Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- Enzzo
- Forum-lid HC
Voor de goede orde; in de Waalse Ardennen heerst op dit moment een wasberenplaag. En de bevers zijn ook al in grote getale bezig om rivierlopen te verplaatsen dus vandaar mijn reactie. Een natuurlijke vijand van die plaagjes zou misschien een uitkomst zijn.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind
- borgmonster
- Forum-lid
Als een wild dier z’n ding doet, zoals bevers die dammen aanleggen, kunnen die beesten toch geen plaagjes zijn?
Is het niet eerder zo dat de mensen gewoon moeten accepteren dat ze niet de alleenheerser zijn? Wij hebben wellicht last van hen, wat als reden wordt aangevoerd dat die beesten moeten oprotten, maar wij zijn voor hen een even grote lastpost.
Maar goed, de natuur laat de sterkste overheersen, dus geeft de natuur ons feitelijk het recht om diezelfde natuur naar onze hand te zetten.
Of is dit filosofisch gezien niet correct?
Is het niet eerder zo dat de mensen gewoon moeten accepteren dat ze niet de alleenheerser zijn? Wij hebben wellicht last van hen, wat als reden wordt aangevoerd dat die beesten moeten oprotten, maar wij zijn voor hen een even grote lastpost.
Maar goed, de natuur laat de sterkste overheersen, dus geeft de natuur ons feitelijk het recht om diezelfde natuur naar onze hand te zetten.
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
EmPeHa schreef: ↑09 nov 2022 06:28Eens per maand....bij volle maan?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- thestudent
- Forum-lid HC
Je zal merken dat dit vooral een heel westerse gedachtengang is. Culturen die bestaan uit stamvolken werken vaak vele mate beter samen met de natuur. Ik weet ook zeker dat mocht je kunnen communiceren met een jager verzamelaar van 8000 jaar geleden dat je daar nog een hoop van kan leren.borgmonster schreef: ↑09 nov 2022 00:24 Maar goed, de natuur laat de sterkste overheersen, dus geeft de natuur ons feitelijk het recht om diezelfde natuur naar onze hand te zetten.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Het is niet perse mijn mening. Mensen zijn altijd band voor nieuwe dingen.JoostG schreef: ↑08 nov 2022 20:12Tuurlijk gaat het een keer mis, maar moet de wolf daarom weg? Honden doden meerdere mensen per jaar in NL: direct ook maar weg doen? Hoeveel vogels en muizen worden gegrepen door die exotische kat? Wat gaan we daarmee doen? Wilde zwijnen zijn ook een gevaar voor het verkeer in en rond de Veluwe…. allemaal het land uitwasbeer2006 schreef: ↑08 nov 2022 15:05 Ja het gaat een keer mis, dat heb ik al zo vaak gezegd. Maar volgens experts vallen ze geen mensen en geen honden aan.......... ik moet het nog zien!
En die Wolf hoort hier niet meer. Heel vervelend, maar onze huidige omgeving is er niet voor geschikt.
Auto’s en fietsers zijn ook een slechte combi, welke moet weg?
Overigens zeggen experts weldegelijk dat wolven honden aanvallen. Wanneer een hond bij zijn baas blijft is het risico heel klein. Loopt hij los dan ziet de wolf herbals een indringer in zijn territorium en zal hij aanvallen.
Eens met wat je aangeeft. Ik zeg ook altijd het grootste risico om buitenshuis dood te gaan is door een appende, onopletende, drug/medicatie gebruikende bestuurder.
En honden mogen wat mij betreft wel weg, mijn zoon van 3 kon ik echt nog net wegtrekken jaren geleden bij twee op hem afrendende rotwijlers, dien ten gevolge dat ik nog jaren blind de straat op rende bij het zien van een hond. Maargoed dat heeft natuurlijk meer met de baasjes te maken.
Als wegtrekken al effect had, hadden die rottweilers waarschijnlijk niks kwaad in de zin. Een levenslang kwijltrauma was natuurlijk wel een optie.
Maar twee van die grote beesten zijn natuurlijk wel intimiderend voor een klein kind.
Maar twee van die grote beesten zijn natuurlijk wel intimiderend voor een klein kind.
Campagnolo Ultra Dork
Honden kunnen ook voor volwassenen intimiderend zijn hoor.
Tijd in buitenland gewoond (Ankara, Turkije), en in bepaalde wijken aan de rand van de stad was het echt niet grappig.
Je hebt daar door de hele stad best veel zwerf honden, en die worden vaak gevangen (voor sterilisatie) en daarna buiten de stad weer los gelaten, maar die honden trekken dan (zeker 's winters) weer terug de stad in. En in die bepaalde wijken had je dus groepen zwerfhonden van meer dan 50 dieren.
En vaak gaat het nog om Kangals (Anatolische herder) en 1 zo'n beest kan al intimiderend genoeg zijn.
Anyway, ik ben al geen fan van grote honden (met dubieuze baasjes), en vind het idee van loslopende roedels wolven ook niet bepaald prettig.
-
- Forum-lid HC
Dat is het ook, net als de wolf achter de fiets aan.
Maar het schrik effect was bij mijn zoon zo groot, daar heeft ie echt lang last van gehad.
En het effect dat ie bij het zien van een hond gewoon begon te rennen.
Mijn schoonzus heeft nu een zwitserse herder en daar spelen ze heel veel mee, dus het is wel weer goedgekomen.