Pagina 513 van 1870
Re: Canyon topic
Geplaatst: 24 jan 2014 12:56
door IWC
vleermuis82 schreef:Vraag voor de kenners: waarom lijken velen van jullie te kiezen voor de Canyon Ultimate and wordt in het prof peloton voornamelijk de Aeroad gereden, zelfs als dat frame niet specifiek geldt als een klimfiets?
leg de geometrie tabellen maar eens naast elkaar en je zult zien dat de aeroad lager en langer is dan de ultimate
en zo kunnen en willen die mannen zitten, vooral laag en maar niet korter
Re: Canyon topic
Geplaatst: 24 jan 2014 14:59
door vleermuis82
IWC schreef:vleermuis82 schreef:Vraag voor de kenners: waarom lijken velen van jullie te kiezen voor de Canyon Ultimate and wordt in het prof peloton voornamelijk de Aeroad gereden, zelfs als dat frame niet specifiek geldt als een klimfiets?
leg de geometrie tabellen maar eens naast elkaar en je zult zien dat de aeroad lager en langer is dan de ultimate
en zo kunnen en willen die mannen zitten, vooral laag en maar niet korter
Eens, maar dat kun je ook voor een deel corrigeren met een lange negatieve stuurpen.
De hierboven beschreven eigenschappen van een Ultimate (scherper sturen, lichter, stijver, comfortabeler) lijken me toch ook van belang voor types als Rodriguez, Quintana, Moreno etc. Alleen die keuze op geometrie laten aankomen lijkt me sterk.
Anyway, ik ben bepaald niet in de markt voor een Canyon, want zeer tevreden met mijn recent aangeschafte Cannondale Evo Nano, maar heb Canyon wel altijd een interessant concept en business model gevonden. Geweldig veel value voor een wel heel scherpe prijs. Daarnaast vind ik de Aeroad en die tijdritfiets ook een heel strakke uitstraling hebben.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 24 jan 2014 15:30
door remirom
vleermuis82 schreef:IWC schreef:vleermuis82 schreef:Vraag voor de kenners: waarom lijken velen van jullie te kiezen voor de Canyon Ultimate and wordt in het prof peloton voornamelijk de Aeroad gereden, zelfs als dat frame niet specifiek geldt als een klimfiets?
leg de geometrie tabellen maar eens naast elkaar en je zult zien dat de aeroad lager en langer is dan de ultimate
en zo kunnen en willen die mannen zitten, vooral laag en maar niet korter
Eens, maar dat kun je ook voor een deel corrigeren met een lange negatieve stuurpen.
De hierboven beschreven eigenschappen van een Ultimate (scherper sturen, lichter, stijver, comfortabeler) lijken me toch ook van belang voor types als Rodriguez, Quintana, Moreno etc. Alleen die keuze op geometrie laten aankomen lijkt me sterk.
.
toch niet, die gasten die je opnoemt zijn niet al te grote kerelsals die dezelfde houding op een ultimate willen aannemen dan als ze nu op de aeroad hebben moeten ze een xs frame nemen of iets dergelijks en dan krijg je op den duur andere problemen zoals bracket stand etc... (of gewoon een raar zicht) .
dus men neemt dan de aeroad met een zowiezo lagere stack (lager balhoofd) . en er zal dan nog een stuurpen opzitten van 12cm of meer.
Trouwens, hoe langer de stuurpen, hoe minder direct de fiets zal sturen, als men dan een ultimate frame neemt maar dan een 14cm stuurpen moet steken zal deze ook niet superstrak meer sturen.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 24 jan 2014 16:27
door IWC
[quote=
leg de geometrie tabellen maar eens naast elkaar en je zult zien dat de aeroad lager en langer is dan de ultimate
en zo kunnen en willen die mannen zitten, vooral laag en maar niet korter[/quote]
Eens, maar dat kun je ook voor een deel corrigeren met een lange negatieve stuurpen.
De hierboven beschreven eigenschappen van een Ultimate (scherper sturen, lichter, stijver, comfortabeler) lijken me toch ook van belang voor types als Rodriguez, Quintana, Moreno etc. Alleen die keuze op geometrie laten aankomen lijkt me sterk.
.[/quote]
toch niet, die gasten die je opnoemt zijn niet al te grote kerelsals die dezelfde houding op een ultimate willen aannemen dan als ze nu op de aeroad hebben moeten ze een xs frame nemen of iets dergelijks en dan krijg je op den duur andere problemen zoals bracket stand etc... (of gewoon een raar zicht) .
dus men neemt dan de aeroad met een zowiezo lagere stack (lager balhoofd) . en er zal dan nog een stuurpen opzitten van 12cm of meer.
Trouwens, hoe langer de stuurpen, hoe minder direct de fiets zal sturen, als men dan een ultimate frame neemt maar dan een 14cm stuurpen moet steken zal deze ook niet superstrak meer sturen.[/quote]
beiden xs, dan is de ultimate 21 mm hoger en tegelijk 7 mm korter...
Re: Canyon topic
Geplaatst: 24 jan 2014 23:17
door brekson
iCanjan schreef:
Wat rijdt er precies lekkerder aan de aeroroad?
Aeroad ligt platter en dat bevalt me wel = meer race , stuurtje is compacter en ligt me beter in de hand.Fiets accelereert sneller en smoelt gewoon beter
Als je het kan hebben rijdt deze imho toch iets vlotter
Ik vergelijk idd een beetje appelen met peren , excuse me
Ultimate= Alu kader met athena 11s en shamal wielen
Aeroad = carbon met record 11s en mavic cosmic slr
Gewicht van beide fietsen gaat niet veel verschillen daar de wielen in de aeroad zwaarder zijn.
Bedenking : Ik stel me nog altijd de vraag welke fiets er mee gaat als ik naar de provence ga om te klimmen
Re: Canyon topic
Geplaatst: 25 jan 2014 07:09
door IWC
brekson schreef:iCanjan schreef:
Wat rijdt er precies lekkerder aan de aeroroad?
Aeroad ligt platter en dat bevalt me wel = meer race , stuurtje is compacter en ligt me beter in de hand.Fiets accelereert sneller en smoelt gewoon beter
Als je het kan hebben rijdt deze imho toch iets vlotter
Ik vergelijk idd een beetje appelen met peren , excuse me
Ultimate= Alu kader met athena 11s en shamal wielen
Aeroad = carbon met record 11s en mavic cosmic slr
Gewicht van beide fietsen gaat niet veel verschillen daar de wielen in de aeroad zwaarder zijn.
Bedenking : Ik stel me nog altijd de vraag welke fiets er mee gaat als ik naar de provence ga om te klimmen
gelet op hoeveel er daar gejat wordt, de goedkoopste
Re: Canyon topic
Geplaatst: 25 jan 2014 10:07
door brekson
Daar gejat ? Heb ik minder schrik voor
Het is me meer te doen om het onderweg naar ginder zijnde en ......
Op de trekhaak ( lieve de alu-fiets )
In de koffer ( kan beide ) maar dan minder bagageruimte
De keuze van de fiets gaat de keuze van het transport mee bepalen
Ook het weerbericht kan een rol spelen. Ligt er nog wat sneeuw op de top van de ventoux eind april ?
Carbonfiets heeft windgevoelige wielen ( omwisselen kan maar gaat gepaard met andere remblokken en dus een gedoe ) Ventoux kan "windy" zijn
Ik weet het dus nog niet
Re: Canyon topic
Geplaatst: 25 jan 2014 13:54
door remirom
in die periode misschien de fiets met lage wielen, niet alleen kan er nog sneeuw liggen, het kan er serieus waaien ook !
vorig jaar in midden juni lag er nog sneeuw op de ventoux , we hadden toen wel een late, harde en lange winter.
Re: Canyon topic
Geplaatst: 25 jan 2014 14:12
door velolove
Remblokken omwisselen kost wel 5 minuten
Re: Canyon topic
Geplaatst: 25 jan 2014 14:28
door iCanjan
Een dag uit het leven van een race fiets in Amsterdam op 4 hoog
Re: Canyon topic
Geplaatst: 25 jan 2014 14:51
door peter1981
hahah prachtig , de fiets in bad
Re: Canyon topic
Geplaatst: 25 jan 2014 14:55
door JasperGR
iCanjan schreef:
Voor het aƫrodynamische voordeel van een aerofiets moet je gemiddeld erg hard rijden. Het verschil in wattage is er zeker bij 40kmpu maar wie rijdt dat 3 uur
Ik vind dit best interessant want je noemt nu 40 km/u als voorbeeld om een aardig voordeel te hebben, echter lijkt mij dat wanneer je met windkracht 6 (tegen) je eerder t voordeel hebt en dit geld ook met afdalen.