Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
mrcoffee
- Forum-lid
mrcoffee
05 jun 2013 15:13
sjoerdth schreef:Contador in de Dauphine 50ste tussentijd in de tijdrit op 2.20 min, zijn tijdrit is er niet beter op geworden sinds de invoering van het medisch paspoort
Klopt niet!
De tijdrit was over vlak parcours en wat valt mij dan op :
Froome wordt vrolijk 3e op 52 sec.
Kwiatkovski 5e op 1:13 !!!!!
Waar haalt die die tijdrijders benen ineens vandaan op dit niveau? Hij was in 2008 bij de junioren eerste op de EK tijdrijden, maar dan nog.
Porte 7e op 1:20 NB achter Kwiatkowski!
Clement 13 op 2:01 als echte tijdrijder......
Contador 61e op 3:37!!!!!! WTF
Wie het weet mag het zeggen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
skimons
- Forum-lid
skimons
05 jun 2013 16:02
contador inderdaad door de mand gevallen, maar de rest die je noemt is niet zo gek, toch? die kwiatkowski rijdt al het hele seizoen als een speer.
ten dam nagenoeg dezelfde tijd als jurgen vd broeck. vind ik knap, of VDB moet echt onder zijn niveau rijden.
-
sjoerdth
- Forum-lid
sjoerdth
05 jun 2013 16:20
Kan me de tijd nog herinneren dat Contador in de afsluitende tijdrit van de tour Spartacus erop legde, als ie een gat van een hele dikke 2 minuten met Froome nog dicht traint in 3 weken eet ik mijn spreekwoordelijke schoen op.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
05 jun 2013 17:16
Wordt een saaie tour dan. Kopman rijdt de boel op een hoop in de tijdrit, de knechten controleren de bergetappes en zijn sterker dan de kopmannen van de overige ploegen en de gele trui raapt nog een paar bergetappes op.....
Of AC moet de komende weken ook nog ff een bloedzakje terugzetten, missch dat dat helpt
Waar zag ik dat scenario eerder? T'waren 7 saaie jaren.....
Less is bore
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
05 jun 2013 17:21
daniel1975 schreef:
Waar zag ik dat scenario eerder? T'waren 7 saaie jaren.....
Maar de nasleep deze winter was alles behalve saai...
Campagnolo Ultra Dork
-
de zwarten
- Forum-lid HC
de zwarten
05 jun 2013 17:26
Dan moet je wel eerst de volgorde van de ritten goed bekijken. De eerste tijdrit is pas na de Pyreneeën, en de ploegentijdrit op dag 4 is maar 25km dus kleine verschillen. De tweede tijdrit is bovendien voor de Tour zeer atypisch met twee cols van 2de en veel bochtenwerk.
Het medisch paspoort bestaat al sinds 2009 (toen Armstrong aan zijn zwanezang bezig was).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
-
Ernie C.
- Forum-lid HC
Ernie C.
05 jun 2013 19:21
Het grote voordeel van zo'n slechte tijdrit van Contador is dat hij er niet mee wegkomt om alleen de laatste 2km van de laatste col te gaan aanvallen. Hij zal in de bergen (al in de Pyreneeën) flink wat tijd moeten pakken op Froome.
Ik vraag mij af hoe het de Skytrain bevalt om achter AC vol in de aanval aan te moeten rijden. Dat is toch andere koek dan wat ze de afgelopen Tour hebben moeten doen.
Campagnolo Ultra Dork
-
ericpeters
- Forum-lid HC
ericpeters
05 jun 2013 20:55
sjoerdth schreef:Kan me de tijd nog herinneren dat Contador in de afsluitende tijdrit van de tour Spartacus erop legde, als ie een gat van een hele dikke 2 minuten met Froome nog dicht traint in 3 weken eet ik mijn spreekwoordelijke schoen op.
Als je een slechte dag hebt in een voorbereidings ronde dan verlies je ook door het gebrek aan motivatie (niet je hoofddoel) zo een paar minuten. Zegt alleen maar dat het vandaag niet goed ging en verder niets naar mijn mening.
-
dinictus
- Forum-lid
dinictus
06 jun 2013 09:56
Maar hoe lang is het nou geleden dat we Contador vol in de aanval zagen rijden met zijn vertrouwde punch en doorhalen? Ik geloof er niet in dat hij Sky het vuur aan de schenen kan leggen.
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.
-
sjoerdth
- Forum-lid
sjoerdth
06 jun 2013 10:06
ericpeters schreef:sjoerdth schreef:Kan me de tijd nog herinneren dat Contador in de afsluitende tijdrit van de tour Spartacus erop legde, als ie een gat van een hele dikke 2 minuten met Froome nog dicht traint in 3 weken eet ik mijn spreekwoordelijke schoen op.
Als je een slechte dag hebt in een voorbereidings ronde dan verlies je ook door het gebrek aan motivatie (niet je hoofddoel) zo een paar minuten. Zegt alleen maar dat het vandaag niet goed ging en verder niets naar mijn mening.
Als je het als een geïsoleerd geval ziet wel ja, ik heb ff niet zoveel zin om nu Contadors hele geschiedenis uit te gaan pluizen, maar ik ben er toch vrij zeker van dat hij in de seizoenen waarin hij goed reed in de tour in de voorbereiding betere prestaties neerzette dan dit seizoen het geval is. Ik hoop dat het niet zo is, want een goede Contador zorgt altijd voor kijkplezier, ik denk nog maar even terug aan de manier waarop hij vorig jaar toch nog de macht greep in de Vuelta.
Hopelijk krijgen we met Contador, Valverde en Rodriguez een aantal klimmers die in de bergen voor wat spektakel kunnen gaan zorgen.
-
buzz
- Forum-lid
buzz
06 jun 2013 10:31
dinictus schreef:Maar hoe lang is het nou geleden dat we Contador vol in de aanval zagen rijden met zijn vertrouwde punch en doorhalen? Ik geloof er niet in dat hij Sky het vuur aan de schenen kan leggen.
In september 2012. Toen won hij een heerlijk spannende Vuelta, en versloeg o.a. Froome, Rodriguez en Valverde.
-
Dennis31
- Forum-lid
Dennis31
06 jun 2013 10:51
Geen zorgen over Contador, die rijdt Froome er gewoon af straks