Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 18 dec 2012 21:22

daniel1975 schreef:Maar iets anders: wanneer dient de zaak Bruyneel eigenlijk?
Geen idee. Ik weet wel dat volgende maand de zaak Fuentes begint en dat kan ook het nodige vuurwerk opleveren.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 18 dec 2012 22:35

daniel1975 schreef:Daar zijn we het al wel langer over eens denk ik alleen zou het nu wel eens heel concreet kunnen worden.

Wat ik wel nog steeds heel gek vind is dat er nu serieus gekeken wordt naar een schadevergoeding terwijl hij zelf vals speelde.

Maar iets anders: wanneer dient de zaak Bruyneel eigenlijk?
Als je ontslagen wordt vanwege valsspelen terwijl je hier toestemming voor had van je werkgever, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je dat ontslag aanvecht.
Dat het bedrag zo hoog is komt omdat ze er een gemiste kans om de Tour te winnen bij vergoed willen zien. Dat zoiets, ook al wordt de zege later van je afgepakt nog best lucratief kan zijn bewijst Lance Armstrong wel.
Campagnolo Ultra Dork

tennisser
Forum-lid

tennisser 19 dec 2012 01:53

daniel1975 schreef:(...) Wat ik wel nog steeds heel gek vind is dat er nu serieus gekeken wordt naar een schadevergoeding terwijl hij zelf vals speelde.
Ernie C. schreef:Als je ontslagen wordt vanwege valsspelen terwijl je hier toestemming voor had van je werkgever, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je dat ontslag aanvecht. Dat het bedrag zo hoog is komt omdat ze er een gemiste kans om de Tour te winnen bij vergoed willen zien. Dat zoiets, ook al wordt de zege later van je afgepakt nog best lucratief kan zijn bewijst Lance Armstrong wel.
Waar gáát dit over!?!? :shock: Dat vraag ik me ook al de hele tijd af. Je speelt vals, je wordt door je baas uit de Tour gehaald en nu wil je geld zien van je baas—dat je anders gewonnen zou hebben met valsspelen—omdat je baas wist dat je valsspeelde? :? En dit alles wordt nog openbaar verklaard ook! Dat snapt toch geen normaal denkend mens. Tja, het is wel zo eerlijk als Rabobank jou de miljoenen betaalt die je 'eerlijk verdiend' zou hebben met je bedrog, zij wisten immers dat je aan het bedriegen was. Rasmussen was immers een eerlijke bedrieger, dat moet beloond worden.... :roll:

materialist
Forum-lid

materialist 19 dec 2012 07:48

Rabo heeft een simpel sommetje gemaakt. Wat brengt het wanneer Rasmussen over een week de tour wint en wat brengt het wanneer we een keurig, onkreukbaar bankiers gezicht trekken en hem tour uit halen. Juist 10 keer zoveel !
Daarom moet rabo betalen, liefst zoveel mogelijk en liefst rechtstreeks uit de zakken van de raad van bestuur want het was een schurkenstreek
Do kin der mar druk mei weze

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 dec 2012 08:08

Max van Heeswijk:" alleen maar respect voor superman Lance." Vind getuigenissen zwak, laag bij de grond en alleen afgelegd in ruil voor strafvermindering. Zieartikel in de AD vanmorgen. Vreemde snuiter.
Less is bore

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 dec 2012 10:20

tennisser schreef:
daniel1975 schreef:(...) Wat ik wel nog steeds heel gek vind is dat er nu serieus gekeken wordt naar een schadevergoeding terwijl hij zelf vals speelde.
Ernie C. schreef:Als je ontslagen wordt vanwege valsspelen terwijl je hier toestemming voor had van je werkgever, lijkt het mij niet meer dan logisch dat je dat ontslag aanvecht. Dat het bedrag zo hoog is komt omdat ze er een gemiste kans om de Tour te winnen bij vergoed willen zien. Dat zoiets, ook al wordt de zege later van je afgepakt nog best lucratief kan zijn bewijst Lance Armstrong wel.
Waar gáát dit over!?!? :shock: Dat vraag ik me ook al de hele tijd af. Je speelt vals, je wordt door je baas uit de Tour gehaald en nu wil je geld zien van je baas—dat je anders gewonnen zou hebben met valsspelen—omdat je baas wist dat je valsspeelde? :? En dit alles wordt nog openbaar verklaard ook! Dat snapt toch geen normaal denkend mens. Tja, het is wel zo eerlijk als Rabobank jou de miljoenen betaalt die je 'eerlijk verdiend' zou hebben met je bedrog, zij wisten immers dat je aan het bedriegen was. Rasmussen was immers een eerlijke bedrieger, dat moet beloond worden.... :roll:
Dat Rasmussen recht had op een ontslagvergoeding moge duidelijk zijn, die heeft hij immers al gehad (700.000 euro). Alleen of hij recht heeft op meer? Laat dat de rechter maar bepalen. Of hij de Tour daadwerkelijk had kunnen winnen hangt van zoveel factoren af. Kun je aannemelijk maken dat hij daadwerkelijk zijn vorm tot Parijs had vastgehouden, niet op een cruciaal moment lek zou rijden of vallen, zou de ASO de hele Rabo-ploeg uit de Tour flikkeren als ze Rasmussen niet naar huis hadden laten gaan en wat zou de UCI doen als er iemand de Tour dreigt te gaan winnen die waarschijnlijk achteraf geschorst gaat worden? (Uiteindelijk is die schorsing er gekomen).
Het is zijn recht om het te eisen, en wij als publiek kunnen lekker mee smullen van alle informatie die boven de tafel komt. Mij hoor je dus niet klagen.
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid

materialist 19 dec 2012 11:53

Hij stond op de eerste plaats in de laatste week. Het ontslag was onrechtmatig. Rasmussen hoeft niets te bewijzen, door onrechtmatig toedoen van de Rabo bank kan hij het namelijk niet meer bewijzen.
Bij de vaststelling van de schade neemt de rechter alle feiten en omstandigheden in aanmerking dus niet alleen het onrechtmatig handelen dat wordt nog wel even spannend.
Do kin der mar druk mei weze

tennisser
Forum-lid

tennisser 19 dec 2012 14:02

daniel1975 schreef:Max van Heeswijk:" alleen maar respect voor superman Lance." Vind getuigenissen zwak, laag bij de grond en alleen afgelegd in ruil voor strafvermindering. Zieartikel in de AD vanmorgen. Vreemde snuiter.
Moet altijd lachen als ik die man zie of hoor, ...en dan hoeft-ie nog niet eens iets te zeggen. :D

tennisser
Forum-lid

tennisser 19 dec 2012 14:13

Ernie C. schreef:..., zou de ASO de hele Rabo-ploeg uit de Tour flikkeren als ze Rasmussen niet naar huis hadden laten gaan en wat zou de UCI doen als er iemand de Tour dreigt te gaan winnen die waarschijnlijk achteraf geschorst gaat worden? (Uiteindelijk is die schorsing er gekomen).
Dat lijkt me zeer aannemelijk. Volgens mij was dat destijds ook een van de beweegredenen van Theo de Rooij (correct me if I'm wrong). Misschien heeft de ASO (dan wel UCI) dat ook wel voorgelegd aan Rabobank, of jullie halen 'm er vrijwillig uit of wij doen het (al dan niet met de gehele ploeg).

tennisser
Forum-lid

tennisser 19 dec 2012 14:30

Ik quote even Ernie C. en mijzelf uit een ander topic:
tennisser schreef:
Ernie C. schreef:(...) Dit moet toch betekenen dat er iets serieus aan de hand is bij Katusha. Een transfer van Rodriguez? Een dopingspook wat nog uit de kast moet komen.
De tijd zal het leren, maar je laat toch niet zomaar de World Tour winnaar en het 2e team weg uit de World Tour.
De zaak tegen Ferrari in Italië?
codex schreef:als antwoord op mijn eigen vraag hierboven,
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Katoesja zou om ethische redenen geen licentie hebben gekregen voor de World Tour.

Dat bericht La Gazzetta dello Sport woensdag. De Russische equipe kreeg dinsdag een brief waarin de licentiecommissie van de UCI de beweegredenen uit de doeken doet om de formatie te weren van het hoogste niveau.
De UCI zou een aantal zaken hebben opgesomd die Katoesja een slechte naam hebben bezorgd. Zo werden Antonio Colom, Denis Galimzjanov en Christian Pfannberger onlangs gepakt op epo en werd Alexander Kolobnev vrijgesproken na een positieve test.

Diezelfde Kolobnev wordt ervan verdacht in 2010 de zege in Luik-Bastenaken-Luik te hebben verkocht aan Alexandre Vinokoerov.
Ferrari
Wat ook niet in het voordeel van de ploeg spreekt, is dat Denis Mentsjov, Mikhail Ignatjev, Vladimir Goesev en Kolobnev allemaal een hoofdrol dreigen te gaan spelen in het Padua-rapport, waarin de praktijken van de 'dopingdokter' Michele Ferrari centraal staan.
Tot slot baart het de UCI zorgen dat Viatcheslav Ekimov is aangesteld als nieuwe manager van de Russische ploeg. Ekimov was jarenlang de meesterknecht van de ontmaskerde Lance Armstrong.
Sportief en financieel heeft Katoesja de zaakjes wél goed voor elkaar. De equipe weet zich gesteund door enkele kapitaalkrachtige sponsors en heeft in Joaquim Rodriguez zelfs de winnaar van het voorbije World Tour-klassement in de gelederen.

Katoesja kondigde reeds aan naar het sporttribunaal CAS te stappen om de beslissing van de UCI aan te vechten.<<<<<<<<<<<<<<<
Zit al een tijdje te wachten op het Padua-rapport, dat zou toch voor het einde van het jaar naar buiten komen?

Iemand eergisteren Nieuwsuur gezien? Toneelstukje van C-acteur dr. Ferrari tijdens interview met Al Jazeera. Die man doet me denken aan Mr. Bean. :D

tennisser
Forum-lid

tennisser 19 dec 2012 14:43

tennisser schreef:Iemand eergisteren Nieuwsuur gezien? Toneelstukje van C-acteur dr. Ferrari tijdens interview met Al Jazeera. Die man doet me denken aan Mr. Bean. :D
AfbeeldingAfbeelding

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 19 dec 2012 15:09

Press release: Katusha has received reasoned decision from the Licences Commission

18.12.2012

The International Cycling Union (UCI) announces that, in accordance with the UCI regulations, the Licences Commission today sent Katusha the reasoned decision behind its rejection of the team’s request to be registered in the first division (UCI WorldTour).

UCI Communication Services

Nu weten we meteen wat de wielerterm van het jaar is: "reasoned decision".
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie