jaar op reis ook zonder probleem een hele gravelrit gereden zonder lek.
Serieus?Kornuit schreef: ↑14 jun 2024 13:22Ik denk dat het verschil tussen de soepelheid van de Goodyear Eagle TLR en Schwalbe One TLE echt tussen de oren zit. Goodyear Eagle TLR is 60 TPI en die van Schwalbe One 67 TPI (dus op papier soepeler). De Schwalbe Pro One is wel aanmerkelijk soepeler dan de One met 127 TPI en zo ervaar ik dat ook bij gebruik, heb een wielset met Schwalbe One en Pro One.Sowier schreef: ↑14 jun 2024 13:15 neen, da's geen probleem.
Ik heb al enkele setjes van de Schwalbe One TLE opgereden maar ga die stilaan laten. Heel lekbestendig maar niet echt een soepele band. En dat voel je wel. De One zal langer meegaan dan de One Pro wel. En prijs/kwaliteit is de One dan wel weer dik ok.
Ik heb nu Goodyear Eagle TLR en die zijn een stuk soepeler. Wel wat moeilijker om luchtdicht te krijgen.
Ook de Vredestein Superpasso vind ik een heerlijk bandje. Ik heb ze in 32mm op de woonwerk fiets liggen. Maar vorig jaar op reis ook zonder probleem een hele gravelrit gereden zonder lek.
Ik vergelijk wel 30 tegenover 28mm maar dat zou niet zo'n groot verschil mogen maken.
Beiden zet ik rond 4.5 bar.
Ik zou eens deftig moeten testen, en op dezelfde velgen.
Ik ga waarschijnlijk de SUP meenemen op reis, daar liggen de One's op. Had al gedacht om te switchen naar de Eagles.
Maar dat zou dus weinig zin hebben...
Dat is sowieso niet op die manier te vergelijken want 30mm voelt altijd soepeler aan dan 28mm omdat er meer lucht in gaat, oppervlakte groter is. Sowieso zou ik de 30 ook minder bar in doen dan de 28. Ik rij zelf ook met 28mm en als ik boven de 4 bar ga dan voelt dat niet fijn meer.Sowier schreef: ↑14 jun 2024 13:32Serieus?Kornuit schreef: ↑14 jun 2024 13:22Ik denk dat het verschil tussen de soepelheid van de Goodyear Eagle TLR en Schwalbe One TLE echt tussen de oren zit. Goodyear Eagle TLR is 60 TPI en die van Schwalbe One 67 TPI (dus op papier soepeler). De Schwalbe Pro One is wel aanmerkelijk soepeler dan de One met 127 TPI en zo ervaar ik dat ook bij gebruik, heb een wielset met Schwalbe One en Pro One.Sowier schreef: ↑14 jun 2024 13:15 neen, da's geen probleem.
Ik heb al enkele setjes van de Schwalbe One TLE opgereden maar ga die stilaan laten. Heel lekbestendig maar niet echt een soepele band. En dat voel je wel. De One zal langer meegaan dan de One Pro wel. En prijs/kwaliteit is de One dan wel weer dik ok.
Ik heb nu Goodyear Eagle TLR en die zijn een stuk soepeler. Wel wat moeilijker om luchtdicht te krijgen.
Ook de Vredestein Superpasso vind ik een heerlijk bandje. Ik heb ze in 32mm op de woonwerk fiets liggen. Maar vorig jaar op reis ook zonder probleem een hele gravelrit gereden zonder lek.
Ik vergelijk wel 30 tegenover 28mm maar dat zou niet zo'n groot verschil mogen maken.
Beiden zet ik rond 4.5 bar.
Ik zou eens deftig moeten testen, en op dezelfde velgen.
Ik ga waarschijnlijk de SUP meenemen op reis, daar liggen de One's op. Had al gedacht om te switchen naar de Eagles.
Maar dat zou dus weinig zin hebben...
Hoe vertaalt die soepelheid zich naar het gebruik, alleen het opleggen of ook het rijcomfort?Kornuit schreef: ↑14 jun 2024 13:22Ik denk dat het verschil tussen de soepelheid van de Goodyear Eagle TLR en Schwalbe One TLE echt tussen de oren zit. Goodyear Eagle TLR is 60 TPI en die van Schwalbe One 67 TPI (dus op papier soepeler). De Schwalbe Pro One is wel aanmerkelijk soepeler dan de One met 127 TPI en zo ervaar ik dat ook bij gebruik, heb een wielset met Schwalbe One en Pro One.Sowier schreef: ↑14 jun 2024 13:15 neen, da's geen probleem.
Ik heb al enkele setjes van de Schwalbe One TLE opgereden maar ga die stilaan laten. Heel lekbestendig maar niet echt een soepele band. En dat voel je wel. De One zal langer meegaan dan de One Pro wel. En prijs/kwaliteit is de One dan wel weer dik ok.
Ik heb nu Goodyear Eagle TLR en die zijn een stuk soepeler. Wel wat moeilijker om luchtdicht te krijgen.
Ook de Vredestein Superpasso vind ik een heerlijk bandje. Ik heb ze in 32mm op de woonwerk fiets liggen. Maar vorig jaar op reis ook zonder probleem een hele gravelrit gereden zonder lek.
Rijcomfort. De wangen zijn wat soepeler en geven meer mee. Het absorbeert ook meer oneffenheden van het wegdek op die manier (verwacht geen vering, maar een klinkerweg is effe wat minder irritant).
Ik rij met Veloflex, die zijn 320TPI. Dat is pas lekker
Ik rij met Veloflex, die zijn 320TPI. Dat is pas lekker
Hier ook Veloflex Corsa 28mm met Ridenow biba op 4.8 en 4.4 Bar. Super comfy . De S-Works Turbo RapidAir 2Bliss Ready T2/T5 is met 120 TPI een fijne band, maar kan het qua soepelheid absoluut niet tippen aan de Veloflex. Wel is de S works een lichte tubeless band.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als je een 28 en 30 op dezelfde spanning zet in dit geval 4.5.
Dat rijd de 30 in verhouding slechter dan de 28mm.
Het soepel een karkas is kan je niet 1 op 1 naar comfort vertalen. Met bv 23mm en 25mm op extreme bandenspanningen nog wel.
Maar met 30mm wil je echt niet een zo soepel mogelijke band en bij bv 45 en 60mm al helemaal niet meer.
De hoax dat tubeless comfortabeler is dan een normale band omdat je met minder spanning kan rijden is gewoon onzin.
Dat heeft niets met tubeless of non tubeless te maken, maar alles met het stijvere karkas van een tubeless band zou je beide op dezelfde spanning zetten is een band met lichte biba comfortabeler.
Om het goed te doen zou je de sag moeten meten, hoeveel zakt de band in bij een bepaalde spanning. Net als bij dempers op een mtb.
Band A kan bij 3 bar exact gelijk aanvoelen als band B bij 3.5
Schwalbe heeft dat nu echt goed in de klauw, ze blijven nog wat vaag in de wegligging maar dat zal het gros niet merken. Pirelli doet dat net wat beter, maar de niet SL is fractioneel stugger, logisch dus ook dat ie scherper aanvoelt en fractioneel minder comfort biedt.
Dat rijd de 30 in verhouding slechter dan de 28mm.
Het soepel een karkas is kan je niet 1 op 1 naar comfort vertalen. Met bv 23mm en 25mm op extreme bandenspanningen nog wel.
Maar met 30mm wil je echt niet een zo soepel mogelijke band en bij bv 45 en 60mm al helemaal niet meer.
De hoax dat tubeless comfortabeler is dan een normale band omdat je met minder spanning kan rijden is gewoon onzin.
Dat heeft niets met tubeless of non tubeless te maken, maar alles met het stijvere karkas van een tubeless band zou je beide op dezelfde spanning zetten is een band met lichte biba comfortabeler.
Om het goed te doen zou je de sag moeten meten, hoeveel zakt de band in bij een bepaalde spanning. Net als bij dempers op een mtb.
Band A kan bij 3 bar exact gelijk aanvoelen als band B bij 3.5
Schwalbe heeft dat nu echt goed in de klauw, ze blijven nog wat vaag in de wegligging maar dat zal het gros niet merken. Pirelli doet dat net wat beter, maar de niet SL is fractioneel stugger, logisch dus ook dat ie scherper aanvoelt en fractioneel minder comfort biedt.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13753
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Koop een keer goeie banden. Ik heb 6000km met een de Pirelli,s gereden en ik ben best een banden vreten.
Met een Schwalbe deed ik 3000 a 3500km.
Met een Schwalbe deed ik 3000 a 3500km.