https://www.ad.nl/dossier-tour-de-franc ... ~a6b44d59/
Hij voelde dat hij niet bij de beste 4-5 renners in de tour hoort.
Ok, laten we een lijstje maken, en de indruk die ze mij geven:
-Yates: moest toch ook af en toe een gaatje laten gisteren, bovendien niet de ploeg om hem tot diep in de finale te ondersteunen
-Roglic: zal wel in orde zijn, maar hopelijk houdt hij het ook nog twee weken vol
-Martin: wat mij betreft de grote onbekende, maar heeft toch ook niet een ploeg die hem ver kan ondersteunen
-Bardet: misschien toch ook wel een kanshebber, genoeg ondersteuning van de ploeg?
-Bernal: staat op breken mijns inziens
-Quintana: lijkt sterk, zoals in de goede oude dagen
-López: lijkt sterk
-Urán: tsja, ik geloof er niet zo in voor hem, ook ondersteuning lijkt me onvoldoende
-Pogacar: is er weer bij na gisteren
-Mas: gisteren toch ook behoorlijk gekraakt
-Buchman: ook gisteren gekraakt
-Landa: mooie renner, maar achterstand wordt groot en weinig ondersteuning
-Porte: gaat het niet meer halen, en heeft altijd z'n pechmomenten
Dus in mijn optiek zijn overblijvende kanshebbers: Roglic, Martin, Bardet, Quintana, López, Pogacar. Dus wat dat betreft heeft hij misschien gelijk. Het lijkt me wel dat Tom hier voldoende tegenaan schurkte om het toch een kans te geven, bovendien met een sterkere ploeg om zich heen, en een voordeel dat ze de 1-2 Roglic Dumoulin uit zouden kunnen spelen. Ik denk dat hij met name gevoeld/gedacht zal hebben dat Roglic veel sterker is dan hij, dat gaat toch ook in je hoofd zitten.
De tijd zal het leren, en anderszins is het fijn dat het allemaal behoorlijk open lijkt. De gevreesde trein van de Jumbots komt er niet van.