Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Fietstochten van "Le Grimpeur"

roger68
Forum-lid

Gebruikersavatar roger68 09 nov 2015 20:33

Stil, sprakeloos.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 nov 2015 20:44

Vreselijk, een maand geleden ging het er hier nog over dat de meesten hier hetzelfde hoopten te kunnen doen als ze Le Grimpeurs leeftijd hadden bereikt. Nu is er geen mens meer te vinden die met hem zou willen ruilen.

Ik hoop dat er nog iets mogelijk is op technisch gebied om het leven een heel klein beetje dragelijk te maken.

Heel veel sterkte!
Campagnolo Ultra Dork

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 09 nov 2015 20:48

havana schreef: Heb het hele verhaal net besproken met mijn vrouw, die neuroloog is. Als ik dan van haar hoor wat zo'n beetje het vooruitzicht is dan word ik alleen nog maar verdrietiger...
Ja, ik zat op kantoor toen ik het las en het bericht van zijn broer liegt niet, is duidelijk en dus snoeihard.
Zij zijn nu bijna een dikke maand verder en weten zeer goed hoe de vlag erbij hangt.

Hij zou dat ellemaal nooit schrijven als er maar iets van hoop was. Als je wat dingen uit die tekst combineert dan......brrr.
Het lijkt of alle hoop in die seconde van de val verdampt is op het zo door hem geliefde asfalt.

Enkele zinnen raakten me vooral:

'U kunt zich hoogstwaarschijnlijk voorstellen wat dit voor hem, die zó vrijheidslievend en extreem onafhankelijk was, betekent. Hoe dit zal aflopen kan niemand voorspellen, dat is uiteraard alleen aan hèm om te beslissen. Mijn broer is wakker en volledig compos mentis.
Herstel is vrijwel uitgesloten. Le Grimpeur zal niet terugkeren naar huis. De toekomst ziet er zeer, zeer somber uit.'

'Mijn broer kennende (maar nu neem ik de vrijheid om dit voor hem in te vullen) is het voor hem onbegrijpelijk, onverteerbaar en buitengewoon wrang dat dit zó is gelopen. '

Verdrietig en woedend. Volledig bij bewustzijn en beseffend dat je een gevangene bent in je eigen lichaam dat niets meer doet en dat alles in een 'split second'.

Als zoiets, ook al kende ik Grimpeur natuurlijk niet direct maar destileerde wel zijn plezier in het leven en fietsen uit zijn talloze verhalen, dan enigzins dichtbij komt dan......is het gewoon zwaar KUT. Niet meer en niet minder.

A tout a leur Monsieur Le Grimpeur.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

-eric-
Forum-lid

-eric- 09 nov 2015 20:53

Ik heb het bericht een tijd in me om laten gaan en ook terwijl ik vanmiddag op de fiets zat werd ik me (weer) bewust hoe kwetsbaar het leven is.

Beste Le Grimpeur, ook al ken ik je niet persoonlijk, bedankt voor je bijdragen aan dit forum en sterkte met wat komen gaat.

Eric
Groet,
Eric

-4 wheels to move your body, 2 wheels to move your soul-

Berrie50
Forum-lid

Berrie50 09 nov 2015 21:22

Vreselijk nieuws van le Grimpeur.Wat een prachtig mens allemaal niet kan overkomen.Persoonlijk ken ik hem niet, maar het is net of het je vriend is.De mooie verhalen zullen we missen.

Ontzettend veel sterkte voor familie en vrienden in deze zware tijd.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 09 nov 2015 23:06

lees het laatste bericht nu pas, en kan ook alleen maar stil zijn.. hoop op iets goeds.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 09 nov 2015 23:41

Stil ervan, heb het een paar uur op me in laten werken. Heel veel sterkte, doorzettingsvermogen en wijsheid aan le grimpeur en zijn familie toegewenst.
De verhalen van zijn tochten stralen liefde voor het fietsen, de natuur en het kleine om hem heen uit en vormen een blijvende bron van inspiratie voor mij.
Afbeelding

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 nov 2015 23:49

Wat een heftig en ellendig verhaal. Ben er stil van.

Criterion
Forum-lid

Criterion 10 nov 2015 16:56

Volgend jaar zal mijn 1e x Mt. Ventoux worden. LG is met zijn mooie reisverhalen voor mij het voorbeeld dat je ook op wat oudere leeftijd dergelijke prestaties kunt leveren,
En dan dit ......................
Woorden schieten tekort.............
Trek Domane ; Orbea Terra

wm
Forum-lid

wm 10 nov 2015 17:11

Verschrikkelijk, sterkte voor familie en vrienden!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 10 nov 2015 17:17

Ik heb er volledig begrip voor als de familie niet in wil kan of gaan op onderstaand verzoek, toch (of "doch", zoals LG zelf zou schrijven) zou ik het erg op prijs stellen als we enigszins op de hoogte worden gehouden. Freerider, is het mogelijk dat je dit verzoek doorspeelt?

Verder zou ik LG graag enige woorden willen schrijven en ik kan me voorstellen dat er meer forumleden die deze behoefte hebben. Freerider, zou je mij aan een adres kunnen helpen? Eventueel via PB.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 10 nov 2015 19:00

Dat is ook mijn gedachte.

Ik was gistermorgen hier ook helemaal stil van.

Gisteren had ik mijn slechtste woon-werkrit van dit jaar. Straffe wind tegen, ik kwam bijna niet vooruit.

Ik had voor mijn gevoel iemand op de bagagedrager. Je kunt wel raden wie.

Plaats reactie