Het was een grap, maar wel met een serieuze ondertoon. De voorbeelden die jij noemt, zijn oude olympische sporten waarvan het wel heel gek moet gaan willen die geschrapt worden. Bij nieuwe potentiele OS sporten moet je je onderscheiden. Imago, spectaculaire beelden, en potentiele sponsormarkt spelen daarbij een grote rol. Ik ben er van overtuigd dat het imago van wielrennen (hoe hypocriet dat ook is) niet al te best is, en dat dit soort akkefietjes niet helpen.daniel1975 schreef:Lol, als entourage en vals spel een toelatingscriterium zouden zijn vrees ik dat de OS een karig programma gaan krijgen. Matchfixing, dopinggevallen in atletiek/biathlon/kogelstoten/wielrennen/etc.... Dan is de familie VDD maar een heel klein smetje op het sportblazoen.knutmo schreef:Zo komt veldrijden nooit op het programma van de winterspelen.
Bedankt belgische zuiplappen.
Bedankt Femke van den Driesschen d'r entourage.
Veldrijden 2015/2016
Ach, waar veel geld mee gemoeid is, is hypocrisie niet ver uit de buurt ... Of zoals het spreekwoord zegt: Voor geld kun de duivel doen dansen ...knutmo schreef:[Het was een grap, maar wel met een serieuze ondertoon. De voorbeelden die jij noemt, zijn oude olympische sporten waarvan het wel heel gek moet gaan willen die geschrapt worden. Bij nieuwe potentiele OS sporten moet je je onderscheiden. Imago, spectaculaire beelden, en potentiele sponsormarkt spelen daarbij een grote rol. Ik ben er van overtuigd dat het imago van wielrennen (hoe hypocriet dat ook is) niet al te best is, en dat dit soort akkefietjes niet helpen.
Gelukkig was de overwinning van Vinokourov in London bij de OS2012 een voorbeeld van hoe het wél kanknutmo schreef: Het was een grap, maar wel met een serieuze ondertoon. De voorbeelden die jij noemt, zijn oude olympische sporten waarvan het wel heel gek moet gaan willen die geschrapt worden. Bij nieuwe potentiele OS sporten moet je je onderscheiden. Imago, spectaculaire beelden, en potentiele sponsormarkt spelen daarbij een grote rol. Ik ben er van overtuigd dat het imago van wielrennen (hoe hypocriet dat ook is) niet al te best is, en dat dit soort akkefietjes niet helpen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Less is bore
precies. Dat helpt ook niet. Pound wilde het al schrappen: http://www.nu.nl/wielrennen/3004851/pou ... evaar.html en er zijn er meer die dat wel zien gebeuren: http://www.volkskrant.nl/archief/wielre ... ~a3330997/Pelep schreef:Gelukkig was de overwinning van Vinokourov in London bij de OS2012 een voorbeeld van hoe het wél kanknutmo schreef: Het was een grap, maar wel met een serieuze ondertoon. De voorbeelden die jij noemt, zijn oude olympische sporten waarvan het wel heel gek moet gaan willen die geschrapt worden. Bij nieuwe potentiele OS sporten moet je je onderscheiden. Imago, spectaculaire beelden, en potentiele sponsormarkt spelen daarbij een grote rol. Ik ben er van overtuigd dat het imago van wielrennen (hoe hypocriet dat ook is) niet al te best is, en dat dit soort akkefietjes niet helpen.
-
- Forum-lid
Sommige olympische sporten liggen in mijn ogen toch al raar. Hoe heeft curling het tot olympische sport kunnen brengen? Voetbal op de OS heeft mij ook nog nooit kunnen bekoren, net als beachvolleybal. Ik zou het persoonlijk niet zo'n ramp vinden als het wegwielrennen geschrapt wordt als olympische sport. Als ik ook zie welke consequenties sommige renners er voor wedstrijden als de tour aan verbinden, zie ik geen meerwaarde op de OS. Het devalueert andere wedstrijden. Er zijn toch al wedstrijden zat. Maar dat zijn mijn 2 centen
-
- Forum-lid
Ik zei niet dat het geen leuke kijksport is
-
- Forum-lid
Euh, misschien zei ik dat wel, maar dat bedoelde ik dan anders zeg maar