Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
Je fietsenmaker neemt je in de maling. Een high-mod is 150 gram lichter, that's it. Geen kat die het verschil merkt. Grotere kapitaalverkrachting bestaat niet..
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Je Fm heeft uiteraard gelijk, die Hi mod is beter (wel voor zijn banksaldo, maar beter is beter.....)
De gemiddelde forumbezoeker gaan nooit het verschil tussen de standaard en Hi mod kunnen traceren. De enige reden om een hi-mod te nemen (voor de nieuwe versie dan) is als je electronisch wilt gaan schakelen (want de Hi mod heeft wel de mogelijkeheid voor interne kabels en de gewone evo zonder boren helaas niet).
De gemiddelde forumbezoeker gaan nooit het verschil tussen de standaard en Hi mod kunnen traceren. De enige reden om een hi-mod te nemen (voor de nieuwe versie dan) is als je electronisch wilt gaan schakelen (want de Hi mod heeft wel de mogelijkeheid voor interne kabels en de gewone evo zonder boren helaas niet).
Dat is toch niet helemaal waar, want laten we wel wezen: voor 2016 is de High-mod gewoon een compleet nieuw frame, met andere vormgeving (bracket, balhoofdbuis, rechte vork etc) en zelfs een iets gewijzigde geometrie. De gewone Supersix is gewoon het frame dat we al sinds 2012 kennen. Los van de vraag of de gemiddelde berijder het verschil zou merken kan je dus ook laten meewegen wat je van het uiterlijk vindt.dickygiovanni schreef:Je fietsenmaker neemt je in de maling. Een high-mod is 150 gram lichter, that's it. ..
Ik vind de nieuwe High-mod zelf een enorme verbetering tov de oude SS. Veer strakker.
Volgens Martens 2wielers wel veranderd en ik twijfel ook wat dat betreft.
http://www.martens-tweewielers.nl/shop/ ... -red-2016/
Productomschrijving:
Cannondale Supersix Evo Red 2016 Grey/Silver/Orange
bij de Cannondale Supersix Evo is het frame weer flink aangepakt. Het frame is immers de basis van iedere Cannondale racefiets, dit is in 2016 ook niet anders!
De zelfontwikkelde, extreem sterke en stijve BallisTec carbon constructie is verder geoptimaliseerd om een extreem licht en super stijf frame te leveren met ongelofelijke uitgebalanceerde en verfijnde rij-prestaties. Zo is er een breder BB30 bottom bracket en zijn de asymmetrische oversized liggende achtervorken herontworpen om de krachtoverdracht nog verder te verhogen. Het voorframe is bij de Cannondale SuperSix Evo 2016 volledig nieuw met een nieuwe voorvork welke zorgt voor superscherp stuurgedrag en controle.
Zo’n super stijve fiets, moet ook lekker rijden en goed te controleren zijn, hier heeft Cannondale ook in 2016 weer verbeteringen doorgevoerd. Zo is het Speed Save micro-suspension veersysteem wat zorgt dat ondanks al deze stijfheid de fiets comfortabel is en ervoor zorgt dat u sneller door de bocht blijft rollen. De nieuwe voorvork is 21% soepeler t.o.v. vorig jaar! Het is bij deze voorvork mogelijk om 28 mm brede banden te monteren, waardoor u zelfs nog meer comfort en grip kunt hebben. De Save zadelpen is al wat jaren bekend. Deze is ook weer verbeterd en neemt trillingen en schokken weg. Voorheen was de Cannondale Save zadelpen 27.2 mm, deze is nu vervangen door een smaller 25.4mm dik exemplaar. Dit geeft 36% meer soepelheid!
Cannondale heeft in 2016 haar buisvorm ook aangepast voor meer stijfheid en aerodynamica. De Supersix EVO is voorzien van TAP (Truncated Aero Profile) buisvormen in de onderbuis, zitbuis en staande achtervorken. Het frame heeft bovendien een smallere balhoofdbuis en dunnere TAP geprofileerde vorkbladen. Tests wijzen uit dat er een drag-reductie is van: 6 watt/60gram! Verder is de derailleurpad gecombineerd met de versnellingskabel montage. De versnellingskabels werden op verzoek van de Pro Tour Team mechaniciens extern gehouden.
De SuperSix EVO is de ultieme race machine voor op de weg! Ontworpen met de perfecte mix van alle belangrijke factoren voor prestaties - gewicht, stijfheid, sterkte, controle en aerodynamica.
Met de Sram Red 2x11 speed afmontage en Cannondale Hollowgram crankset zet u alle kracht om in pure snelheid!
Gewicht: 7.16 kg
http://www.martens-tweewielers.nl/shop/ ... -red-2016/
Productomschrijving:
Cannondale Supersix Evo Red 2016 Grey/Silver/Orange
bij de Cannondale Supersix Evo is het frame weer flink aangepakt. Het frame is immers de basis van iedere Cannondale racefiets, dit is in 2016 ook niet anders!
De zelfontwikkelde, extreem sterke en stijve BallisTec carbon constructie is verder geoptimaliseerd om een extreem licht en super stijf frame te leveren met ongelofelijke uitgebalanceerde en verfijnde rij-prestaties. Zo is er een breder BB30 bottom bracket en zijn de asymmetrische oversized liggende achtervorken herontworpen om de krachtoverdracht nog verder te verhogen. Het voorframe is bij de Cannondale SuperSix Evo 2016 volledig nieuw met een nieuwe voorvork welke zorgt voor superscherp stuurgedrag en controle.
Zo’n super stijve fiets, moet ook lekker rijden en goed te controleren zijn, hier heeft Cannondale ook in 2016 weer verbeteringen doorgevoerd. Zo is het Speed Save micro-suspension veersysteem wat zorgt dat ondanks al deze stijfheid de fiets comfortabel is en ervoor zorgt dat u sneller door de bocht blijft rollen. De nieuwe voorvork is 21% soepeler t.o.v. vorig jaar! Het is bij deze voorvork mogelijk om 28 mm brede banden te monteren, waardoor u zelfs nog meer comfort en grip kunt hebben. De Save zadelpen is al wat jaren bekend. Deze is ook weer verbeterd en neemt trillingen en schokken weg. Voorheen was de Cannondale Save zadelpen 27.2 mm, deze is nu vervangen door een smaller 25.4mm dik exemplaar. Dit geeft 36% meer soepelheid!
Cannondale heeft in 2016 haar buisvorm ook aangepast voor meer stijfheid en aerodynamica. De Supersix EVO is voorzien van TAP (Truncated Aero Profile) buisvormen in de onderbuis, zitbuis en staande achtervorken. Het frame heeft bovendien een smallere balhoofdbuis en dunnere TAP geprofileerde vorkbladen. Tests wijzen uit dat er een drag-reductie is van: 6 watt/60gram! Verder is de derailleurpad gecombineerd met de versnellingskabel montage. De versnellingskabels werden op verzoek van de Pro Tour Team mechaniciens extern gehouden.
De SuperSix EVO is de ultieme race machine voor op de weg! Ontworpen met de perfecte mix van alle belangrijke factoren voor prestaties - gewicht, stijfheid, sterkte, controle en aerodynamica.
Met de Sram Red 2x11 speed afmontage en Cannondale Hollowgram crankset zet u alle kracht om in pure snelheid!
Gewicht: 7.16 kg
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Deze uitgebreide omschrijving gaat over de aanpassingen van het SS hi mod frame.
De nieuwe vormgeving en de percentages verbetering kan je zo van de cannondale site plukken. Dit is dus wat ik ook bedoelde.
De gewone Supersix is toch echt gewoon hetzelfde als de gewone (en hi-mod) van 2015 en daarvoor.
Dat had Martens dus iets nauwkeuriger kunnen omschrijven, want dit is misleidend.
Als je techniek en vormgeving van de nieuwe Hi-mod wilt met een lager prijskaartje moet je gewoon een jaartje wachten.
Zo ging het ook 2012. Het vorige model werd nog een jaartje geleverd als gewone supersix en de nieuwe deed zijn intrede enkel als Hi- mod.
De nieuwe vormgeving en de percentages verbetering kan je zo van de cannondale site plukken. Dit is dus wat ik ook bedoelde.
De gewone Supersix is toch echt gewoon hetzelfde als de gewone (en hi-mod) van 2015 en daarvoor.
Dat had Martens dus iets nauwkeuriger kunnen omschrijven, want dit is misleidend.
Als je techniek en vormgeving van de nieuwe Hi-mod wilt met een lager prijskaartje moet je gewoon een jaartje wachten.
Zo ging het ook 2012. Het vorige model werd nog een jaartje geleverd als gewone supersix en de nieuwe deed zijn intrede enkel als Hi- mod.
Ik ben het volledig met je eens,ook zoiets vreemds is Force remmen en de rest Red bij de Super six Red model 2016.feddek schreef:Deze uitgebreide omschrijving gaat over de aanpassingen van het SS hi mod frame.
De nieuwe vormgeving en de percentages verbetering kan je zo van de cannondale site plukken. Dit is dus wat ik ook bedoelde.
De gewone Supersix is toch echt gewoon hetzelfde als de gewone (en hi-mod) van 2015 en daarvoor.
Dat had Martens dus iets nauwkeuriger kunnen omschrijven, want dit is misleidend.
Als je techniek en vormgeving van de nieuwe Hi-mod wilt met een lager prijskaartje moet je gewoon een jaartje wachten.
Zo ging het ook 2012. Het vorige model werd nog een jaartje geleverd als gewone supersix en de nieuwe deed zijn intrede enkel als Hi- mod.
Ook heel jammer is geen Hi-Mod versie met Ultegra DI2 qua prijsniveau Dura-Ace.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Een bredere band geeft meer grip, waarom dan niet meteen opwaarderen naar 32 of 35 of zelfs 42nijkie schreef:Volgens Martens 2wielers wel veranderd en ik twijfel ook wat dat betreft.
Voorvork 21% soepeler geeft een beter stuurgedrag, ik zou meteen voor 100% souplesse gaan.
O nee, met die onzin kom je natuurlijk bij de volgende upgrade "we hebben de vork nogmaals met 20% meer souplesse uitgerust"
Een 25,4 zadelpen geeft 36% meer souplesse dan een 27,2 mm pen, Wauw, ik was voor een 18 mm pen gegaan want nog meer souplesse.
Wat? 6 Watt?Tests wijzen uit dat er een drag-reductie is van: 6 watt/60gram!
Wat kan een mens hiermee en sinds wanneer heeft gewicht iets met drag te maken?
Kabels buitenom want de pro tour mecaniciens wilden dat?
Een beetje sleutelaar draait zijn handen toch niet om voor een kabeltje binnendoor.
Die kabels binnendoor is toch mooier en vooral earodynamischer? Hub weg is je drag reductie.
Ik denk dan vooral, kabels binnendoor is complexer, dus duurder dus minder marge op een frame of een nog hogere prijs.
Kortom, ik vind het nogal een bollocks verhaal
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Nico, ik geef je 100% gelijk.
Blijkbaar is het nieuwe toverwoord "soepelheid", terwijl het vroeger allemaal "stijfheid" moest zijn
Blijkbaar is het nieuwe toverwoord "soepelheid", terwijl het vroeger allemaal "stijfheid" moest zijn
-
- Forum-lid
- Berichten: 424
- Lid geworden op: 14 aug 2011 19:22
- Locatie: Roosendaal
Marketing ........ Er moet jaarlijks toch wat gewijzigd worden en door de marketing boys wordt daar dan een mooi verhaal omheen gebreid.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
Al met al worden de fietsen wel beter en dat is een verdienste van de producenten. Mijn eerste aluminium cannondale (1991) was redelijk stijf maar ook bonkig (is denk ik tegenovergestelde van soepel:)). Daarna had ik een aluminium Principa: die was zwaar, super stijf en bonkig. Daarna een aluminium Cannondale (CAAD7) die was heel licht maar weer niet zo stijf. Toen een carbon Super Six, de eerste full carbon Cannondale: die was redelijk licht en niet al te stijf maar wel soepel:) Toen een tweede Super Six (geen evo): die was en stijf en licht en niet echt soepel en dat geldt ook voor de CAAD10 die ik nu heb. De fietsen worden echt steeds beter en het zal voor de marketingafdelingen niet meevallen om daar steeds een goed verhaal bij te maken. Licht, stijf en soepel: het lijkt me wel wat die nieuwe Super Six!
Tja en als Cannondale nog een jaar dezelfde supersix was blijven voeren waren we ook gaan zeiken omdat alle andere merken 'doorgaan' ..
Een fietsmerk moet nou eenmaal met een nieuw model komen en ik vind de nieuwe Hi-mod zeer geslaagd. Een dunner zadelpennetje zegt me inderdaad niet zo veel, maar het frame is gewoon erg mooi.
Ik vind het juist een mooi statement van Cannondale dat ze een succesvol concept gewoon nog verder verbeteren ipv dat er een totaal nieuw model, laat staan een Aero frame , voor in de plaats is gekomen. Terwijl ze daar wel degelijk een marketing risico mee lopen in de aero-hype die bij andere merken gaande is.
Er is bijna geen merk meer dat een, naar eigen zeggen, echte allround fiets in het segment heeft. Of de fiets is goed voor snel op het vlakke, of het is een goede klimfiets (TCRvsPropel, TarmacvsVenge, Heliumvs Noah etc.).
Daarmee wil ik niet zeggen dat dergelijke fietsen niet allround te gebruiken zijn, maarja.. nu we het toch over marketing hebben...
Een fietsmerk moet nou eenmaal met een nieuw model komen en ik vind de nieuwe Hi-mod zeer geslaagd. Een dunner zadelpennetje zegt me inderdaad niet zo veel, maar het frame is gewoon erg mooi.
Ik vind het juist een mooi statement van Cannondale dat ze een succesvol concept gewoon nog verder verbeteren ipv dat er een totaal nieuw model, laat staan een Aero frame , voor in de plaats is gekomen. Terwijl ze daar wel degelijk een marketing risico mee lopen in de aero-hype die bij andere merken gaande is.
Er is bijna geen merk meer dat een, naar eigen zeggen, echte allround fiets in het segment heeft. Of de fiets is goed voor snel op het vlakke, of het is een goede klimfiets (TCRvsPropel, TarmacvsVenge, Heliumvs Noah etc.).
Daarmee wil ik niet zeggen dat dergelijke fietsen niet allround te gebruiken zijn, maarja.. nu we het toch over marketing hebben...
Laatst gewijzigd door feddek op 30 nov 2015 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.