Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 07 dec 2015 23:40

Lees ff je eigen berichten terug: je schrijft zelf dat je azurri gebeld had om er achter te komen of je ook de "gevaarlijke" spanners hebt...

Bredalp schreef:(...)

En het gaat over, achterlijken, idioten, mensen zonder verstand....

Feestelijk! Dat doe ik dus ook niet meer.
Als iemand een snelspanner niet fatsoenlijk dicht krijgt, dan twijfel ik wel aan de verstandelijke vermogens ja. In dat geval is hardlopen misschien een veiliger optie. Wel klittenbandschoenen gebruiken, die veters zijn ook maar potentieel gevaarlijke dingen!

Maar goed, ik hou er voor nu over op. Vrijdagmiddag verder? ;)
Laatst gewijzigd door 53x11 op 08 dec 2015 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 08 dec 2015 07:57

Voor wie nu nog niet weet wat een QR is.

Bij deze.

Afbeelding

Raceben
Forum-lid

Raceben 10 dec 2015 10:43

Hoi, allemaal, ik ben Raceben, de nieuwe.

Ik wil tussen al dit wielergeweld een beetje kennis opdoen en ervaringen delen. Want als ik even door de berichten scroll dan moeten jullie mij wel als een heel kleintje ervaren :)

Ik heb sinds februari 2015 een Cannondale quick speed II (ik durf het nauwelijks te schrijven) en daar heb ik op dit moment zo'n 3600 km op gereden. Eerst thuis, toen onderweg in Frankrijk, waar ik de Mnt. Ventoux heb bestegen vanuit Sault, en nu op diverse routes in Spanje, omgeving Alicante/Murcia. Rondjes van 80 tot 100 km, afwisselend op vlakke wegen en op bergroutes. En dan zijn "bergen" tot zo'n 630 meter hoog en volgens Strava maak ik dan tot 1000 meter stijging.

Het was allemaal wat zoeken, toen ik het leuk begon te vinden om met de stalen B'twin van 350,- Euro (Decatlon) in de omgeving op onderzoek uit te gaan. Welke fatsoenlijke fiets is een opvolger voor de B'twin, kleding, schoenen, pedalen, voeding.

Als beginnende fietser vond ik de racefiets iets te hoog gegrepen, of eigenlijk iets te laag in zithouding. Het alternatief is dan een fitnessfiets, die alle grote merken in het programma hebben.
Met een lijstje met een aantal grote merknamen ben ik de locale fietsdealers afgelopen, maar de eerste de beste had de Quick Speed II staan en die stond op het lijstje. Heel wat leuker dan de stalen ros van B'twin en nu lukt het redelijk om een gemiddelde van 25 km/uur te peddelen. Zonder al te veel zadelpijn.
Natuurlijk begint het weer te kriebelen als je fietsen leuk vindt en steeds leuker gaat vinden. Wat zal ik doen: fiets upgraden, nieuwe fiets maar dan een volbloed racer?

Over dit vraagstuk wil ik de komende tijd wat nadenken terwijl ik de ervaringen van jullie lees en er gebruik van maak door wat vragen te stellen. Bij voorbaat al dank.
Een sprinter zal ik niet worden. Dan maar klimmen met 34-32.

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 10 dec 2015 20:51

NicoNB schreef:Voor wie nu nog niet weet wat een QR is.

Bij deze.

Afbeelding
Waar vind ik die op mijn fiets :lol: :D :mrgreen:
Afbeelding

wido
Forum-lid

Gebruikersavatar wido 12 dec 2015 21:01

Ik zag dat we inmiddels in het CAAD12 tijdperk terecht zijn gekomen. Het wordt dus eens tijd om mijn vintage CAAD3 hier eens te laten zien.
Frameset is uit 1999, de rest een allegaartje uit alle jaren daarna..... :-)

Afbeelding
Over je fiets lullen is beter dan andersom...........
mybikes
ikfietsvriendelijk.nl

Raceben
Forum-lid

Raceben 14 dec 2015 09:59

Hallo allemaal, ik ben raceben, de nieuwe.
Ik wil tussen al dit wielergeweld een beetje kennis opdoen en ervaringen delen. Want als ik even door de berichten scroll dan moeten jullie mij wel als een heel kleintje ervaren :)

Ik heb sinds februari 2015 een Cannondale quick speed II (ik durf het nauwelijks te schrijven) en daar heb ik op dit moment zo'n 3600 km op gereden. Eerst thuis, toen onderweg in Frankrijk, waar ik de Mnt. Ventoux heb bestegen vanuit Sault, en nu op diverse routes in Spanje, omgeving Alicante/Murcia. Rondjes van 80 tot 100 km, afwisselend op vlakke wegen en op bergroutes. En dan zijn "bergen" tot zo'n 630 meter hoog en volgens Strava maak ik dan tot 1000 meter stijging.

Het was allemaal wat zoeken, toen ik het leuk begon te vinden om met de stalen B'twin van 350,- Euro (Decatlon) in de omgeving op onderzoek uit te gaan. Welke fatsoenlijke fiets is een opvolger voor de B'twin, kleding, schoenen, pedalen, voeding.

Als beginnende fietser vond ik de racefiets iets te hoog gegrepen, of eigenlijk iets te laag in zithouding. Het alternatief is dan een fitnessfiets, die alle grote merken in het programma hebben.
Met een lijstje met een aantal grote merknamen ben ik de locale fietsdealers afgelopen, maar de eerste de beste had de Quick Speed II staan en die stond op het lijstje. Heel wat leuker dan de stalen ros van B'twin en nu lukt het redelijk om een gemiddelde van 25 km/uur te peddelen. Zonder al te veel zadelpijn.
Natuurlijk begint het weer te kriebelen als je fietsen leuk vindt en steeds leuker gaat vinden. Wat zal ik doen: fiets upgraden, nieuwe fiets maar dan een volbloed racer?

Over dit vraagstuk wil ik de komende tijd wat nadenken terwijl ik de ervaringen van jullie lees en er gebruik van maak door wat vragen te stellen. Bij voorbaat al dank.

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 14 dec 2015 12:42

Vanwaar op 10 en 14 december dit zelfde stukje tekst?

campasuper
Forum-lid

campasuper 14 dec 2015 12:43

Elke dag een nieuw geheugen?
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Raceben
Forum-lid

Raceben 14 dec 2015 14:53

Weet je: ben niet zo'n computerman, het feit dat het mij is gelukt me te registreren is al een overwinning, dus dacht dat het berichtje niet was doorgekomen. Vandaar de tweede poging.

Snap ook al niet waarom ik onder "Cannondale" louter reacties kan plaatsen maar geen nieuw onderwerp.

Had gehoopt op een soort warm onthaal, iets van "welkom bij de Cannondale-club", "hoe meer zielen..." ofzo. Maar vrees nederig dat ik op mijn Quick Speed II een muurbloempje ben :)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 14 dec 2015 15:04

Iedereen is hier welkom, Cannondale of geen Cannondale ;) En hoe hard je fietst is al helemaal niet belangrijk. Dát je fietst is het enige dat telt :winkthumb: Materiaalfreaks die voor 10.000 euro aan materiaal in de schuur hebben staan en er vervolgens nooit op fietsen hebben we hier op 't forum al genoeg ;)

Anyhow: WELKOM.

Raceben
Forum-lid

Raceben 14 dec 2015 15:13

Dank, Havana, ik begin me thuis te voelen.

shamp
Forum-lid

shamp 14 dec 2015 18:37

Hoi Raceben: Welkom!

Je hebt het over "lukt te fietsen zonder al teveel zadelpijn". Vragen die bij mij dan opkomen:

- Heb je een juist zadel (niet te breed en niet te zacht; klinkt vreemd, maar brede en/of zachte zadels veroorzaken bij langer fietsen juist zadelpijn.
- Heb je een goede fietsbroek met een "zeem"? (Tegenwoordig is het niet meer van zeemleer gemaakt, maar meer comfortabele schuimvarianten)
- Wellicht overbodig: geen onderbroek onder je fietsbroek en ook altijd een schone fietsbroek :)

Ik heb namelijk nooit last van zadelpijn en maak een hoop kilometers :)

Plaats reactie