Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 14 sep 2013 19:50

Ok bedankt. Ik heb het hier voor mijn neus liggen. Het gaat in dit artikel om de Dogma 2 en niet de Dogma 65.1 Think 2.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 14 sep 2013 22:04

Dat een fiets die niet stijf genoeg is niet goed fietst is wel duidelijk. Maar of een fiets die 30% stijver is dan een andere fiets die stijf genoeg beter fiets dan die andere fiets weet ik nog niet.
Feit is dat stijfheidsmetingen in tests zeer beperkt zijn. Ze meten de doorbuiging in mm op een bepaalde plaats bij een bepaalde statische belasting. Geen enkele fiets wordt tijdens het fietsen zo belast en alle belasting tijdens het fietsen is dynamisch.
Desondanks kun je aan de hand van die meting een verwachting hebben van het rijgedrag maar er zitten heel veel andere variabelen aan een frame die het rijgedrag ook en wellicht nog meer beïnvloeden.
Als je een test wilt winnen aan de hand van stijfheidsmetingen dan hoef je maar dezelfde meetopstelling te maken en zodanig carbon toe te voegen dat je meetwaarde beter wordt. Of de fiets dan beter rijdt valt te bezien.

Ondanks dat er geen verschil is in de mal schijnt de 65.1 toch duidelijk anders te rijden dan de 2.

Ik heb ook ergens een test van de 65.1 in een duits magazine gelezen maar daar stonden eens geen meetwaarden bij.

http://www.pelotonmagazine.com/Tested/c ... 2-Reviewed
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 15 sep 2013 21:24

Ik vind de kleurstelling van de movistar 2014 uitvoering van de Dogma erg mooi. Nou heb ik een vraag; de reclame op het frame wil ik niet. Zijn die merknamen stickers die je kunt verwijderen?

http://www.pinarello.com/eng/dogma65_carbon_856.php
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 15 sep 2013 22:58

Dit is de 2013...waarschijnlijk is het een stikker maar Ik zou ze op de aankomende bikemotion even in het echt gaan bekijken en het daar vragen. In het echt vind ik ze trouwens mooier dan op de foto's. Ik heb de 2014 collectie in juni in Italië gezien en alleen de compleet rode vond ik niet zo mooi. Op bikemotion vond ik daarentegen de presentatie vorig jaar slecht, terwijl ik me toch een van die kleuren heb gekocht.

De Bianco tour 2013 is trouwens bijna hetzelfde en heeft geen reclame.
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 15 sep 2013 23:50

Bike motion staat al op de kalender dus dat gaat goed komen. Even langs bij Pinarello en Colnago.
De compleet rode variant is inderdaad minder, maar de rode met witte voorvork is wel weer mooi, althans dat vind ik.

Voor mij de topkleuren in 2014.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 16 sep 2013 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16763
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 sep 2013 23:55

boswielrenner schreef:Ik vind de kleurstelling van de movistar 2014 uitvoering van de Dogma erg mooi. Nou heb ik een vraag; de reclame op het frame wil ik niet. Zijn die merknamen stickers die je kunt verwijderen?

http://www.pinarello.com/eng/dogma65_carbon_856.php
Ik dacht dat het gerucht ging dat Movistar volgend seizoen Specialized zou gaan rijden dus dat lijkt mij geen 2014 kleur...
Campagnolo Ultra Dork

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 sep 2013 00:40

Op de 2014 folder staat op de poster zijde een Dogma in Movistar kleuren zonder wit in de vork (aan de non drive zijde) en zonder Movistar reclame. Deze is ook anders dan de Bianco Tour. Op de andere kant van de folder zie je de Movistar versie met Movistar reclame maar die heeft aan de non drive zijde zowel de voorvork alsook de achtervork bijna geheel wit. Van de 17 kleuren op de folder heb ik er een stuk of 10 in het echt gezien.
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 16 sep 2013 07:48

@ericpeters: Een Dogma in Movistar kleuren zonder wit in de (achter)vork (non drive zijde) en zonder reclame lijkt me wel wat. Ik vind dat lime groen namelijk wel mooi als detail kleur. Heb je een foto die je kan posten?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 16 sep 2013 08:15

Fiets Valverde: heel mooi, maar dan graag zonder reclame :mrgreen:

Afbeelding

Ik vind dit ook een top kleurstelling maar volgens mij alleen special edition? Niet een frame dat je met een vette discount kan ophalen. :cry:

Afbeelding
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39690
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 sep 2013 08:42

ericpeters schreef:Op bikemotion vond ik daarentegen de presentatie vorig jaar slecht,.
Dat was idd dramatisch. Heel slecht.
Benieuwd of ze er van hebben geleerd, want geloof niet dat er veel enthousiaste mensen in de stand zijn geweest. Heb ook het gevoel dat ik minder nieuwe Dogma's zie rijden dit jaar.
Less is bore

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 16 sep 2013 09:18

@ boswielrenner, die 2e hebben ze bij mij in de garage gefotografeerd, alleen dan met zwart stuurlint en zadel ;) Er hangen er bij Salden nog een paar als ik me niet vergis, toen ik die van mij kocht hadden ze een 56 hangen maar die was mij te groot.

Afbeelding
Afbeelding
Ik zal kijken of ik een vanavond een redelijke foto kan maken van die andere zonder reclame.
Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 16 sep 2013 10:29

Prachtige fiets Eric. Als het inderdaad voor mij een Dogma 65.1 frame wordt, dan heb ik bijna dezelfde setup als jouw fiets. Ik hoef alleen de spullen van mijn huidige Storck frame over te zetten. Campa Record, Fulcrum Racing Speed XLR of Lightweight Meilenstein C of Shamal Ultra's, 3T cockpit, Speedplay stainless, Tune wassertragers en Toupé zadel.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Plaats reactie