Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jun 2016 11:20

De eerste generatie Easton wielen die ook door Easton waren ontworpen waren ook echt niet goed. Velomax had een goed product met degelijke wielen, maar door Easton zijn toen verkeerde keuzes gemaakt. Voorwielen waar spontaan spaken uitbraken en dat soort fratsen.

Mavic heeft een zeer slechte garantie afhandeling, terwijl je die in het verleden nog wel al eens nodig had. Daarnaast wist Codagex met de zotste argumenten te komen om maar geen garantie te hoeven geven, weet ik uit persoonlijke ervaring met ze.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 09 jun 2016 12:04

Ik had dan denk ik mazzel met m'n Velomax spul ;)
Codagex is wat dat betreft een typisch Belgisch bedrijf, niemand lijkt te weten wat ze doen daar.

indobesar
Forum-lid
Berichten: 298
Lid geworden op: 27 jul 2015 13:22

indobesar 09 jun 2016 13:05

tommeke14 schreef:@indobesar; Dat pakje zou er wel mooi bij staan ja. Misschien een beetje over the top ;)
Ach, als jij het mooi vind gewoon doen. Te veel conservatieve fietsen en kleding in NL wielerland imho.
Mocht je het toch overwegen, deze zaak is een aanrader: http://www.onlycool.nl/index.php/shop/p ... luo-shirt-

tinot
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:52

tinot 09 jun 2016 13:10

ridley orion schreef:Heb het idee dat er op het forum een antipatie is tegen mavic
Rij al jaren probleemloos met aksiums en krysiums en een veel rijder op het forum als ddx ook
Kan altijd wat kapot gaan maar als ze zo slecht waren dan monteerde canyon en rose ze ook niet
@ridley orion, vraagje: geen problemen meer met je crankstel/BB in je Sp. Roubaix nu er een Shimano 5800 (?) in zit? Mij is nu i.p.v. de Praxis Works een Ultegra crankstel aangeboden, tegen meerprijs, om van de kraak- en tikproblemen af te komen in mijn Roubaix (hoewel de problemen na 2 x andere maatregelen al aanzienlijk minder zijn).
"Trappen moet je toch"

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 09 jun 2016 22:11

thinot op het moment geen problemen meer mijn praxis crankstel is vervangen door shimano 5800 crankstel wat bij mijn 105 groep past
Als ik weer problemen krijg dan krijg ik er c bear lagers in
Rij met mij. Roubaix alleen nog bij droog weer wat eigelijk te gek voor woorden is
Ben geen sleutelaar en rij bij elk ander weer met mijn titanium fiets met bsa draad
Hier zit al 4jaar een dura ace lager in en dit piept en kraakt niet ook bij gebruik in de winter
Nooit meer een fiets met bb30 voor mij
Is gewoon niet functioneel

ridley orion
Forum-lid
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33

ridley orion 09 jun 2016 22:17

Tinot mijn crankstel is door mijn specialized dealer onder garantie vervangen
Heeft mij geen cent gekost
Vind dat dit ook voor jou moet gelden
Heb dan ook een heel goede specialized dealer in noord limburg
Hij heeft het heel fijn zelf opgelost en heel de handel vervangen
Zal ook eens af en toe in de regen gaan rijden of het kraken weg blijft rij nu al 8000 km probleemloos

tinot
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 jan 2009 00:52

tinot 09 jun 2016 22:35

ridley orion schreef:Tinot mijn crankstel is door mijn specialized dealer onder garantie vervangen
Heeft mij geen cent gekost
Vind dat dit ook voor jou moet gelden
Heb dan ook een heel goede specialized dealer in noord limburg
Hij heeft het heel fijn zelf opgelost en heel de handel vervangen
Zal ook eens af en toe in de regen gaan rijden of het kraken weg blijft rij nu al 8000 km probleemloos
@Ridley Orion, dank voor je snelle reactie. Mooi dat je nu geen problemen hebt en dat het ook financieel goed is opgelost. Ik ga maar eens financieel armpje drukken met mijn sp. dealer. Ben dus ook geen BB of PF30 fan meer :mrgreen: .
"Trappen moet je toch"

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 09 jun 2016 22:36

indobesar schreef:
tommeke14 schreef:@indobesar; Dat pakje zou er wel mooi bij staan ja. Misschien een beetje over the top ;)
Ach, als jij het mooi vind gewoon doen. Te veel conservatieve fietsen en kleding in NL wielerland imho.
Mocht je het toch overwegen, deze zaak is een aanrader: http://www.onlycool.nl/index.php/shop/p ... luo-shirt-
Dat klopt. Ik rij meestal in clubkleding en heb recentelijk een Castelli pakje gekocht, dus ik mag eigenlijk geen nieuwe fietskleding meer kopen van mezelf. Misschien dit najaar in de sale ;)

rz-racer
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 feb 2016 11:22

rz-racer 10 jul 2016 11:53

Zijn de nieuwe kleuren/specs van de 2017 Tarmac al bekend?

grz Richard

Mereltje
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 sep 2011 13:42

Mereltje 10 jul 2016 16:13

rz-racer schreef:Zijn de nieuwe kleuren/specs van de 2017 Tarmac al bekend?

grz Richard
Als het goed is, is er morgen of dinsdag hopelijk meer nieuws (volgens de dealer).

sjefjanssen
Forum-lid
Berichten: 450
Lid geworden op: 29 feb 2008 22:44

sjefjanssen 10 jul 2016 18:43

Ik kijk er naar uit. De tegenwoordige kleurstellingen(zwart/zwart,zwart/rood)spreken mij niet aan.

Gebruikersavatar
IkBenSpecialized
Forum-lid
Berichten: 208
Lid geworden op: 09 sep 2013 20:55

Gebruikersavatar IkBenSpecialized 11 jul 2016 14:40


Plaats reactie