Ik ben al even langs de dealer gegaan die zowel een XL/59 als een XXL/61 had staan. In dit geval vanwege zadelhoogte en stack is een XXL gewoon nodig. Beetje jammer altijd, want de grootste maat ziet er bij geen enkel model fraai uit.richard84 schreef: ↑07 mar 2023 10:37Nou, ben eruit. Dit gaat dus echt om mm werk en dan corrigeer je dat dus al met wat voor zadel je erbij hebt, hoe dik je zeem is, hoever je schoenplaatjes op je zool zitten, hoe diep je zit etc. Daar hoef je je keuze dus niet vanaf te laten hangen.richard84 schreef: ↑25 feb 2023 14:18Mij viel ook al op dat ivm traditionele frames de "virtuele bovenbuis afstand" dus nauwelijks toeneemt als je het zadel hoger zit. Voor mij wel prettig.nespresso schreef: ↑18 feb 2023 09:42 Ik loop “stiekem” al een paar jaar naar een nieuwe racer te kijken en de nieuwe Scott Foil is me steeds meer gaan aanspreken... Maar die staande buis heeft wel een knik Dus als ik het zo bekijk dan lijkt het me dat hoe hoger je zadel staat, hoe meer de effectieve hoek naar 73 graden gaat. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Tja, ben benieuwd en laat het hier wel horen.
Let wel op dat je zadel hoog genoeg kan. Ik heb dus de 61 en die haalt het net tot 88.7cm (mijn bb-bovenkant zadel hou ik nu tussen 88.5 en 89)
Scott
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Das ook wennen en een soort hersenkronkel bij de racers onder ons.
Ik vind die prof op een die kinderfietsen ook geen porum. Vind de mijne al uit proportie, terwijl dat juist een beetje de pro look is
Als je de fiets ziet staan oog het vaak groot, maar met een normaal prostuur erop is dat echt niet zo.
Ik vind die prof op een die kinderfietsen ook geen porum. Vind de mijne al uit proportie, terwijl dat juist een beetje de pro look is
Als je de fiets ziet staan oog het vaak groot, maar met een normaal prostuur erop is dat echt niet zo.
Ja hoor, is een hele fijne fiets! Een paar veranderingen wel al doorgevoerd. O.a. een Syncros Creston IC SL cockpit geinstalleerd.Shoorstone schreef: ↑07 mar 2023 17:58Nog steeds tevreden met jouw aankoop trouwens van vorig jaar?Pat-G schreef: ↑07 mar 2023 09:36Hi,
ik heb de "zwarte" met de gouden letters van 2022. Het is Carbon Black dus je ziet de Layup van het Carbon. Het 2023 model is precies hetzelfde. Ik persoonlijk vind de gouden belettering suptiel. het is geen hoogglans goud. Het filmpje van GC Performance laat de kleuren goed zien. Die nieuwe grijze kleur had ik ook erg graag in het echt gezien. Een vriend van mij zoekt deze.
Dit jaar komt nog een nieuw wielset. Dat Syncros Welset is bagger! Had zelfs al de lagers achteren versleten. En het gewicht is ook een dingetje.
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 18 mar 2009 16:45
Ben het eens over de kwaliteit van de Syncros RP20 wielset. Retailprijs van die wielset zal iets van € 200 zijn, en die monteert Scott onder een fiets van € 6400!
De afdichting van de lagers is slecht en het gevoel nogal houterig. Ik gebruik ze als winterset (dus elke seizoen nieuwe lagers).
De afdichting van de lagers is slecht en het gevoel nogal houterig. Ik gebruik ze als winterset (dus elke seizoen nieuwe lagers).
Scott Addict 20 disc (2017) | Ultegra/Dura-ace | Scope R3d | Selle Italia SLR Boost SF | Garmin 540
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik heb ooit een Specialized Roubaix gekocht.
De dealer had de grootste en op één na grootste maat staan.
De op één na grootste was gewoon te klein, de zadelpen kon niet hoog genoeg.
Op een Trek Domane daarentegen was zowel de 60 als de 62 passend te maken.
Ik heb beide maten tegelijkertijd gehad en ik vond de 62 er gewoon beter uitzien. Ik heb uiteindelijk de 60 verkocht en de 62 gehouden. Ik heb dan achteraf nog een Domane in maat 62 gehad.
-10° Stuurpen en een "slam that stem" spacer oogden zoveel beter dan de 60 met spacers.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06 mar 2023 19:02
Is er een groot verschil met de Syncros Capital 1.0? Die zullen normaal onder mijn fiets zitten.beammeup,scotty schreef: ↑08 mar 2023 16:01 Ben het eens over de kwaliteit van de Syncros RP20 wielset. Retailprijs van die wielset zal iets van € 200 zijn, en die monteert Scott onder een fiets van € 6400!
De afdichting van de lagers is slecht en het gevoel nogal houterig. Ik gebruik ze als winterset (dus elke seizoen nieuwe lagers).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat zijn volgens mij carbon wielen van los boven de 1000 euro.
Die zullen best beter zijn.
Probleem met goedkope alu wielen is dat ze vaak echt zwaar zijn. dus 1900 a 2000gram.
En we zijn nu eenmaal beter gewend. Het rijd niet zozeer slecht, maar het is een beetje uit balans voor zo,n fiets.
Die zullen best beter zijn.
Probleem met goedkope alu wielen is dat ze vaak echt zwaar zijn. dus 1900 a 2000gram.
En we zijn nu eenmaal beter gewend. Het rijd niet zozeer slecht, maar het is een beetje uit balans voor zo,n fiets.
De Capital 1.0 zitten inderdaad onder de Addict RC15, en zijn gewoon slecht. Ik ga met mijn wielen altijd naar Handgespaakt in Heerlen, en die heeft inderdaad mijn lagers al moeten vervangen binnen een jaar. Zijn commentaar was, de velgen zijn ok, maar de naven zijn nog gen 10€ waard Heel slecht afgedicht.Shoorstone schreef: ↑09 mar 2023 07:38Is er een groot verschil met de Syncros Capital 1.0? Die zullen normaal onder mijn fiets zitten.beammeup,scotty schreef: ↑08 mar 2023 16:01 Ben het eens over de kwaliteit van de Syncros RP20 wielset. Retailprijs van die wielset zal iets van € 200 zijn, en die monteert Scott onder een fiets van € 6400!
De afdichting van de lagers is slecht en het gevoel nogal houterig. Ik gebruik ze als winterset (dus elke seizoen nieuwe lagers).
Dit zijn nu ook mijn slecht weer velgen geworden, en in April of zo koop ik een setje lichte carbonwielen voor de bergen.
Ik heb de 1.0 ook maar ben er wel over te spreken. Nog geen issues met de lagers en gewicht vind ik met 1574 gram prima.Pat-G schreef: ↑09 mar 2023 09:01De Capital 1.0 zitten inderdaad onder de Addict RC15, en zijn gewoon slecht. Ik ga met mijn wielen altijd naar Handgespaakt in Heerlen, en die heeft inderdaad mijn lagers al moeten vervangen binnen een jaar. Zijn commentaar was, de velgen zijn ok, maar de naven zijn nog gen 10€ waard Heel slecht afgedicht.Shoorstone schreef: ↑09 mar 2023 07:38Is er een groot verschil met de Syncros Capital 1.0? Die zullen normaal onder mijn fiets zitten.beammeup,scotty schreef: ↑08 mar 2023 16:01 Ben het eens over de kwaliteit van de Syncros RP20 wielset. Retailprijs van die wielset zal iets van € 200 zijn, en die monteert Scott onder een fiets van € 6400!
De afdichting van de lagers is slecht en het gevoel nogal houterig. Ik gebruik ze als winterset (dus elke seizoen nieuwe lagers).
Dit zijn nu ook mijn slecht weer velgen geworden, en in April of zo koop ik een setje lichte carbonwielen voor de bergen.
Moet wel zeggen dat ik van aluminium af kwam dus dan is elke carbon set al snel een vooruitgang.
Wel bizar dat Syncros in dergelijk dure wielen zulke goedkope naven monteren. De wielen kosten bij 12go over de 1500 Euro.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13738
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nu haal je twee sets door elkaar.
De Carbon versie heeft geen extreem goedkope naven. het ging hier over de alu.
Als de carbon set in je fiets zit lekker mee rijden, als je 1500 euro gaat uitgeven koop dan iets anders.
Alleen met handgespaakt voor die prijs ga je lichtere wielen vinden. 15 a 16 gram voor een 50mm setje is heel normaal.
De Carbon versie heeft geen extreem goedkope naven. het ging hier over de alu.
Als de carbon set in je fiets zit lekker mee rijden, als je 1500 euro gaat uitgeven koop dan iets anders.
Alleen met handgespaakt voor die prijs ga je lichtere wielen vinden. 15 a 16 gram voor een 50mm setje is heel normaal.
Ik heb het over de Carbonwielset SYNCROS CAPITAL 1.0 35mm die standaard in de Addict RC15 zitten. Deze naven zijn gewoon heel echt slecht afgedicht. Die vind je trouwens an vanaf 1250€wasbeer2006 schreef: ↑10 mar 2023 08:15 Nu haal je twee sets door elkaar.
De Carbon versie heeft geen extreem goedkope naven. het ging hier over de alu.
Als de carbon set in je fiets zit lekker mee rijden, als je 1500 euro gaat uitgeven koop dan iets anders.
Alleen met handgespaakt voor die prijs ga je lichtere wielen vinden. 15 a 16 gram voor een 50mm setje is heel normaal.
Ik vind bijna 1600 gram niet echt licht voor 35mm velgen, maar dat kan ook aan mij liggen.