Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

debvb
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mar 2005 00:39

debvb 14 sep 2007 02:16

bike_add1ct schreef:
53x11 schreef:Dat drukke, nét niet opzichtige, past wel een beetje bij Colnago vind ik.


Mooi bruggetje,
Staat gelukkig niet vol proza, zoals de velgen. Ik haal normaal mijn proza bij de kiosk op de hoek of in de boekenwinkel en niet bij de FM.
Verder ben ik geen fan van de waslijntjes aan het stuur die je er bij Shimano standaard bijgeleverd krijgt.
En die rood-witte bidon (met proza) maakt het er ook niet fraaier op. Als je op de catwalk gaat staan, moet je ook even op de details letten....
Maar voor de rest is het wel een mooie fiets, ik heb hem zelf ook gehad in blauwe uitvoering !
Gr.
De BvB

debvb
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mar 2005 00:39

debvb 14 sep 2007 03:09

KrisG schreef:het gaat om beide gelijk gemonteerd : zelfde Campa groep, zelfde wielen, etc. Beide zijn( CLX)/waren(E1) als frame te krijgen. Als ik enkele gegooglede reviews lees, lijkt de E1 wel van gewapend beton gemaakt.

N.B. ik heb nu een Mix B-Stay, en die ligt me wel. Is de CLX stijver/slapper? En de E1?


Zoals ik al eerder schreef had ik hiervoor een Dream B-stay uit 2003 en die is volgens mij redelijk vergelijkbaar met jouw Mix. Ik rij nu de CLX en die vind ik beter, maar dat kan ook tussen de oren zitten. Het is wel een fiets voor het betere gooi- en smijtwerk. Een vriend van mij rijdt een E1 en die is ook super tevreden. Welke beter is, kan ik niet zeggen. Daarvoor heb je toch echt objectieve tests nodig. Ik zie daarom een belangrijke taak voor Fiets weggelegd om meer fietsen op de "pijnbank" te leggen. Maar of Colnago nog ooit een fiets beschikbaar stelt na de test van de Cristallo, ik betwijfel het. Overigens zegt stijfheid ook niet alles. Ik heb gebruikerservaringen gelezen over de Cristallo die zeer lovend waren.
Trouwens bij je keuze kun je nog een paar dingen in overweging nemen die je misschien helpen bij je besluit:
- ik heb in een eerder stadium al eens een E1 overwogen toen de Cristallo door de mand viel. Uiteindelijk heb ik dit jaar gekozen tussen de CLX en de C50. Je mag gerust weten dat de prijs de doorslag heeft gegeven, maar de ronde vormen van de CLX spraken me ook meer aan dan de toch wat klassiekere C50 (en niet te onderschatten: mijn vrouw vond de CLX ook mooier en dan kost helemaal geen moeite meer om met zo'n fiets thuis te komen).
- wil je een fiets die inmiddels uit het gamma is of wil je een courant model? De CLX is volgens mij in de plaats gekomen van de E1.
- ik persoonlijk verwacht dat niet al teveel CLX-en in omloop komen omdat het volgens de freaks geen "echte Colnago" is en omdat de prijs toch wel aan de stevige kant is. Je koopt voor heel wat minder geld al een carbonnetje. Daarmee beschik je, denk ik, wel over een exclusieve fiets en dat is me ook wat waard (ik kan me nog herinneren hoe teleurgesteld een lid van mijn wielervereniging was toen op een zondagochtend een ander lid met een exacte kopie van een Giant aan de start verscheen). Zie ook http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=17916 (Hoe exclusief is je fiets?)
- laat je gevoel spreken. Ik heb ooit een heel goed aanbod voor een Sarroni (= Colnago) gekregen. Dit merk sprak me absoluut niet aan. Nul emotie, heb het niet gedaan want ik zou doodongelukkig zijn geworden. Om die reden zou ik dus ook nooit een Ridley kopen.

Ik wens je veel wijsheid !
Gr.
De BvB

krisg
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2007 15:02

krisg 14 sep 2007 08:27

- laat je gevoel spreken. Ik heb ooit een heel goed aanbod voor een Sarroni (= Colnago) gekregen. Dit merk sprak me absoluut niet aan. Nul emotie, heb het niet gedaan want ik zou doodongelukkig zijn geworden. Om die reden zou ik dus ook nooit een Ridley kopen.

Ik wens je veel wijsheid !
[/quote]

Bedankt voor je inzichten - goed om eens het idee te horen van iemand die voor dezelfde keuze stond. Een fiets voor het betere gooi- en smijtwerk alsook het straffere trek-en sleurwerk is precies wat ik nodig heb. Nog ff wat nadenken en dan maar toehappen, denk ik dan.

Grts

Kris

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 14 sep 2007 11:08

@ 53x11, welke prijs(categorie) heeft deze mooie colnago in zijn huidige vorm nou? (als ik vragen mag)
Groet,
Mike

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 sep 2007 12:02

De BvB schreef:Mooi bruggetje,
Staat gelukkig niet vol proza, zoals de velgen. Ik haal normaal mijn proza bij de kiosk op de hoek of in de boekenwinkel en niet bij de FM.
Verder ben ik geen fan van de waslijntjes aan het stuur die je er bij Shimano standaard bijgeleverd krijgt.
En die rood-witte bidon (met proza) maakt het er ook niet fraaier op. Als je op de catwalk gaat staan, moet je ook even op de details letten....
Maar voor de rest is het wel een mooie fiets, ik heb hem zelf ook gehad in blauwe uitvoering !


Oh nee! Wat heb ik gedaan om de toorn van de BvB op te wekken? Dé BvB, die niet meer dan 5x per jaar de moeite neemt om uit zijn troon op te staan en een bericht te posten. Dan moet het wel heel erg zijn! Staat dit bruggetje misschien nog in zijn koninkrijk, en heb ik in mijn onwetendheid mijn nietige, eenvoudige fiets op koninklijke grond geplaatst? Of is het het feit dat ik Shimano (of moet ik zeggen 'Shitmano') op een 'Italiaans karretje' heb gemonteerd? En het geheel dan nog ontsieren met een niet kleur-gecoordineerde bidon, die ik nog gratis heb verkregen ook!
En dat alles op een frame dat ooit ook onder zijne koninklijke kont heeft gezeten! Nadat hij ongetwijfeld een C50 en een jaar later een Extreme Power heeft gekocht, en een CLX, 'om te gooien en te smijten'. "I am not worthy'"
In Nederigheid buig ik daarom mijn hoofd, terwijl ik met mijn nagels de vulgaire letters van mijn wielen aan het afkrabben ben en met een tandenborstel de lijmresten verwijder. Een lening om een Record groep te kopen is inmiddels aangevraagd.
'(...) voor de rest is het wel een mooie fiets.' Er is nog hoop! Misschien komt het ooit nog goed met me...

@mike biker: Colnago Dream frame, Cosmic Carbon SL wielen, Ultegra, FSA crank, 3TTT stuur/stuurpen: You do the math.
edit: niet te koop ;-)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

debvb
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 03 mar 2005 00:39

debvb 14 sep 2007 12:11

[Oh nee! Wat heb ik gedaan om de toorn van de BvB op te wekken? Dé BvB, die niet meer dan 5x per jaar de moeite neemt om uit zijn troon op te staan en een bericht te posten. Dan moet het wel heel erg zijn!

Jeetje Mina, ik maak wat los, we dwalen af in dit Forum. Excuses, het was maar gewoon een mening. Zal mijn opmerkingen in het vervolg voor me houden. Ik ga mijn tijd beter besteden: lekker fietsen met mooi weer.
Gr.
De BvB

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 sep 2007 12:20

Mening = prima, houdt het forum in leven,
Zure tekst = ook prima, maar verwacht wel een reactie dan,

Ik ga mijn tijd nuttiger besteden: werken met mooi weer...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 sep 2007 12:31

Laat je niet zo kennen 53x11 ;)

De Campa politie moet je lekker z'n gang laten gaan en heel hard lachen als ze weer eens een cassette of stuk gereedschap kopen voor 200 euro ofzo.

joshua
Forum-lid
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 apr 2006 12:34

joshua 14 sep 2007 20:36

@ havana, je hebt helemaal gelijk, maar ik moet zeggen dat ik er af en toe ook sch**tziek van word om, als iemand vol trots zijn (nieuwe) fietsje komt showen, (bijna) altijd een opmerking te moeten lezen over het feit dat shimano minder is dan campa, of over de bekabeling, of over de grote shifters.
Ik vind persoonlijk shimano veel mooier, zowel de shifters als de cranc als de derrailleurs, maar ik ik ga ook niet bij alle fietsen met campa afmontage lopen blaten dat de fiets mooier was geweest met een shimo afmontage.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 sep 2007 22:28

Colnago Extreme Power in een prachtige Limited Edition
Giuseppe Saronni World Champion

Ik vind hem ieder geval schitterend!!

[img=http://www.chicagolandbicycle.com/image ... epower.jpg]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

timper
Forum-lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: 30 okt 2006 00:10

timper 22 sep 2007 22:38

Als dit "retro" afgemonteerd wordt, dan heb je een juweel !!
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 22 sep 2007 23:24

Dan vallem toch die Cervelo's, Pina's en anderen volledig in het niet.............
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Plaats reactie