Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bulls

wcs
Forum-lid

wcs 21 jul 2010 16:23

Ijzeren Briek schreef:
Reverb schreef: Waarom quick release op je zadelpen? Je bent toch de enige die erop fietst?

Yups, is het eerste wat eraf vliegt bij mij want het zijn aartslelijke dingen.
Omdat dat een stuk makkelijker is als ie achter op de auto op de fietsendrager staat met een andere fiets.
Vaak moet stuur of zadel verstelt worden en dat is altijd een boel gehannes.

Op de mtb zit vaak (bij die van mij overigens niet) ook een quick release op de zadelpen, en blijft toch ook goed zitten?
Beter langzaam naar boven als helemaal niet naar boven...

fizik
Forum-lid

fizik 22 jul 2010 01:35

Zo min mogelijk je zadel verstellen. Een QR is dus niet nodig. Maar goed, ieder zijn meug.

sancho
Forum-lid

sancho 22 jul 2010 18:18

Harry1969 schreef:Hoi Sancho, welkom bij de bullsfietsers :)

Dank u :) Ik hoop er veel plezier aan te beleven ;)

crimpyrex
Forum-lid

crimpyrex 22 jul 2010 21:42

Ik heb zojuist een fiets besteld (kan hem volgende week woensdag ophalen)

de Bulls Harrier 1

Ik heb wel nieuwe wielen meteen erbij gedaan. Fulcrum Racing 5.

Volgens mij is dit wel o.k als eerste fiets:

105 afgemonteerd
Fulcrum Racing 5

Geen Carbon voorvork, maar ach..

Reacties welkom!

marlie81
Forum-lid

marlie81 23 jul 2010 16:21

Zeker geen verkeerde fiets om mee te beginnen! Ik heb de DF 1 en heb met de wielen nog geen problemen gehad, maar het is wel een van de eerste dingen om te upgraden inderdaad.

wcs
Forum-lid

wcs 26 jul 2010 11:29

Afgelopen zaterdag fiets opgehaald.
(staat voorlopig even in huis, aangezien schuur momenteel beetje te vol is..).

Natuurlijk af en toe ff kijken om de nieuwe aanwinst te bewonderen, en toen zag ik 2 dingetjes:
- stukje links net voor het achterwiel waar de antraciet metallic lak weg is. Heb gevoeld, is gewoon egaal, lijkt een spuitfoutje.
- stukje links net boven achterwiel, kennelijk is met het erinzetten van het achterwiel met de quickrelease the achtervork geraakt want er is een krasje dwars door de lak heen gemaakt. (kan ik duidelijk voelen en ook zien, dus is in ieder geval door blanke lak en de kleurlaag heen).

Zou dat kwaad kunnen? Bedoel, is het te verwachten dat de lak van daaruit dan verder gaat beschadigen/bladderen?
Want dan probeer ik via de fietsenwinkel een lakstift te krijgen namelijk.

sirbas
Forum-lid

sirbas 26 jul 2010 21:13

Ga gauw een ritje maken en loop wat steenslag op, dan heb je er weer rust mee...

wcs
Forum-lid

wcs 26 jul 2010 21:55

ha lol ;)
snap ik ook nog wel.
Maar heb ook wel wat gelezen over dat evt de lak van de bulls niet helemaal top zou zijn, dus als het dan verstandig is om ff iets bij te werken...

vandaar dus.

sirbas
Forum-lid

sirbas 26 jul 2010 23:57

Bijtippen kan geen kwaad natuurlijk (Motip bij de Halfords), maar stoor je er niet teveel aan.
Bulls zijn niet gemaakt voor de mooi, maar voor "bang for the buck". ;)

marlie81
Forum-lid

marlie81 27 jul 2010 11:41

Ik had een soorgelijk probleem en moet zeggen dat ik me er inmiddels helemaal niet aan stoor o.i.d. Mocht dit wel het geval zijn een ander forumlid heeft een nieuw frame (of zelfs nieuwe fiets?) gekregen.

Wat me trouwens opvalt zijn de vele opmerkingen over het niet mooi zijn van een Bulls of een gebrek aan uitstraling. Ik vind dat eerlijk gezegd behoorlijk meevallen. Als ik naar een hoop andere fietsen kijk die tot 1500,- gaan dan zie ik daar weinig meer uitstraling bij. En ik vind de uitstraling van de DF behoorlijk mooi ;-).

wcs
Forum-lid

wcs 27 jul 2010 12:22

Marlie81 schreef:Ik had een soorgelijk probleem en moet zeggen dat ik me er inmiddels helemaal niet aan stoor o.i.d. Mocht dit wel het geval zijn een ander forumlid heeft een nieuw frame (of zelfs nieuwe fiets?) gekregen.

Wat me trouwens opvalt zijn de vele opmerkingen over het niet mooi zijn van een Bulls of een gebrek aan uitstraling. Ik vind dat eerlijk gezegd behoorlijk meevallen. Als ik naar een hoop andere fietsen kijk die tot 1500,- gaan dan zie ik daar weinig meer uitstraling bij. En ik vind de uitstraling van de DF behoorlijk mooi ;-).

mja, ik zal eens wat motip halen idd.
Om terug te gaan naar de fietsenboer is wat over the top.

mbt uitstraling sluit ik me bij je aan: vind de zwarte DF er echt behoorlijk goed uitzien hoor. Mij hoor je niet klagen over de looks.
(de witte vind ik dan weer iets minder, Hou op zich wel van een witte fiets, maar het logo komt daar wat mij betreft wat goedkoop over, maar da's mijn mening natuurlijk).

marlie81
Forum-lid

marlie81 27 jul 2010 12:52

Ik heb zelf de zwarte DF ;-D, mijn vriendin de rood/witte DF. Paar pagina's terug staan foto's van beide fietsen. In het echt vind ik de rood/witte er stukken beter uitzien dan op de foto's op de Bulls-website.

Qua fietsen ben ik er nog steeds erg tevreden mee.

Plaats reactie