Re: Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Geplaatst: 06 jan 2025 18:55
Is een afneembare (demonteerbaar) trekhaak hier niet een mogelijkheid om die bijkomende keuring te omzeilen?
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
Als je dat door een gecertificeerd bedrijf laat doen (lees: elke vakgarage) hoef je geen aanvullende keuring meer te doen.Theo V schreef: ↑07 jan 2025 07:22 Ik heb vroeger (jaren 80/90) wel eens geholpen bij een kennis die trekhaken monteerde en daar kwamen vaak mensen langs die zelf begonnen waren en op probleempjes stuiten.
Dat was toen niet echt moeilijk om het zelf te doen.
Maar daar heb ik toch wel dingen gezien die echt gevaarlijk waren.
Zowel in het vast zetten als het elektrisch aansluiten.
Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om het zelf te doen en gaat men meer naar de specialist.
Maar als ik mijn ervaringen voor de geest haal snap ik wel dat men in België naar een keuring is gegaan.
Inderdaad. Stuk ijzer waar je karretje aan hangt. En de auto geeft door als het licht brand of je remt en dan doet het karretje hetzelfde. Ik ben software-engineer, en vind het vaak mooi hoe software wat toe kan voegen. Maar in dit geval: keep it stupid simple. Het werkt, het werkt al jaren, en het werkt meer dan goed genoeg.daniel1975 schreef: ↑08 jan 2025 08:36Als je dat door een gecertificeerd bedrijf laat doen (lees: elke vakgarage) hoef je geen aanvullende keuring meer te doen.Theo V schreef: ↑07 jan 2025 07:22 Ik heb vroeger (jaren 80/90) wel eens geholpen bij een kennis die trekhaken monteerde en daar kwamen vaak mensen langs die zelf begonnen waren en op probleempjes stuiten.
Dat was toen niet echt moeilijk om het zelf te doen.
Maar daar heb ik toch wel dingen gezien die echt gevaarlijk waren.
Zowel in het vast zetten als het elektrisch aansluiten.
Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om het zelf te doen en gaat men meer naar de specialist.
Maar als ik mijn ervaringen voor de geest haal snap ik wel dat men in België naar een keuring is gegaan.
Tegenwoordig kun je op nieuwe autos sowiso niet meer zelf, want er moet software worden ingeregeld. Ook wel een gevalletje over-engineering als je het mij vraagt.
Maar jij rijdt voorbeeldig natuurlijk . Met name die 130-boys, daar loopt het me altijd dun door de broek. Dan zit zit je daarachter en je ziet die hut gewoon beginnen te stuiteren. Dat dat toch mag op die autoroute, ik snap er geen pepernoot van. Ik verbaas me er altijd over hoe weinig ongelukken je ook ziet.daniel1975 schreef: ↑08 jan 2025 09:22 Whahahahah, als ik sommige "collega's" zie rijden ben ik dat helemaal met je eens. Ongelofelijk hoe slecht de rijvaardigheid van sommige caravanners is, met nul anticipatie op het overige verkeer.
Van stug 80 rijden zodat vrachtwagens caravans in gaan halen tot met 130 langs komen racen, de caravan of boot al slingerend er achter.
En toch is het wel handig als b.v. je parkeersensoren worden uitgeschakeld als je je karretje erachter hangt .rikkert schreef: ↑08 jan 2025 09:13Inderdaad. Stuk ijzer waar je karretje aan hangt. En de auto geeft door als het licht brand of je remt en dan doet het karretje hetzelfde. Ik ben software-engineer, en vind het vaak mooi hoe software wat toe kan voegen. Maar in dit geval: keep it stupid simple. Het werkt, het werkt al jaren, en het werkt meer dan goed genoeg.daniel1975 schreef: ↑08 jan 2025 08:36Als je dat door een gecertificeerd bedrijf laat doen (lees: elke vakgarage) hoef je geen aanvullende keuring meer te doen.Theo V schreef: ↑07 jan 2025 07:22 Ik heb vroeger (jaren 80/90) wel eens geholpen bij een kennis die trekhaken monteerde en daar kwamen vaak mensen langs die zelf begonnen waren en op probleempjes stuiten.
Dat was toen niet echt moeilijk om het zelf te doen.
Maar daar heb ik toch wel dingen gezien die echt gevaarlijk waren.
Zowel in het vast zetten als het elektrisch aansluiten.
Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om het zelf te doen en gaat men meer naar de specialist.
Maar als ik mijn ervaringen voor de geest haal snap ik wel dat men in België naar een keuring is gegaan.
Tegenwoordig kun je op nieuwe autos sowiso niet meer zelf, want er moet software worden ingeregeld. Ook wel een gevalletje over-engineering als je het mij vraagt.
En sleurhutten zouden in de periode juni tot september uberhaupt verboden moeten worden op de franse Autoroute. Maar dat is een andere discussie (sorry Daniel )