Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

Sluus
Forum-lid

Sluus 21 apr 2013 22:19

jeroenkuiper schreef:Wolvega > Steenwijk > Giethoorn > Sint Jansklooster > Nederland :D > Blokzijl > Wolvega

Afbeelding

lekker rondje weerribben, goed voor 65km aan 30.2 km/u gemiddeld

Start vanmorgen was nog zonnig en windvrij, na middaguur trok de wind toch wat meer aan...
Hebben we elkaar net gemist qua tijdstip, tijdens rondje NL :)
Afbeelding

http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/1688697

Pieter_B
Forum-lid

Pieter_B 22 apr 2013 07:13

Gisteren samen met WTC Klimmen de route Klimmen-Banneux-Klimmen (140 km) gefietst. Dit in voorbereiding op Klimmen tegen MS. Echt een super mooie tocht met vele pittige beklimmingen.

Helaas weinig zon gezien.
Pieter

Steun mij in de strijd tegen MS: Pieter gaat klimmen tegen MS

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 apr 2013 08:18

TumTumTum schreef:Ik heb vandaag weer iets nieuws ontdekt waar ik beslist zonder had gekunt; in Schoonhoven liggen óók kasseien.
:lol: :lol: :lol:

Dan hebben we elkaar misschien wel gekruisd, zat daar ook :)
Less is bore

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 22 apr 2013 11:19

Werd een compleet andere rit dan ik gehoopt had. Normaal gesproken zou het 120 km /3.100 hm op de MTB zijn, maar werden er 100 km / (ongeveer) 0,0 hm op de racefiets.
Eigenlijk de hele week al wat last van de onderrug, maar werd steeds erger en erger. Dus vrijdag nog fysio in de hoop nog wat te kunnen redden. Zaterdag nog steeds als een dubbeltjeszoeker door het huis heen en mezelf in ieder geval 120 euro diesel kunnen besparen.
Bloed kruipt waar het niet gaan kan, dus toch op de racefiets getrapt en met hoge trapfrequentie en handjes bovenop en kijken wat er mogelijk was en bleek achteraf best lekker te gaan.
Dus toch nog 100 km onder lekkere weersomstandigheden getrapt (wel in het lang voor de rug) en was onderweg gezellig druk zo hier en daar. Kwam geloof ik nog toertocht vanuit Weesp tegen.
Ritje http://app.strava.com/activities/49868270
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 22 apr 2013 11:38

Jammer, jammer, Fred. Maar gelukkig toch nog 'fijn' gefietst. Die kreet als een dubbeltjeszoeker vind ik wel een aparte. Heb zelf (helaas) ook een probleemrug (slijtage/'ouderdom'), dus die 'positie' ken ik jammergenoeg dan ook uit eigen ervaring... Hoop voor je dat je snel weer op je MTB kunt 'raggen' ;) .
60 x Ventoux

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 22 apr 2013 13:00

Vandaag met een collega een rustige ronde gedaan vanuit Vlissingen. Richting Rithem - sloegebied - Nieuwdorp en zo naar Arnemuiden - Veere. Daar even een kleine stop want collega wilde een appeltje eten - goed voor hem want ik wilde hem nog even laten zweten zo tegen de wind in naar Grijpskerke - Serooskerke - Middelburg. Toen ik hem achter me hoorde snuiven wist ik genoeg ....het tempo zat er fijn in ... hehehehe.

Al met al een fijn ritje van 58km / gem 28km/h @ 137bpm. Morgen weer trainen , vanmiddag lekker vrij.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 22 apr 2013 20:53

Vanmiddag heb ik even een kort rondje om De Hoge Veluwe en Deelen gemaakt. Prima weer en zoals gepland, het eerste deel van de trip de wind tegen. Was allemaal goed te doen. Thuis stond er ruim 56 km op het tellertje. Valk voor thuiskomst wel, vooralsnog door onduidelijke oorzaak, last van 'interferentie' gehad met het signaal van mijn fietscomputertje, waardoor mijn maximaal gereden snelheid op 116 km/u uit kwam (probeer dat op de Veluwe maar eens te halen :lol: ).
Hier onder mijn Planet X bij het (voormalige ?) café-restaurant Rijzenburg in Schaarsbergen. Dit is de fiets na de metamorfose tot comfortracer voor senioren ;) : 0-graden stuurpen, zadelpen met 'slechts' 10 mm setback en (na het omkopen van de spacer-politie) een extra spacer van 5 mm. Vanwege die extra spacer en de 'stackheigth' (40 mm) van de nieuwe stuurpen, moest er ook een nieuwe vork komen. Om het niet al te 'rommelig' te maken, alles maar bij 'meneer Easton' aangeschaft (die ook weer blij, maar of Mark Rutte nu ook blij is, weet ik niet :roll: ).

M'n Planet X in Schaarsbergen:

Afbeelding
60 x Ventoux

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 22 apr 2013 21:20

Mooie fiets en heel bijzonder frame!

Afbeelding

Vanavond met de club op de mountainbike een deel van de route verkend voor onze toertocht van komende zaterdag vanuit Zeegse.

Een mooi stuk bos achter Anloo met heel veel bijzonderheden onderweg. Een hunebed, grafheuvels, het Pinetum, een onderduikershol uit WO II, mooie technische singletracks met korte heuveltjes. Een snel parcours, maar ook heel technisch.

Vanwege een gebroken ketting (niet de mijne!) de route niet helemaal af kunnen maken.

Foto's volgen zaterdag...
Laatst gewijzigd door DeletedUser01 op 22 apr 2013 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 22 apr 2013 21:25

walterg schreef:Mooie fiets en heel bijzonder frame!...
Dank je! En die fiets rijdt ook nog eens fantastisch, vandaar de aanpassing, want ik kan er (nog) geen afstand van doen...
60 x Ventoux

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 23 apr 2013 10:40

legrimpeur schreef: (na het omkopen van de spacer-politie) een extra spacer van 5 mm.
Rofl.
Vergeet ook niet om rekening te houden met de stuurlinten stuurgroep, de kekke sokken commissie en de Benenscheer Taliban. Je kan nog zo hard fietsen, doe je het in een fout tenuetje dan telt het niet. Mensen hebben geen idee wat een ingewikkelde sport dit is. ;)
Veni. Vidi. Fietsie.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 23 apr 2013 17:12

Aardig windje, wel lekker gefietst!

Groningen - Hoogkerk - Boerakker - Noordwijk - Drachtser Compagnie - Frieschepalen - Zevenhuizen - Nietap - Foxwolde - Roderwolde - Peizermade - Hoogkerk - Groningen.

Goed voor 82 km :) Alles in laag D1 gefietst, 29 km/uur gemiddeld. Niet zo ontevreden mee, zeker gezien het feit dat de benen nog vermoeid voelden van zondag.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 23 apr 2013 19:11

TumTumTum schreef:
legrimpeur schreef: (na het omkopen van de spacer-politie) een extra spacer van 5 mm.
Rofl.
Vergeet ook niet om rekening te houden met de stuurlinten stuurgroep, de kekke sokken commissie en de Benenscheer Taliban. Je kan nog zo hard fietsen, doe je het in een fout tenuetje dan telt het niet. Mensen hebben geen idee wat een ingewikkelde sport dit is. ;)
Ha, ha, ha, wist ik allemaal nog niet ;) . Maar ik fiets gewoon zoals ik zelf graag wil en zolang ik, zoals gisteren, de jongere generatie (terwijl ik dit jaar zelf nog héél weinig op de 'racert' gefietst heb) er op de bult bij Hoog Baarlo (bij Hoenderloo) af fiets, vind ik het allemaal prima... :).
60 x Ventoux

Plaats reactie