Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2013

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 15 jul 2013 08:26

Het is meer de manier waarop hij weg reed die de ongeloofwaardigheid zo groot maakt.
Less is bore

jackiejunior
Forum-lid

jackiejunior 15 jul 2013 09:07

kweetnie, zou graag willen geloven dat het allemaal ok is, maar het deed mij veel te veel denken aan ene Ricco die ook eens op deze wijze accelereerde op een nogal steil stukje...
CyclistForum Luxembourg

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 15 jul 2013 09:15

daniel1975 schreef:Het is meer de manier waarop hij weg reed die de ongeloofwaardigheid zo groot maakt.
Een stukje sprinten met hoge trapfrequentie en daarna weer een strak tempo gaan rijden. Waarom is dat juist zo ongeloofwaardig?

elefantino
Forum-lid

elefantino 15 jul 2013 09:23

Overigens was Ten Dam gisteren duidelijk beter dan Mollema. Hij heeft knap kopwerk verricht, want ik denk dat hij weg had kunnen rijden bij Mollema.

Andy Schleck rijdt trouwens ook een puike Tour. Gisteren maar zo'n 11 minuten aan z'n broek...

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 jul 2013 09:33

daniel1975 schreef:Het is meer de manier waarop hij weg reed die de ongeloofwaardigheid zo groot maakt.
Met een koffiemolentje iedereen eraf rijden.... de manier waarop hij eerst Contador voor schut zette en daarna nog eens Quintana.

Opvallend gister was het rijden van Kennaugh en vooral Porte. Wat een verschroeiend tempo hield die erop na. De koelkast doet het zeker weer :)

De enige manier waarop ze Froome kunnen pakken is op een moment dat het niet om brute power output gaat, zoals de vlakke waaier etappe. Maar met de tijdrit en nog twee finishes bergop zie ik niet gebeuren dat iemand Froome nog kan bedreigen.

Mollema en Ten dam zullen nog hard aan de bak moeten voor zijn podium want achter Froome ligt alles nog op een servetje. Buiten plaats 1 gerekend is het een leuke Tour.
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 15 jul 2013 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

markd
Forum-lid

markd 15 jul 2013 09:33

elefantino schreef:Andy Schleck rijdt trouwens ook een puike Tour. Gisteren maar zo'n 11 minuten aan z'n broek...
Ik zag hem zwalken, geen schim meer van wat hij ooit was...

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 jul 2013 09:43

_pfw_ schreef:
Een stukje sprinten met hoge trapfrequentie en daarna weer een strak tempo gaan rijden. Waarom is dat juist zo ongeloofwaardig?
Let wel he: 243km @ 41.7 km/u! Het is niet dat de heren de hele dag uit hun neus hebben lopen eten. Dan nog eens een uur tegen de ventoux aan rammen met > 6 W/kg en dan nog eens een aantal verschroeiende demarrages?

Er wordt niet beweerd dat Froome dit "even" gedaan heeft want hij moest ook goed diep alleen moest de rest dat ook doen en stonden toch tegen een leuke achterstand aan te kijken.

Overigens verstandig van Ten Dam en Mollema om eigen tempo te blijven rijden. Ten Dam was op de Ventoux grandioos.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 jul 2013 09:44

elefantino schreef:Overigens was Ten Dam gisteren duidelijk beter dan Mollema. Hij heeft knap kopwerk verricht, want ik denk dat hij weg had kunnen rijden bij Mollema.

Andy Schleck rijdt trouwens ook een puike Tour. Gisteren maar zo'n 11 minuten aan z'n broek...
Dat krijg je zonder dat trainingsadvies van Fuentes. ;)

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 15 jul 2013 09:49

mrcoffee schreef:
_pfw_ schreef:
Let wel he: 243km @ 41.7 km/u! Het is niet dat de heren de hele dag uit hun neus hebben lopen eten. Dan nog eens een uur tegen de ventoux aan rammen met > 6 W/kg en dan nog eens een aantal verschroeiende demarrages?
Ja, erg knap dus. Maar niet direct ongeloofwaardig.

Overigens had Laurens ten Dam volgens Strava tot aan de voet van de Ventoux een gemiddelde hartslag van 123 bij een gemiddelde van 45,2 km/h. Dat valt in verhouding toch nog mee?

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 jul 2013 09:54

_pfw_ schreef: Ja, erg knap dus. Maar niet direct ongeloofwaardig.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hoop dat je gelijk hebt :)

Zoals ik al zei: achter de nummer 1 is het de leukste tour sinds tijden en de laatste week is er eentje waarbij er nog wat renners gaan kraken.

Over de cijfers van Ten Dam: dat valt dat inderdaad mee! Flinke Mistral in de rug gehad.
Als dat zo is hebben ze de wind op het laaste stuk van de Ventoux de wind zeker niet mee gehad.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 15 jul 2013 10:04

mrcoffee schreef: Als dat zo is hebben ze de wind op het laaste stuk van de Ventoux de wind zeker niet mee gehad.
Dat gaven de renners ook aan tijdens de interviews, laatste stuk tegenwind.
Afbeelding

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 jul 2013 10:36

_pfw_ schreef:Ja, erg knap dus. Maar niet direct ongeloofwaardig.
Oleg Tinkoff denkt er het zijne van (geheel onverdachte bron natuurlijk :)

Oleg Tinkoff schreef: 'Ik geloof niet in sprookjes'

Het ijzerksterke optreden van Chris Froome in de Tour de France leidt bij diverse mensen tot vraagtekens. Zo trekt Oleg Tinkov, de mede-eigenaar van de ploeg van Alberto Contador, fel van leer op twitter.

De Rus draaide er zondag na de door Froome gewonnen rit op de Mont Ventoux niet omheen.

''Lance Armstrong was in zijn tijd net zo dominant als Froome. Later zag ik hem huilen bij Oprah. Ik ben te volwassen om in sprookjes te geloven'', twitterde hij.

Een dag later kwam de steenrijke Tinkov enigszins op zijn woorden terug. ''Ik heb nooit gezegd dat Froome doping gebruikt!'', reageerde hij op de kritiek die loskwam op zijn eerdere uitlating.

''Ik heb alleen gezegd dat hij verdacht superieur is aan de rest, net zoals Amstrong dat destijds was. Het is aan jullie om te oordelen.''

Plaats reactie