Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 26 mei 2018 23:44

:winkthumb:

Zelf naar het Belgische Liimburg geweest voor de ronde van Zuid Limburg. Geen spectaculaire beklimmingen maar voor mij een prima training voor Parijs-Roubaix Ieder denkt dat dat vlak is en menigeen heeft zich al verslikt in de hoogtemeters.
Hellingen van vandaag zijn net wat pittigr dan in PR dus een mooi voorbereiding.

Inschrijven
Afbeelding

De routes
Afbeelding

Start
Afbeelding

Eerste km's op iets te grote wegen maar al rap ging het over heerlijk kleine wegen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bevoorading
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prima bevoorradingen en na afloop kreeg je nog een sandwich. Goede pijlen en waarschuwingsborden. Voldoende P-plaatsen, douches, bewaakte stalling fietsen. Ruime starttijden. 6 euro :mrgreen:

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 27 mei 2018 08:15

Gisteren ook LM gereden 225 km met 3024 HM, was wel afzien door de hitte en vaak stevige Oostenwind, maar een prachtige route. Niet het idee ergens gehad dat ik mee deed aan een grootschalig evenement, op sommige gedeeltes van het parcours was het gewoon rustig.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

hayes

hayes 27 mei 2018 10:58

Gisteren over en weer naar Canada gefietst. :winkthumb: ;)
Heerlijke tijd van het jaar om te fietsen. De benen waren helemaal leeg de laatste 30km en een vervelende tegenwind maakte het er niet aangenamer op. Gelukkig mooie uitzichten. ;)

Afbeelding
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 27 mei 2018 16:18

Vandaag rondje Grebbeberg gereden. Uiteraard werd er een toertocht georganiseerd, zoals bijna ieder weekend tegenwoordig. Dit keer was het de Giro Classico Utrecht (ofzo). Kwam de deelnemers voornamelijk tegen in tegengestelde richting.

Prima fietsweer, laatste uur wel een buitje maar dat vond ik wel lekker eigenlijk. 123 km. Vond het wel aardig benauwd, dus ik heb een flink aantal Froompjes gedaan :lol: :winkthumb:
Laatst gewijzigd door havana op 27 mei 2018 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Jac
Forum-lid

Jac 27 mei 2018 16:56

Gisteren de Erbens vechtdal toer gereden vanuit Dalfsen . Een goed georganiseerde tocht met veel vrijwilligers van de club, van het parkeren tot de finish gewoon goed.
En het inschrijfgeld gaat naar het Ronald Mcdonalds huis in Zwolle .
Goed voor 169 km.
Vandaag nog een klein rondje door de Glind en de Treek gedaan , en net als Havana kwam ook de roze stuurbordjes tegen . 57 km en 1262 km in de maand mei en woensdag nog 160 km in de Hel van Twente.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 27 mei 2018 18:52

Gisteren de GF Frank Schleck, serieus afgezien (veel te snel gestart). Erg leuk

Afbeelding

Vandaag nog een ritje met de club, het ging een rustig ritje worden, niet dus:
Afbeelding
Afbeelding

Het deed toch nog serieus pijn :mrgreen:
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC

DDX 27 mei 2018 19:31

Vanmorgen 2 opties: Boven kanaal blijven en pittig windje erbij of richting Hilversum beschut en veel minder wind.
Ik had nog wat tegeltjes in te kleuren in West-Friesland dus keus gemaakt voor de wind.
Achteraf gezien beste keus want hele dag zon (en wind) en geen druppel regen :)

Rondje gemaakt van watertap naar watertap want dat was wel nodig met deze temperaturen, ook 2 nieuwe ontdekt.
Hoorn, Medemblik, Callantsoog, Hargen aan Zee, Castricum en Beverwijk.
Ideaal om snel je bidon bij te vullen zonder dat je ergens naar binnen moet oid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

220km
https://www.strava.com/activities/1599837435
Laatst gewijzigd door DDX op 27 mei 2018 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.

bluv107
Forum-lid

bluv107 27 mei 2018 20:08

colnagofreak schreef: 27 mei 2018 08:15 Gisteren ook LM gereden 225 km met 3024 HM, was wel afzien door de hitte en vaak stevige Oostenwind, maar een prachtige route. Niet het idee ergens gehad dat ik mee deed aan een grootschalig evenement, op sommige gedeeltes van het parcours was het gewoon rustig.
Ook mijn ervaring: weer een heel stuk Limburg ontdekt waar ik nooit geweest was. Vind dit toch een veel leuker evenement dan de AGR. Prima verzorging ook (heerlijke sinaasappels!).
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 27 mei 2018 20:56

Afgelopen dagen weer redelijk wat ritjes kunnen maken (4 stuks), ook voor mijn 100x100 Challenge (100 ritten van minimaal 100km dit jaar).
Afgelopen vrijdag toch maar weer eens de Scale van stal gehaald en achter op drager naar Leersum gereden. Vanaf daar heerlijk over de mooie trails van de Utrechtse Heuvelrug getrapt.
Lekker spelen op de fiets en ondanks dat de benen niet echt lekker aanvoelden, toch genieten. Bij Rhenen wat mijn favoriete parcours is kon ik het niet laten om daar 5 rondjes te pakken. Zo lekker trappen daar.
Aan het einde zat er niet veel meer in het lijf en na 5:30u was ik er ook echt klaar mee. Wel 101 km en zo'n 1.250 hm op de teller.
Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1594872015
Vanmorgen op tijd op pad om een rondje op de racefiets te doen en vooraf niet precies wat/hoeveel ik zou doen. Beetje afhangen van het gevoel. Vanuit Soest via Nijkerk naar Harderwijk met idee om dan direct terug te rijden, maar voelde zo lekker aan dat ik via Lelystad/Almere er wat extra km's aan toegevoegd heb.
Gelukkig tussen Lelystad en Almere windje in de rug en fiets toch stuk beter.
Op het laatst voor mijn doen flink doortrappen, want was net wel/niet 30km/u halen. Uiteindelijk 30,02 km/u gem. voor wat het waard is over zo'n 144km afstand. Achteraf bleek ik we te weinig gedronken te hebben, want de weegschaal gaf 3 kg minder aan en dat is niet echt verstandig. Leermomentje...
Afbeelding
https://www.strava.com/activities/1599168876
Maar met deze rit in ieder geval op de helft van mijn (persoonlijke) challenge. Nog 50 ritjes van 100km tot begin oktober (dan onder het mes) en is dat doel weer gehaald.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 27 mei 2018 22:35

havana schreef: 27 mei 2018 16:18 Vandaag rondje Grebbeberg gereden. Uiteraard werd er een toertocht georganiseerd, zoals bijna ieder weekend tegenwoordig. Dit keer was het de Giro Classico Utrecht (ofzo). Kwam de deelnemers voornamelijk tegen in tegengestelde richting.
Wij hebben ze ook gezien - rondje Veluwezoom gedaan van 100km samen met 2 gasten van de camping incl. Pizza party achteraf met een heerlijk witbier. 🍕🍺
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 28 mei 2018 12:06

Gisteren met vrienden afgesproken om weer eens samen een ritje te doen.
En daarna BBQ met de vrouwen erbij.
Werd een rondje Voorne-Putten en een stukje Goeree-Overflakkee.
Lekker visje gehaald in Stellendam en de dag goed afgesloten met veel gezelligheid.
Eén nadeel, na zo'n dag is het de andere dag wel weer jammer dat de wekker gaat. ;)
https://www.strava.com/activities/1599570419

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 28 mei 2018 15:51

Net terug van een tropisch rondje Groene Hart. De temperatuurmeter zat echt te wiebelen van wel of geen 30 graden.
Maar ik vind het allemaal prima. Ik kan enorm goed tegen de kou maar vind dit weer echt heerlijk.
Gewoon lekker alleen gaan fietsen heb je alle wind voor jezelf :mrgreen:
Met nog 10km te rijden aan het eind van de Rotte een ijsje gehaald. Zitten daar een aantal pensionados te beppen. Over voetbal en wielrennen. Soort weekend-evalutatie.
Zitten daar een paar gasten (dik 60 plus dus) bij die op de zelfde rondje hebben gekoerst als toen ik jeugd, adspirant etc was. Wellicht een grote koers nog wel eens samen gereden.
Prachtige verhalen en heerlijk ijs.

Toen ik vanmorgen op pad ging was het al snel warm. Maar ook wat heiig
Afbeelding

Het Groene Hart staat bekend om zijn prachtige graffitie
Afbeelding

Door de weeks EN droog. Dan neem ik natuurlijk de Houtkade
Afbeelding

Wat is dat toch een heerlijke passage
Afbeelding

Ja warm maar er stond een lekker windje en mij hoor je niet klagen.

Nu lekker pasta salade maken voor als de meisjes zo thuis komen. En misschien neem ik wel 1 klein biertje ;)

Plaats reactie