Bianchi
Persoonlijk vind ik een triple er niet uitzien. Bovendien rij je dan in Nederland (dus 99 van de tijd) rond met een blad dat je toch nooit gebruikt. Dan kun je in mijn ogen beter dat blad gewoon verwisselen (zoals bij een compact) op het moment dat je wél naar de Alpen gaat. En dan hebben we het Q-factor verhaal nog niet eens gehad.
En dat wisselen is nou ook niet echt het werk die 2x per jaar dat je een weekje gaat klimmen. Binnenblad kost je nog geen 5 minuten, cassette wellicht nog minder.
Mooie crank? Gewoon Campa Centaur carbon of Campa Chorus Carbon! Gewoon lekker je groep compleet houden, dat vind ik althans mooi!
En dat wisselen is nou ook niet echt het werk die 2x per jaar dat je een weekje gaat klimmen. Binnenblad kost je nog geen 5 minuten, cassette wellicht nog minder.
Mooie crank? Gewoon Campa Centaur carbon of Campa Chorus Carbon! Gewoon lekker je groep compleet houden, dat vind ik althans mooi!
-
- Forum-lid
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58
waar koop je ipv een compact niet gewoon een extra centaur casette? Dat doe ik ook namelijk.
Ik heb 53/39 voor en 12/25 achter voor in nederland
voor de marmotte doe ik een 13/29 laten plaatsen
dan ben je lekker goedkoop klaar.
voor je deze vraag gaat stellen, moet ik dan een langere kooi doen? Nee de short cage derailleur van campa kan gewoon max 29 aan!
Ik heb 53/39 voor en 12/25 achter voor in nederland
voor de marmotte doe ik een 13/29 laten plaatsen
dan ben je lekker goedkoop klaar.
voor je deze vraag gaat stellen, moet ik dan een langere kooi doen? Nee de short cage derailleur van campa kan gewoon max 29 aan!
"laten plaatsen"
ik hoop toch echt dat je zo'n simpel klusje wel zelf kunt
Hagalious met een compact ben je in jouw voorbeeld goedkoper uit. Je vervangt je 39T door een 34T binnenblad en je hoeft niet eens je cassette te veranderen. Binnenblad van € 30.- is nogthans goedkoper dan een cassette en gaat ook veel langer mee.
Punt is dat 34/25 of 39/29 (=bijna hetzelfde) voor veel mensen niet genoeg is. Als je op souplesse rijdt i.i.g. niet. Ik heb vorig jaar La Marmotte gereden met 34/25, had het liefst nog een tandje extra gehad.
Nu jij weer
ik hoop toch echt dat je zo'n simpel klusje wel zelf kunt
Hagalious met een compact ben je in jouw voorbeeld goedkoper uit. Je vervangt je 39T door een 34T binnenblad en je hoeft niet eens je cassette te veranderen. Binnenblad van € 30.- is nogthans goedkoper dan een cassette en gaat ook veel langer mee.
Punt is dat 34/25 of 39/29 (=bijna hetzelfde) voor veel mensen niet genoeg is. Als je op souplesse rijdt i.i.g. niet. Ik heb vorig jaar La Marmotte gereden met 34/25, had het liefst nog een tandje extra gehad.
Nu jij weer
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 17 Januari 2007
Het 50T buitenblad van een compact is groot genoeg voor jou, believe me. Dus er is in mijn ogen weinig reden niet voor een compact te kiezen.
Dus mijn advies: ga voor een compact en koop er een 39T binnenblad bij voor op 't vlakke (ik rijd op 't vlakke 95 op 39T).
Voordeel van een compact is ook dat de restwaarde hoger is (fiets is makkelijker te verkopen later).
Maar welke cassette heb je achter dan als je voor 39/50 hebt? Kom je hier dan ook in de Ardennen mee weg. Of verwissel je dan weer e.e.a.?
Het 50T buitenblad van een compact is groot genoeg voor jou, believe me. Dus er is in mijn ogen weinig reden niet voor een compact te kiezen.
Dus mijn advies: ga voor een compact en koop er een 39T binnenblad bij voor op 't vlakke (ik rijd op 't vlakke 95 op 39T).
Voordeel van een compact is ook dat de restwaarde hoger is (fiets is makkelijker te verkopen later).
Maar welke cassette heb je achter dan als je voor 39/50 hebt? Kom je hier dan ook in de Ardennen mee weg. Of verwissel je dan weer e.e.a.?
What makes the boat go faster?
Op 't vlakke rijd ik met 12-23. Zo heb je een prachtig verloop.
Voor Limburg/Ardennen heb ik twee keuzes:
1) ik laat mijn cassette staan en ik monteer een 34T binnenblad
2) ik laat mijn 39T blad gemonteerd en ik monteer een 12-27 cassette
Ik denk dat ik voor het laatste zou kiezen. Kan nooit kwaad een paar keer per jaar een cassette af te nemen en even schoon te maken, dus dat kan dan mooi direct.
Als ik niet zou willen wisselen voor Limburg / Ardennen zou ik ook met 12-25 kunnen rijden, dan zou ik alleen hoeven wisselen voor de Alpen. Maar dan heb ik wel een minder mooi verloop dan met 12-23.
Maar goed ik moet erbij zeggen dat ik op 't vlakke woon dus de keren dat ik naar Limburg / Ardennen ga zijn op één hand te tellen. Dus het is dan een kleine moeite even de cassette te wisselen.
Ik geef toe dat je met elk dubbel crankstel niet ontkomt aan het wisselen van bladen en/of cassettes maar dat heb ik er zeker voor over (ziet er gewoon beter uit).
Voor Limburg/Ardennen heb ik twee keuzes:
1) ik laat mijn cassette staan en ik monteer een 34T binnenblad
2) ik laat mijn 39T blad gemonteerd en ik monteer een 12-27 cassette
Ik denk dat ik voor het laatste zou kiezen. Kan nooit kwaad een paar keer per jaar een cassette af te nemen en even schoon te maken, dus dat kan dan mooi direct.
Als ik niet zou willen wisselen voor Limburg / Ardennen zou ik ook met 12-25 kunnen rijden, dan zou ik alleen hoeven wisselen voor de Alpen. Maar dan heb ik wel een minder mooi verloop dan met 12-23.
Maar goed ik moet erbij zeggen dat ik op 't vlakke woon dus de keren dat ik naar Limburg / Ardennen ga zijn op één hand te tellen. Dus het is dan een kleine moeite even de cassette te wisselen.
Ik geef toe dat je met elk dubbel crankstel niet ontkomt aan het wisselen van bladen en/of cassettes maar dat heb ik er zeker voor over (ziet er gewoon beter uit).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 17 Januari 2007
Op 't vlakke rijd ik met 12-23. Zo heb je een prachtig verloop.
Voor Limburg/Ardennen heb ik twee keuzes:
1) ik laat mijn cassette staan en ik monteer een 34T binnenblad
2) ik laat mijn 39T blad gemonteerd en ik monteer een 12-27 cassette
Ik denk dat ik voor het laatste zou kiezen. Kan nooit kwaad een paar keer per jaar een cassette af te nemen en even schoon te maken, dus dat kan dan mooi direct.
Als ik niet zou willen wisselen voor Limburg / Ardenne zou ik ook met 12-25 kunnen rijden, dan zou ik alleen hoeven wisselen voor de Alpen. Maar dan heb ik wel een minder mooi verloop dan met 12-23.
Maar goed ik moet erbij zeggen dat ik op 't vlakke woon dus de keren dat ik naar Limburg / Ardennen ga zijn op één hand te tellen. Dus het is dan een kleine moeite even de cassette te wisselen.
Ik geef toe dat je met elk dubbel crankstel niet ontkomt aan het wisselen van bladen en/of cassettes maar dat heb ik er zeker voor over (ziet er gewoon beter uit).
Qua looks heb je gelijk. Aangezien ik bezig ben om mijn Van Nicholas Chinook op te bouwen en in eerste instantie dacht om een DA triple te monteren mischien toch maar eens kijken naar een Chorus compact echter ik vind carbon look niet zo mooi staan op Ti-frame. Qua gewicht wil ik toch bij 7,5 kg komen dus ....
Op 't vlakke rijd ik met 12-23. Zo heb je een prachtig verloop.
Voor Limburg/Ardennen heb ik twee keuzes:
1) ik laat mijn cassette staan en ik monteer een 34T binnenblad
2) ik laat mijn 39T blad gemonteerd en ik monteer een 12-27 cassette
Ik denk dat ik voor het laatste zou kiezen. Kan nooit kwaad een paar keer per jaar een cassette af te nemen en even schoon te maken, dus dat kan dan mooi direct.
Als ik niet zou willen wisselen voor Limburg / Ardenne zou ik ook met 12-25 kunnen rijden, dan zou ik alleen hoeven wisselen voor de Alpen. Maar dan heb ik wel een minder mooi verloop dan met 12-23.
Maar goed ik moet erbij zeggen dat ik op 't vlakke woon dus de keren dat ik naar Limburg / Ardennen ga zijn op één hand te tellen. Dus het is dan een kleine moeite even de cassette te wisselen.
Ik geef toe dat je met elk dubbel crankstel niet ontkomt aan het wisselen van bladen en/of cassettes maar dat heb ik er zeker voor over (ziet er gewoon beter uit).
Qua looks heb je gelijk. Aangezien ik bezig ben om mijn Van Nicholas Chinook op te bouwen en in eerste instantie dacht om een DA triple te monteren mischien toch maar eens kijken naar een Chorus compact echter ik vind carbon look niet zo mooi staan op Ti-frame. Qua gewicht wil ik toch bij 7,5 kg komen dus ....
What makes the boat go faster?
Ik vind een carbon crankstel zaaaalig op een ti-frame! Juist de combinatie van zwarte elementen op zo'n zilverkleurig frame vind ik schitterend.
Overigens vind ik die DA crank lelijk! Lijkt wel een houtzagerij man!
Wat wordt de overige afmontage?
PS: Q-factor is ook nog een bijkomend voordeel van een dubbel.
Overigens vind ik die DA crank lelijk! Lijkt wel een houtzagerij man!
Wat wordt de overige afmontage?
PS: Q-factor is ook nog een bijkomend voordeel van een dubbel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 17 Januari 2007
Ik vind een carbon crankstel zaaaalig op een ti-frame! Juist de combinatie van zwarte elementen op zo'n zilverkleurig frame vind ik schitterend.
Overigens vind ik die DA crank lelijk! Lijkt wel een houtzagerij man!
Wat wordt de overige afmontage?
PS: Q-factor is ook nog een bijkomend voordeel van een dubbel.
Mooie fotos'. Verdere afmontage: balhoofd Chris King, vork Easton EC90 SLX, stuur Ritchey WCS Logic, stuurpen Ritchey WCS 4 Axis, ketting KMC X10 SL silver, zadelpen+klem Van Nicholas Ti, wielen Eurus of Easton, bidonhouders Van Nicholas Carbon, banden Conti's GP 4000, zadel huidig no name. Ritchey can eventueel Carbon worden ipv Alu, hangt een beetje van de prijs af (korting).
Ik vind een carbon crankstel zaaaalig op een ti-frame! Juist de combinatie van zwarte elementen op zo'n zilverkleurig frame vind ik schitterend.
Overigens vind ik die DA crank lelijk! Lijkt wel een houtzagerij man!
Wat wordt de overige afmontage?
PS: Q-factor is ook nog een bijkomend voordeel van een dubbel.
Mooie fotos'. Verdere afmontage: balhoofd Chris King, vork Easton EC90 SLX, stuur Ritchey WCS Logic, stuurpen Ritchey WCS 4 Axis, ketting KMC X10 SL silver, zadelpen+klem Van Nicholas Ti, wielen Eurus of Easton, bidonhouders Van Nicholas Carbon, banden Conti's GP 4000, zadel huidig no name. Ritchey can eventueel Carbon worden ipv Alu, hangt een beetje van de prijs af (korting).
What makes the boat go faster?
Klinkt als een heerlijke fiets. Stuurlintje ook Easton neem ik aan (zelf goede ervaring mee). Die bidonhouders heb ik even bekeken en vind ik niks, zelf ben ik helemaal gek van Tacx Tao (gewoon de plastic versie). Staan eigenlijk op elke fiets fantastisch.
We gaan lekker off-topic trouwens maar goed
We gaan lekker off-topic trouwens maar goed
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Quoten: Origineel geplaatst door havana op 17 Januari 2007
Klinkt als een heerlijke fiets. Stuurlintje ook Easton neem ik aan (zelf goede ervaring mee). Die bidonhouders heb ik even bekeken en vind ik niks, zelf ben ik helemaal gek van Tacx Tao (gewoon de plastic versie).
We gaan lekker off-topic trouwens maar goed
Binnenkort on-topic op Van Nicholas .
Klinkt als een heerlijke fiets. Stuurlintje ook Easton neem ik aan (zelf goede ervaring mee). Die bidonhouders heb ik even bekeken en vind ik niks, zelf ben ik helemaal gek van Tacx Tao (gewoon de plastic versie).
We gaan lekker off-topic trouwens maar goed
Binnenkort on-topic op Van Nicholas .
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Quote: Origineel geplaatst door havana op 17 Januari 2007
[..] Tacx Tao [..] Staan eigenlijk op elke fiets fantastisch [...]
Hm, niet mee eens . Ik vind ze er te rond en el cheapo uit zien voor de meeste fietsen.
[..] Tacx Tao [..] Staan eigenlijk op elke fiets fantastisch [...]
Hm, niet mee eens . Ik vind ze er te rond en el cheapo uit zien voor de meeste fietsen.