Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldrijden 2015/2016

knutmo
Forum-lid

knutmo 04 feb 2016 20:18

daniel1975 schreef:
knutmo schreef:Zo komt veldrijden nooit op het programma van de winterspelen.

Bedankt belgische zuiplappen.
Bedankt Femke van den Driesschen d'r entourage.
Lol, als entourage en vals spel een toelatingscriterium zouden zijn vrees ik dat de OS een karig programma gaan krijgen. ;-) Matchfixing, dopinggevallen in atletiek/biathlon/kogelstoten/wielrennen/etc.... Dan is de familie VDD maar een heel klein smetje op het sportblazoen.
Het was een grap, maar wel met een serieuze ondertoon. De voorbeelden die jij noemt, zijn oude olympische sporten waarvan het wel heel gek moet gaan willen die geschrapt worden. Bij nieuwe potentiele OS sporten moet je je onderscheiden. Imago, spectaculaire beelden, en potentiele sponsormarkt spelen daarbij een grote rol. Ik ben er van overtuigd dat het imago van wielrennen (hoe hypocriet dat ook is) niet al te best is, en dat dit soort akkefietjes niet helpen.

i-mac

i-mac 04 feb 2016 20:38

knutmo schreef:[Het was een grap, maar wel met een serieuze ondertoon. De voorbeelden die jij noemt, zijn oude olympische sporten waarvan het wel heel gek moet gaan willen die geschrapt worden. Bij nieuwe potentiele OS sporten moet je je onderscheiden. Imago, spectaculaire beelden, en potentiele sponsormarkt spelen daarbij een grote rol. Ik ben er van overtuigd dat het imago van wielrennen (hoe hypocriet dat ook is) niet al te best is, en dat dit soort akkefietjes niet helpen.
Ach, waar veel geld mee gemoeid is, is hypocrisie niet ver uit de buurt ... Of zoals het spreekwoord zegt: Voor geld kun de duivel doen dansen ...

Pelep
Forum-lid

Pelep 04 feb 2016 20:46

knutmo schreef: Het was een grap, maar wel met een serieuze ondertoon. De voorbeelden die jij noemt, zijn oude olympische sporten waarvan het wel heel gek moet gaan willen die geschrapt worden. Bij nieuwe potentiele OS sporten moet je je onderscheiden. Imago, spectaculaire beelden, en potentiele sponsormarkt spelen daarbij een grote rol. Ik ben er van overtuigd dat het imago van wielrennen (hoe hypocriet dat ook is) niet al te best is, en dat dit soort akkefietjes niet helpen.
Gelukkig was de overwinning van Vinokourov in London bij de OS2012 een voorbeeld van hoe het wél kan :shock:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 feb 2016 20:56

:D :D
Less is bore

knutmo
Forum-lid

knutmo 04 feb 2016 21:13

Pelep schreef:
knutmo schreef: Het was een grap, maar wel met een serieuze ondertoon. De voorbeelden die jij noemt, zijn oude olympische sporten waarvan het wel heel gek moet gaan willen die geschrapt worden. Bij nieuwe potentiele OS sporten moet je je onderscheiden. Imago, spectaculaire beelden, en potentiele sponsormarkt spelen daarbij een grote rol. Ik ben er van overtuigd dat het imago van wielrennen (hoe hypocriet dat ook is) niet al te best is, en dat dit soort akkefietjes niet helpen.
Gelukkig was de overwinning van Vinokourov in London bij de OS2012 een voorbeeld van hoe het wél kan :shock:
precies. Dat helpt ook niet. Pound wilde het al schrappen: http://www.nu.nl/wielrennen/3004851/pou ... evaar.html en er zijn er meer die dat wel zien gebeuren: http://www.volkskrant.nl/archief/wielre ... ~a3330997/

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 04 feb 2016 21:54

Sommige olympische sporten liggen in mijn ogen toch al raar. Hoe heeft curling het tot olympische sport kunnen brengen? Voetbal op de OS heeft mij ook nog nooit kunnen bekoren, net als beachvolleybal. Ik zou het persoonlijk niet zo'n ramp vinden als het wegwielrennen geschrapt wordt als olympische sport. Als ik ook zie welke consequenties sommige renners er voor wedstrijden als de tour aan verbinden, zie ik geen meerwaarde op de OS. Het devalueert andere wedstrijden. Er zijn toch al wedstrijden zat. Maar dat zijn mijn 2 centen

knutmo
Forum-lid

knutmo 04 feb 2016 21:58

Beachvolleybal niet??????

Afbeelding

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 04 feb 2016 22:10

Ik zei niet dat het geen leuke kijksport is

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 04 feb 2016 22:11

Euh, misschien zei ik dat wel, maar dat bedoelde ik dan anders zeg maar

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 05 feb 2016 09:09

knutmo schreef:Beachvolleybal niet??????

Afbeelding
is dat de Saoedische deelneemster?
:oops:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

ProTon
Forum-lid

Gebruikersavatar ProTon 06 feb 2016 10:18

Vandaag, maar ook morgen, weer Live veldrijden op Sporza, uitzendingen beginnen rond 13:30.

Weer een dikke pluim voor deze zender.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 07 feb 2016 17:51

Vandaag MvdP weer de winnaar!
Mooie strijd met Wout, die op het laatst moest capituleren.
Mathieu had gisteren rugproblemen, vandaar de terugval.

Plaats reactie