Vandaag gefietst in 2015
-
- Forum-lid
Welcome back!buzz schreef:Gistermiddag bijna 80km op Texel getraind. Ging wel makkelijk eigenlijk. En ja, flink genoten ook van de voorlopig (?) laatste fraaie lentedag...
Deze morgen de fietstocht met de club gemist (het was toch aan het regenen ) maar tegen de middag begon het toch te kriebelen om toch te gaan trainen.
Aangezien mijn eerste triatlonwedstrijd eraan zit te komen op 6/06 de tijdritfiets genomen en dan toch maar vertrokken in de regen (eerlijk is eerlijk, het heeft wel iets om te fietsen in de regen).
Onderweg toch maar besloten om in grootte lijnen het fietsparcours te doen van mijn tweede triathlonwedstrijd en eens de benen testen. Had wat schrik dat ik de eerste 5km zou kunnen knallen en de overige 35km niet veel zou voorstellen (train nog maar een goeie 4 maand) maar niets was minder waar!
Zowel heen als terug constant kunnen doorrijden en zelfde tempo blijven aanhouden, tevreden!
Heen (met een stuk binnendoor)
Terug
Aangezien mijn eerste triatlonwedstrijd eraan zit te komen op 6/06 de tijdritfiets genomen en dan toch maar vertrokken in de regen (eerlijk is eerlijk, het heeft wel iets om te fietsen in de regen).
Onderweg toch maar besloten om in grootte lijnen het fietsparcours te doen van mijn tweede triathlonwedstrijd en eens de benen testen. Had wat schrik dat ik de eerste 5km zou kunnen knallen en de overige 35km niet veel zou voorstellen (train nog maar een goeie 4 maand) maar niets was minder waar!
Zowel heen als terug constant kunnen doorrijden en zelfde tempo blijven aanhouden, tevreden!
Heen (met een stuk binnendoor)
Terug
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel
Ivo's 400 gereden afgelopen nacht/dag, was leuke uitdaging.
Vooral eens kijken hoe het is om in de nacht te rijden.
Viel me alles mee, lastige is wel dat je op zaterdag niet helemaal uitgerust aan de start staat.
(poging gedaan 's middags nog paar uur op bed te liggen, maar slapen kwam er niet van)
Goed nat geworden door 2 flinke regenbuien in de nacht, gelukkig niet al te koud.
Leuk groepje gevonden, helaas 2e deel van rit veel wachten op de wat langzamere mannen.
Maar goed gemaakt door flink wat op kop te rijden en de klimmetjes goed gas te geven.
Helaas wat Garmin issues waardoor ik heb moeten klooien met gpx files te combineren.
Bij eerste echt tussenstop had ik de garmin aan de powerbank gehangen, maar op de een of andere manier is daar iets mis gegaan.
Bij kilometer 388 viel de garmin opeens uit en als ik hem weer aanzetten ging die binnen paar seconde weer uit.
Laatste deel dus met telefoon opgenomen, alleen kwam ik er bij uploaden achter dat de .fit file maar 208km was. (precies tot ik oplader erin stopte)
Waarom brengt garmin niet gewoon een model uit met batterij die het wat langer volhoudt.
Maar eens kijken voor powerbank die makkelijk op stuur oid te monteren is.
https://www.strava.com/activities/293123207
Viel me alles mee, lastige is wel dat je op zaterdag niet helemaal uitgerust aan de start staat.
(poging gedaan 's middags nog paar uur op bed te liggen, maar slapen kwam er niet van)
Goed nat geworden door 2 flinke regenbuien in de nacht, gelukkig niet al te koud.
Leuk groepje gevonden, helaas 2e deel van rit veel wachten op de wat langzamere mannen.
Maar goed gemaakt door flink wat op kop te rijden en de klimmetjes goed gas te geven.
Helaas wat Garmin issues waardoor ik heb moeten klooien met gpx files te combineren.
Bij eerste echt tussenstop had ik de garmin aan de powerbank gehangen, maar op de een of andere manier is daar iets mis gegaan.
Bij kilometer 388 viel de garmin opeens uit en als ik hem weer aanzetten ging die binnen paar seconde weer uit.
Laatste deel dus met telefoon opgenomen, alleen kwam ik er bij uploaden achter dat de .fit file maar 208km was. (precies tot ik oplader erin stopte)
Waarom brengt garmin niet gewoon een model uit met batterij die het wat langer volhoudt.
Petje af, hoor. Ik zie dat je regelmatig flinke afstanden rijdt, maar dik 400km, pfff.DDX schreef:Ivo's 400 gereden afgelopen nacht/dag, was leuke uitdaging.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
Daarom heb ik de Etrex 30!DDX schreef: Helaas wat Garmin issues waardoor ik heb moeten klooien met gpx files te combineren.
Er zijn fietsers die stroom opladen via de naafdynamo en door middel van een USB-aansluiting in de stuurpen een extra oplaadmogelijkheid hebben.
@steven250 + kilowatt:
De fiets heb ik gehuurd via www.spinlister.com, koste me 112,50$ voor een hele week (koopje dus). Ik heb zelf meegenomen:
- sigma rox 10 + garmin gsc10 sensor + spaak- en wielmagneet +stuurhouder
- wahoo hartslagmeter (ant+ en bluetooth LE)
- prologo scratch plus zadel vd winterfiets
- inbussleutels + momentsleutel
- fietsschoenen + speedplay zero's
- fietshelm
- shirt/broek (3 sets)+onderhemd (zomer +winter)+ arm en beenstukken + sokken
- voorjaarshandschoenen lange vingers
- reserveketting+conti 4000s
Heb de fiets wel ff opmaat voor me moeten maken (stuurpen naar beneden gezet, zadel gewisseld en gps eropzetten incl toebehoren), 30min schroeven
Ps: spinlister verhuurd ook in Nederland
De fiets heb ik gehuurd via www.spinlister.com, koste me 112,50$ voor een hele week (koopje dus). Ik heb zelf meegenomen:
- sigma rox 10 + garmin gsc10 sensor + spaak- en wielmagneet +stuurhouder
- wahoo hartslagmeter (ant+ en bluetooth LE)
- prologo scratch plus zadel vd winterfiets
- inbussleutels + momentsleutel
- fietsschoenen + speedplay zero's
- fietshelm
- shirt/broek (3 sets)+onderhemd (zomer +winter)+ arm en beenstukken + sokken
- voorjaarshandschoenen lange vingers
- reserveketting+conti 4000s
Heb de fiets wel ff opmaat voor me moeten maken (stuurpen naar beneden gezet, zadel gewisseld en gps eropzetten incl toebehoren), 30min schroeven
Ps: spinlister verhuurd ook in Nederland
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
-
- Forum-lid
Gisteren de Reichswaltour (170km) van TC de Liemers gefietst. Was gelijk m'n verste afstand ooit, hiervoor stond het op 105km. Qua eten was dat wel te merken, want had maar 1 pauze op het 100km punt en vanaf 125km begon ik het toch wel zwaar te krijgen. Dus toen m'n groepje laten gaan en de rest rustig naar huis gefietst.
Probleem was dat ik veel te weinig eten had meegenomen. Drinken had ik wel genoeg. Dus voor volgende keer wat mueslirepen inslaan. Al zal ik het voorlopig laten bij afstanden tussen de 60 en 125.
Overigens complimenten aan de organisatie. Bewegwijzering was uitstekend en de route uitdagend met lekker veel (korte) klimmetjes.
Probleem was dat ik veel te weinig eten had meegenomen. Drinken had ik wel genoeg. Dus voor volgende keer wat mueslirepen inslaan. Al zal ik het voorlopig laten bij afstanden tussen de 60 en 125.
Overigens complimenten aan de organisatie. Bewegwijzering was uitstekend en de route uitdagend met lekker veel (korte) klimmetjes.
Vandaag een Koningsdagritje vanuit Almere rond Lelystad en weer terug.
Tegen de verwachting in toch een zonnige Koningsdag. Wel koud (11°C) door de harde noord tot noordoostenwind (3 à 4Bf) maar met lang-kort met beenwarmers redelijk te doen. Enkele 'diehards' gezien in kort-kort, brrr. Enfin, goed voor 84km.
http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/5325397
Tegen de verwachting in toch een zonnige Koningsdag. Wel koud (11°C) door de harde noord tot noordoostenwind (3 à 4Bf) maar met lang-kort met beenwarmers redelijk te doen. Enkele 'diehards' gezien in kort-kort, brrr. Enfin, goed voor 84km.
http://www.fietstijden.nl/community/fietstijden/5325397
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Vandaag tijdens koningsdag toch nog even op pad. Gisteren met mijn vrouw mee naar Antwerpen geweest omdat ze de 10 Miles gelopen heeft. Een mooie prestatie heeft ze behaald omdat ze nog maar 1 jaartje loopt.
Mijn bedoeling was een leuke rit van ca 75-80 kilometer, maar bij Arnemuiden na ca 30-35 km buikkrampen omdat ik " moest kakken als een makke beer " . Ik was thuis al geweest, en dit voelde niet goed zummemoarzegge. . Aangezien ik niet zo'n zeldzame boskakker ben, als een malloot gas erop en nog een nette 7e stek overall geplaatst op het traject Kanaal door Walcheren - noord-zuid. Eenmaal thuis gekomen was het kleinste kamertje een welkome beloning.
Morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.
https://www.strava.com/activities/293531746
Mijn bedoeling was een leuke rit van ca 75-80 kilometer, maar bij Arnemuiden na ca 30-35 km buikkrampen omdat ik " moest kakken als een makke beer " . Ik was thuis al geweest, en dit voelde niet goed zummemoarzegge. . Aangezien ik niet zo'n zeldzame boskakker ben, als een malloot gas erop en nog een nette 7e stek overall geplaatst op het traject Kanaal door Walcheren - noord-zuid. Eenmaal thuis gekomen was het kleinste kamertje een welkome beloning.
Morgen weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.
https://www.strava.com/activities/293531746
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Vanochtend bleek het toch niet zo slecht te zijn als ik dacht.
Dus toch maar een stukje rond gegaan.
Ondanks het zonnetje vond ik het best fris en de wind blies harder dan ik verwachtte.
Ik had spijt dat ik geen overschoenen aan getrokken had, echt koude voeten gekregen.
Die heb ik zelfs afgelopen winter niet zo koud gehad.
Maar ja, toch 75 km op de teller.
http://www.strava.com/activities/293471373
Dus toch maar een stukje rond gegaan.
Ondanks het zonnetje vond ik het best fris en de wind blies harder dan ik verwachtte.
Ik had spijt dat ik geen overschoenen aan getrokken had, echt koude voeten gekregen.
Die heb ik zelfs afgelopen winter niet zo koud gehad.
Maar ja, toch 75 km op de teller.
http://www.strava.com/activities/293471373
Ik heb vanmorgen 76 km gereden. Wat een vervelende noordenwind. Moest ik nog dwars door een dorpje waar allerlei kraampjes stonden opgesteld en moest ik ook nog omrijden voor een ophaalbrug. Daar ging mijn gemiddelde met 29,6 km/u.