Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
-
- Forum-lid
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 23 mar 2024 21:29
Is een afneembare (demonteerbaar) trekhaak hier niet een mogelijkheid om die bijkomende keuring te omzeilen?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40600
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Voelt als burocratische geldklopperij. Kan in andere landen ook gewoon mee in de typegoedkeuring.
Beetje zoals de 100km/u sticker voor aanhangers in Dld, wat een soort van sociale werkplaats is met mannetjes die stickers komen plakken.
Sowiso onzinnig , in Frankrijk mag je 130, Belgie 120, Dld 80 of met die flutsticker 100 en NL 90.
Beetje zoals de 100km/u sticker voor aanhangers in Dld, wat een soort van sociale werkplaats is met mannetjes die stickers komen plakken.
Sowiso onzinnig , in Frankrijk mag je 130, Belgie 120, Dld 80 of met die flutsticker 100 en NL 90.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4758
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Formaat van de kogel, (hoewel dat na verloop van gebruik pas zal spelen). Verder inderdaad de bekabeling en deugdelijke montage. Dat zijn in Nederland ook gewoon punten bij de apk
Ik heb vroeger (jaren 80/90) wel eens geholpen bij een kennis die trekhaken monteerde en daar kwamen vaak mensen langs die zelf begonnen waren en op probleempjes stuiten.
Dat was toen niet echt moeilijk om het zelf te doen.
Maar daar heb ik toch wel dingen gezien die echt gevaarlijk waren.
Zowel in het vast zetten als het elektrisch aansluiten.
Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om het zelf te doen en gaat men meer naar de specialist.
Maar als ik mijn ervaringen voor de geest haal snap ik wel dat men in België naar een keuring is gegaan.
Dat was toen niet echt moeilijk om het zelf te doen.
Maar daar heb ik toch wel dingen gezien die echt gevaarlijk waren.
Zowel in het vast zetten als het elektrisch aansluiten.
Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om het zelf te doen en gaat men meer naar de specialist.
Maar als ik mijn ervaringen voor de geest haal snap ik wel dat men in België naar een keuring is gegaan.
Geleidertjes voor de kastdeurtjes van een gratis van markplaats opgehaalde buffetkast voor in de praktijk van mevrRikkert. Oude pot verf erop gesmeerd, nieuwe geleidertjes en voor 14 euro een prachtige buffetkast voor haar praktijk. Leve marktplaats.
Overigens zet ik ook wel eens wat gratis op marktplaats, dan hoef ik het niet af te voeren en maak je iemand blij. Pas twee kunstenaars blij gemaakt met een tekentafel die ik niet kwijt raakte. Had niet de indruk dat het geld daar tegen de plinten klotste dus ze waren er heel blij mee.
Overigens zet ik ook wel eens wat gratis op marktplaats, dan hoef ik het niet af te voeren en maak je iemand blij. Pas twee kunstenaars blij gemaakt met een tekentafel die ik niet kwijt raakte. Had niet de indruk dat het geld daar tegen de plinten klotste dus ze waren er heel blij mee.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40600
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Als je dat door een gecertificeerd bedrijf laat doen (lees: elke vakgarage) hoef je geen aanvullende keuring meer te doen.Theo V schreef: ↑07 jan 2025 07:22 Ik heb vroeger (jaren 80/90) wel eens geholpen bij een kennis die trekhaken monteerde en daar kwamen vaak mensen langs die zelf begonnen waren en op probleempjes stuiten.
Dat was toen niet echt moeilijk om het zelf te doen.
Maar daar heb ik toch wel dingen gezien die echt gevaarlijk waren.
Zowel in het vast zetten als het elektrisch aansluiten.
Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om het zelf te doen en gaat men meer naar de specialist.
Maar als ik mijn ervaringen voor de geest haal snap ik wel dat men in België naar een keuring is gegaan.
Tegenwoordig kun je op nieuwe autos sowiso niet meer zelf, want er moet software worden ingeregeld. Ook wel een gevalletje over-engineering als je het mij vraagt.
Less is bore
Inderdaad. Stuk ijzer waar je karretje aan hangt. En de auto geeft door als het licht brand of je remt en dan doet het karretje hetzelfde. Ik ben software-engineer, en vind het vaak mooi hoe software wat toe kan voegen. Maar in dit geval: keep it stupid simple. Het werkt, het werkt al jaren, en het werkt meer dan goed genoeg.daniel1975 schreef: ↑08 jan 2025 08:36Als je dat door een gecertificeerd bedrijf laat doen (lees: elke vakgarage) hoef je geen aanvullende keuring meer te doen.Theo V schreef: ↑07 jan 2025 07:22 Ik heb vroeger (jaren 80/90) wel eens geholpen bij een kennis die trekhaken monteerde en daar kwamen vaak mensen langs die zelf begonnen waren en op probleempjes stuiten.
Dat was toen niet echt moeilijk om het zelf te doen.
Maar daar heb ik toch wel dingen gezien die echt gevaarlijk waren.
Zowel in het vast zetten als het elektrisch aansluiten.
Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om het zelf te doen en gaat men meer naar de specialist.
Maar als ik mijn ervaringen voor de geest haal snap ik wel dat men in België naar een keuring is gegaan.
Tegenwoordig kun je op nieuwe autos sowiso niet meer zelf, want er moet software worden ingeregeld. Ook wel een gevalletje over-engineering als je het mij vraagt.
En sleurhutten zouden in de periode juni tot september uberhaupt verboden moeten worden op de franse Autoroute. Maar dat is een andere discussie (sorry Daniel )
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40600
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Whahahahah, als ik sommige "collega's" zie rijden ben ik dat helemaal met je eens. Ongelofelijk hoe slecht de rijvaardigheid van sommige caravanners is, met nul anticipatie op het overige verkeer.
Van stug 80 rijden zodat vrachtwagens caravans in gaan halen tot met 130 langs komen racen, de caravan of boot al slingerend er achter.
Van stug 80 rijden zodat vrachtwagens caravans in gaan halen tot met 130 langs komen racen, de caravan of boot al slingerend er achter.
Less is bore
Maar jij rijdt voorbeeldig natuurlijk . Met name die 130-boys, daar loopt het me altijd dun door de broek. Dan zit zit je daarachter en je ziet die hut gewoon beginnen te stuiteren. Dat dat toch mag op die autoroute, ik snap er geen pepernoot van. Ik verbaas me er altijd over hoe weinig ongelukken je ook ziet.daniel1975 schreef: ↑08 jan 2025 09:22 Whahahahah, als ik sommige "collega's" zie rijden ben ik dat helemaal met je eens. Ongelofelijk hoe slecht de rijvaardigheid van sommige caravanners is, met nul anticipatie op het overige verkeer.
Van stug 80 rijden zodat vrachtwagens caravans in gaan halen tot met 130 langs komen racen, de caravan of boot al slingerend er achter.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Dat het mag wil nog niet zeggen dat het verstandig is. Maar voor het gezonde verstand is niet altijd plaats meer aan boord zodra de auto ingepakt is.
Ontopic: Stox compressiekousen voor het hardlopen gekocht.
Ontopic: Stox compressiekousen voor het hardlopen gekocht.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
En toch is het wel handig als b.v. je parkeersensoren worden uitgeschakeld als je je karretje erachter hangt .rikkert schreef: ↑08 jan 2025 09:13Inderdaad. Stuk ijzer waar je karretje aan hangt. En de auto geeft door als het licht brand of je remt en dan doet het karretje hetzelfde. Ik ben software-engineer, en vind het vaak mooi hoe software wat toe kan voegen. Maar in dit geval: keep it stupid simple. Het werkt, het werkt al jaren, en het werkt meer dan goed genoeg.daniel1975 schreef: ↑08 jan 2025 08:36Als je dat door een gecertificeerd bedrijf laat doen (lees: elke vakgarage) hoef je geen aanvullende keuring meer te doen.Theo V schreef: ↑07 jan 2025 07:22 Ik heb vroeger (jaren 80/90) wel eens geholpen bij een kennis die trekhaken monteerde en daar kwamen vaak mensen langs die zelf begonnen waren en op probleempjes stuiten.
Dat was toen niet echt moeilijk om het zelf te doen.
Maar daar heb ik toch wel dingen gezien die echt gevaarlijk waren.
Zowel in het vast zetten als het elektrisch aansluiten.
Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om het zelf te doen en gaat men meer naar de specialist.
Maar als ik mijn ervaringen voor de geest haal snap ik wel dat men in België naar een keuring is gegaan.
Tegenwoordig kun je op nieuwe autos sowiso niet meer zelf, want er moet software worden ingeregeld. Ook wel een gevalletje over-engineering als je het mij vraagt.
En sleurhutten zouden in de periode juni tot september uberhaupt verboden moeten worden op de franse Autoroute. Maar dat is een andere discussie (sorry Daniel )
Ook hebben (goedkope Chinese) led lampen nogal eens een negatief effect op de software van de auto.
Campagnolo Ultra Dork