Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 19 Maart 2006
Helemaal waar... Wat mij verder nog opvalt is dat veel profs het aan de reet kan roesten waarop ze rijden. Als het maar beweegt. Vaak zeggen renners in interviews dat ze helemaal geen speciale band hebben met hun materiaal. Je zou het wel verwachten, maar de echte materiaalfreaks zijn de amateurs en de liefhebbers met geld.
Volgens mij heb je gelijk!
Droomfiets
Quote: Origineel geplaatst door C a s r a n op 18 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 18 Maart 2006die ADA wielen lijken toch zeer sterk op de LW's, zelfs de naven ... is er een verband ?
mottaMotta, op een andere forum schreef ik er ooit eens een en ander over. Heb het vlug opgezocht. Hieronder staat het... Als je nog vragen hebt, shoot!
...
thanks Casran voor de uitgebreide uitleg, ik sta er nog steeds versteld van hoeveel kennis je in die paar jaar opgebouwd hebt en hoeveel kennissen je in het wielermilieu hebt.
Ik heb niks gelezen over de gelijkaardige naven, zijn die dan van een gemeenschappelijke producent of zijn die bij elk van eigen makelij ?
motta
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 18 Maart 2006die ADA wielen lijken toch zeer sterk op de LW's, zelfs de naven ... is er een verband ?
mottaMotta, op een andere forum schreef ik er ooit eens een en ander over. Heb het vlug opgezocht. Hieronder staat het... Als je nog vragen hebt, shoot!
...
thanks Casran voor de uitgebreide uitleg, ik sta er nog steeds versteld van hoeveel kennis je in die paar jaar opgebouwd hebt en hoeveel kennissen je in het wielermilieu hebt.
Ik heb niks gelezen over de gelijkaardige naven, zijn die dan van een gemeenschappelijke producent of zijn die bij elk van eigen makelij ?
motta
Motta
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 19 Maart 2006
Helemaal waar... Wat mij verder nog opvalt is dat veel profs het aan de reet kan roesten waarop ze rijden. Als het maar beweegt. Vaak zeggen renners in interviews dat ze helemaal geen speciale band hebben met hun materiaal. Je zou het wel verwachten, maar de echte materiaalfreaks zijn de amateurs en de liefhebbers met geld.
Zo sterk zou ik het toch niet stellen hoor. Alleen zijn er waarschijnlijk een pak minder profs die echt op materiaal "kicken"... of misschien zijn die er procentueel even veel, maar er zijn nu eenmaal minder profs dan wielerfanaten. Ik sprak vandaag heel wat profs over hun fietsen, en velen zijn er echt wel mee bezig: ze weten best wel allemaal wat ze willen en niet willen. Wat wel zo is, is dat er tamelijk weinig bezig zijn met gewicht, dat ze tamelijk snel keuzes maken (na 1 poging met een carbon zadelpen die breekt zweren ze soms voor altijd dat soort pennen af) en dat ze eigenlijk vaak geen fietsspecialisten zijn, hoewel het hun beroep is.
Maar troost, dat laatste is eigenlijk idem dito bij toch wel wat fietsenmakers en vertegenwoordigers.
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 19 Maart 2006
thanks Casran voor de uitgebreide uitleg, ik sta er nog steeds versteld van hoeveel kennis je in die paar jaar opgebouwd hebt en hoeveel kennissen je in het wielermilieu hebt.Ik heb niks gelezen over de gelijkaardige naven, zijn die dan van een gemeenschappelijke producent of zijn die bij elk van eigen makelij ?motta
Zowel ADA als Lightweight wielen zijn van eigen makelij: naven, velgen, spaken... Maar de carbonstructuur van de naven wordt bij Lightweight rond een DT Swiss of Tune-naaf gebouwd (vroegere versie ooit rond Dura-Ace en Record); ik denk dat ADA ze rond z'n eigen naven bouwt. Wat die van ADA met LW gemeen hebben is, zoals ik zei, dat Beers in Duitsland geleerd heeft wat het gehiem achter die wielen is (nl. hoge naafflensen in carbon, ingelamineerde spaken etc.).Bij Lightweight kan ik het zelf bevestigen, omdat ik de fabrieken van CarbonSports bezocht heb. Bij Beers ben ik nog niet geweest, maar een vriend van me wel... en die heeft er sterk z'n twijfels over dat in de kleine vestiging die Beers hem toonde effectief carbon wielen gemaakt zouden worden.
Nu goed, het is al jaren windstil rond ADA, maar ik heb inside info én spy photos dat ADA toch behoorlijk inovatief bezig is.
Helemaal waar... Wat mij verder nog opvalt is dat veel profs het aan de reet kan roesten waarop ze rijden. Als het maar beweegt. Vaak zeggen renners in interviews dat ze helemaal geen speciale band hebben met hun materiaal. Je zou het wel verwachten, maar de echte materiaalfreaks zijn de amateurs en de liefhebbers met geld.
Zo sterk zou ik het toch niet stellen hoor. Alleen zijn er waarschijnlijk een pak minder profs die echt op materiaal "kicken"... of misschien zijn die er procentueel even veel, maar er zijn nu eenmaal minder profs dan wielerfanaten. Ik sprak vandaag heel wat profs over hun fietsen, en velen zijn er echt wel mee bezig: ze weten best wel allemaal wat ze willen en niet willen. Wat wel zo is, is dat er tamelijk weinig bezig zijn met gewicht, dat ze tamelijk snel keuzes maken (na 1 poging met een carbon zadelpen die breekt zweren ze soms voor altijd dat soort pennen af) en dat ze eigenlijk vaak geen fietsspecialisten zijn, hoewel het hun beroep is.
Maar troost, dat laatste is eigenlijk idem dito bij toch wel wat fietsenmakers en vertegenwoordigers.
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 19 Maart 2006
thanks Casran voor de uitgebreide uitleg, ik sta er nog steeds versteld van hoeveel kennis je in die paar jaar opgebouwd hebt en hoeveel kennissen je in het wielermilieu hebt.Ik heb niks gelezen over de gelijkaardige naven, zijn die dan van een gemeenschappelijke producent of zijn die bij elk van eigen makelij ?motta
Zowel ADA als Lightweight wielen zijn van eigen makelij: naven, velgen, spaken... Maar de carbonstructuur van de naven wordt bij Lightweight rond een DT Swiss of Tune-naaf gebouwd (vroegere versie ooit rond Dura-Ace en Record); ik denk dat ADA ze rond z'n eigen naven bouwt. Wat die van ADA met LW gemeen hebben is, zoals ik zei, dat Beers in Duitsland geleerd heeft wat het gehiem achter die wielen is (nl. hoge naafflensen in carbon, ingelamineerde spaken etc.).Bij Lightweight kan ik het zelf bevestigen, omdat ik de fabrieken van CarbonSports bezocht heb. Bij Beers ben ik nog niet geweest, maar een vriend van me wel... en die heeft er sterk z'n twijfels over dat in de kleine vestiging die Beers hem toonde effectief carbon wielen gemaakt zouden worden.
Nu goed, het is al jaren windstil rond ADA, maar ik heb inside info én spy photos dat ADA toch behoorlijk inovatief bezig is.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 19 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 19 Maart Ik heb niks gelezen over de gelijkaardige naven, zijn die dan van een gemeenschappelijke producent of zijn die bij elk van eigen makelij ?motta
Zowel ADA als Lightweight wielen zijn van eigen makelij: naven, velgen, spaken... Maar de carbonstructuur van de naven wordt bij Lightweight rond een DT Swiss of Tune-naaf gebouwd (vroegere versie ooit rond Dura-Ace en Record); ik denk dat ADA ze rond z'n eigen naven bouwt. Wat die van ADA met LW gemeen hebben is, zoals ik zei, dat Beers in Duitsland geleerd heeft wat het gehiem achter die wielen is (nl. hoge naafflensen in carbon, ingelamineerde spaken etc.).Bij Lightweight kan ik het zelf bevestigen, omdat ik de fabrieken van CarbonSports bezocht heb. Bij Beers ben ik nog niet geweest, maar een vriend van me wel... en die heeft er sterk z'n twijfels over dat in de kleine vestiging die Beers hem toonde effectief carbon wielen gemaakt zouden worden.
Nu goed, het is al jaren windstil rond ADA, maar ik heb inside info én spy photos dat ADA toch behoorlijk inovatief bezig is.
Heeft Lance ooit op ADA gereden in de Tour of waren dat ook LW ergens in 99 of 2000 ? Dacht dat ik dat op een paar foto's had gezien.
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 19 Maart Ik heb niks gelezen over de gelijkaardige naven, zijn die dan van een gemeenschappelijke producent of zijn die bij elk van eigen makelij ?motta
Zowel ADA als Lightweight wielen zijn van eigen makelij: naven, velgen, spaken... Maar de carbonstructuur van de naven wordt bij Lightweight rond een DT Swiss of Tune-naaf gebouwd (vroegere versie ooit rond Dura-Ace en Record); ik denk dat ADA ze rond z'n eigen naven bouwt. Wat die van ADA met LW gemeen hebben is, zoals ik zei, dat Beers in Duitsland geleerd heeft wat het gehiem achter die wielen is (nl. hoge naafflensen in carbon, ingelamineerde spaken etc.).Bij Lightweight kan ik het zelf bevestigen, omdat ik de fabrieken van CarbonSports bezocht heb. Bij Beers ben ik nog niet geweest, maar een vriend van me wel... en die heeft er sterk z'n twijfels over dat in de kleine vestiging die Beers hem toonde effectief carbon wielen gemaakt zouden worden.
Nu goed, het is al jaren windstil rond ADA, maar ik heb inside info én spy photos dat ADA toch behoorlijk inovatief bezig is.
Heeft Lance ooit op ADA gereden in de Tour of waren dat ook LW ergens in 99 of 2000 ? Dacht dat ik dat op een paar foto's had gezien.
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 20 Maart 2006
Heeft Lance ooit op ADA gereden in de Tour of waren dat ook LW ergens in 99 of 2000 ? Dacht dat ik dat op een paar foto's had gezien.
Armstrong heeft nooit op ADA's gereden. Wel op Lightweights. In 2001 getest in de Tour de Suisse (zie foto, klim-TT Crans Montana; bemerk z'n vroegere Rolf-snelspanners), in 2002 in de Tour gebruikt. Hij heeft meerdere sets gehad, waarvan er nu een heel regelmatig door een Belgische belofterenner gebruikt wordt.
Heeft Lance ooit op ADA gereden in de Tour of waren dat ook LW ergens in 99 of 2000 ? Dacht dat ik dat op een paar foto's had gezien.
Armstrong heeft nooit op ADA's gereden. Wel op Lightweights. In 2001 getest in de Tour de Suisse (zie foto, klim-TT Crans Montana; bemerk z'n vroegere Rolf-snelspanners), in 2002 in de Tour gebruikt. Hij heeft meerdere sets gehad, waarvan er nu een heel regelmatig door een Belgische belofterenner gebruikt wordt.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 20 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 20 Maart 2006
Heeft Lance ooit op ADA gereden in de Tour of waren dat ook LW ergens in 99 of 2000 ? Dacht dat ik dat op een paar foto's had gezien.
Armstrong heeft nooit op ADA's gereden. Wel op Lightweights. In 2001 getest in de Tour de Suisse (zie foto, klim-TT Crans Montana; bemerk z'n vroegere Rolf-snelspanners),
die foto die ik gezien heb is in ieder geval met een broekje van het jaar daarvoor. Zonder die rode band op de pijp. Of ben ik nu helemaal in de war. 2002 geen band en 2003 wel weer ?
Enfin Geen ADA en wel light weigt dus> duidelijk
off topic, bedankt voor je aanbod, maar ik had al wat gevonden mbt de wielen.
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 20 Maart 2006
Heeft Lance ooit op ADA gereden in de Tour of waren dat ook LW ergens in 99 of 2000 ? Dacht dat ik dat op een paar foto's had gezien.
Armstrong heeft nooit op ADA's gereden. Wel op Lightweights. In 2001 getest in de Tour de Suisse (zie foto, klim-TT Crans Montana; bemerk z'n vroegere Rolf-snelspanners),
die foto die ik gezien heb is in ieder geval met een broekje van het jaar daarvoor. Zonder die rode band op de pijp. Of ben ik nu helemaal in de war. 2002 geen band en 2003 wel weer ?
Enfin Geen ADA en wel light weigt dus> duidelijk
off topic, bedankt voor je aanbod, maar ik had al wat gevonden mbt de wielen.
In 2001 heeft hij in de Tour de Suisse een aantel bergetappes op LW's gereden, in de TdF van 2001 alleen de klimtijdrit naar Chamrousse (de bergetappes op Ksyrium SL's) en in de TdF van 2002 alle bergetappes op LW's. In 2003 en verder heeft hij niet meer op zijn LW's gereden
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Scepticus' uiteenzetting is de juiste, en de foto die ik postte is van de klimtijdrit in de 2001 Tour de Suisse klimtijdrit naar Crans Montana. Die klimtijdrit was een prachtige simulatie van de Chamrousse klimrijdrit een maand later in de Tour. Ik heb een foto van Chamrousse hier al jaren hangen, maar dan wel van het begingedeelte voor de klim, dus met aerohelm, die hij dan bij de start van de klim afdeed.
Vanaf 2003 heeft Bontrager hem hele mooie wielensets gesponsord, waardoor Lightweight niet meer nodig waren. Bontrager gaf 'm zelfs sets die lichter waren dan LWs.
Lol... ik trainde vanmorgen met een paar profs, totdat ze over mijn fiets begonnen. Waarop er eentje zei "Het verwondert me dat jij nog geen Lightweights hebt" en een andere dan verklapte dat ik dat wél heb. Van die eerste kreeg ik direct de vraag om ze op het WK te mogen gebruiken: "Ik wil zo hard Lightweights hé!!".
Vanaf 2003 heeft Bontrager hem hele mooie wielensets gesponsord, waardoor Lightweight niet meer nodig waren. Bontrager gaf 'm zelfs sets die lichter waren dan LWs.
Lol... ik trainde vanmorgen met een paar profs, totdat ze over mijn fiets begonnen. Waarop er eentje zei "Het verwondert me dat jij nog geen Lightweights hebt" en een andere dan verklapte dat ik dat wél heb. Van die eerste kreeg ik direct de vraag om ze op het WK te mogen gebruiken: "Ik wil zo hard Lightweights hé!!".
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -