Pelep schreef:dc schreef:Wat had dat te maken met die kans voor Greg? Hij legt Jacob er altijd op. en worden ze teruggepakt dan is het Gilbert tijd. Het is niet alsof Greg op de Cauberg heeft geknecht. Gewoon een superkans verkwanselt.
Trouwens, Gilbert kwam helemaal niet weg... zelfs als hij Mathews had gedropt was het driemaal niks geworden... Mathews reeed zelfs vol mee en nog werden ze direct gepakt door Alejandro.
Oftewel: Oliekoekendom. Ook als Gilbert had gewonnen.
Als Van Avermaet meerijdt en voor de 342e keer 2e wordt waarna Gilbert de sprint van het peloton wint heeft iedereen het ook over de prutstactiek van BMC. Feit is dat Van Avermaet tot heden goed is in ereplaatsen, Gilbert in winnen waaronder 3x op de Cauberg. Nog eens: achteraf...
Btw, ik woon in Van Avermaet land dus kan bezwaarlijk Gilbert sympathieën verweten worden
Al dat gezever over het niet meerijden van Greg.
Alsof die twee meer dan 15 seconden gekregen zouden hebben op een 60-koppig peloton... Meer dan een springplank zouden die mannen nooit geweest zijn.
Persoonlijk vond ik het zelfs een slimme keuze op dat moment. Want als Greg meerijdt en ze pakken toch een 15 à 20 seconden aan de voet van de Cauberg dan kan Hermans taktisch gezien zijn aanval niet plaatsen om Gilbert te lanceren en moet ook Gilbert blijven zitten in theorie.
Dan kom je met een groepje van 15 boven op de Cauberg en wordt je er toch sowieso opgelegd door de snellere mannen.
Pletst Gilbert er op de Cauberg van weg zoals reeds meerdere malen gebeurd, dan hoor je geen kat. Nu raakt hij net niet weg en vind iedereen dat ze alles op Greg moesten zetten.
Ik heb heel veel respect voor Greg, maar hij zou nooit voorop gebleven zijn. Daarvoor was het peloton nog te groot en kon men nog te veel organiseren.
Als er dan toch al een 'fout' is gebeurd bij BMC, dan is het vooral dat niet Greg maar Hermans in het wiel van Fuglsang moest zitten en dat Greg zich moest sparen voor de sprint indien Gilbert niet wegraakte op de Cauberg.