Cannondale
Wil mijn bidonhouder ophangen.
Dus fiets erbij, en wil die schroefjes eruit halen. Nou...... Muur en muur vast!
Bovenste schroefje, mijn verse multitool klapte bijna van de kracht die ik erop moest zetten, toen die toch nog ineens los schoot. Kon ik eruit halen.
De 2de schroef. Zag dat die al heel erg beschadigd was, op een nieuwe fiets. Vreemd, was me ook niet eerder opgevallen helaas. Ook die zat, en zit, muurvast. Sterker nog, die hele schroef is al helemaal dolgedraaid. Kan die er nooit meer uit krijgen met dat tooltje of een andere inbus.
Daar ben ik echt niet blij mee.
Hoe moet ik die schroef er nou uit krijgen? Of moet de FM daar maar voor zorgen?
Heb de houder nu aan de opstaande stang gemonteerd, maar dat is niet mijn voorkeur. Ook die schroeven zaten overigens belachelijk 'goed' vast. Maar die kreeg ik wel beide los.
Maar goed... nog 1 dolgedraaide schroef te gaan dus.....
Dus fiets erbij, en wil die schroefjes eruit halen. Nou...... Muur en muur vast!
Bovenste schroefje, mijn verse multitool klapte bijna van de kracht die ik erop moest zetten, toen die toch nog ineens los schoot. Kon ik eruit halen.
De 2de schroef. Zag dat die al heel erg beschadigd was, op een nieuwe fiets. Vreemd, was me ook niet eerder opgevallen helaas. Ook die zat, en zit, muurvast. Sterker nog, die hele schroef is al helemaal dolgedraaid. Kan die er nooit meer uit krijgen met dat tooltje of een andere inbus.
Daar ben ik echt niet blij mee.
Hoe moet ik die schroef er nou uit krijgen? Of moet de FM daar maar voor zorgen?
Heb de houder nu aan de opstaande stang gemonteerd, maar dat is niet mijn voorkeur. Ook die schroeven zaten overigens belachelijk 'goed' vast. Maar die kreeg ik wel beide los.
Maar goed... nog 1 dolgedraaide schroef te gaan dus.....
Tip 1. Gebruik goed gereedschap. Hier hoort voor mij een multitool niet in thuis.Bredalp schreef:
De 2de schroef. Zag dat die al heel erg beschadigd was, op een nieuwe fiets. Vreemd, was me ook niet eerder opgevallen helaas. Ook die zat, en zit, muurvast. Sterker nog, die hele schroef is al helemaal dolgedraaid. Kan die er nooit meer uit krijgen met dat tooltje of een andere inbus.
Maar goed... nog 1 dolgedraaide schroef te gaan dus.....
Misschien kun je met een torx bitje welke je er inslaat nog wat grip krijgen? Anders kan een linkse tap de oplossing bieden.
Zaten die boutjes geborgd met Loctite o.i.d?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
Vette +1vincent75 schreef:Tip 1. Gebruik goed gereedschap. Hier hoort voor mij een multitool niet in thuis.
Multitool is precies wat het zegt, van alles niks.
Als je een nieuwe fiets hebt en het boutje wil niet los ga dan langs de winkel waar je hem gekocht hebt. Ga niet zelf zitten klooien want als je iets goed kapot maakt dan kun je garantie vergeten.
Goed gereedschap is het halve werk, een vakman de andere helft.
Klopt, was ik al wel achter. Multitool is niet ideaal. En als die schroeven er zo belachelijk vast in zitten, gaat het maar net in dit geval.
Echter die ene schroef, die was al doorgedraaid. En of er loctite op zit? Geen idee, net een nieuwe fiets, had nog geen bidon, dus verder niet aan gezeten.
Bii gebrek aan eigen gereedschap toch maar even langs de FM.
En dan langszaam maar eens wat gereeedschap voor thuis op bouwen. Zal het forum eens gaan door spitten, wat je zoal nodig hebt, maar laat ik eens beginnen met een degelijke inbus set.
-
Ik vind het toch een beetje balen, best dure fiets, C synapse, en dan zit er gewoon een oude, gare schroef in haha .
Echter die ene schroef, die was al doorgedraaid. En of er loctite op zit? Geen idee, net een nieuwe fiets, had nog geen bidon, dus verder niet aan gezeten.
Bii gebrek aan eigen gereedschap toch maar even langs de FM.
En dan langszaam maar eens wat gereeedschap voor thuis op bouwen. Zal het forum eens gaan door spitten, wat je zoal nodig hebt, maar laat ik eens beginnen met een degelijke inbus set.
-
Ik vind het toch een beetje balen, best dure fiets, C synapse, en dan zit er gewoon een oude, gare schroef in haha .
Ik moet nog reageren op veldlove en champ, over de vermeende zadelpijn. Sorry jongens, door drukte blijft het fietsen er even bij maar ook het forum.
De zadelpijn was een beetje een knipoog, al is de waarheid dat ik rustig 100 km kan fietsen. Ondertussen heb ik een paar fatsoenlijke fietsbroeken, kort en lang, en na een korte periode van twijfel laat ik de onderbroek thuis. Mijn zadel is het standaard zadel op de Quick II en die is comfortabel maar volgens de meetstoel van Sella Italia iets te breed voor mijn achterwerk. Dus zou ik een iets smaller zadel willen aanschaffen maar daar slaat ook de twijfel toe. Veel meer dan 100 km ga ik toch niet fietsten, de bijbehorende zadelpijn is gering en een nieuw zadel is toch gauw 75 Euro. Zal de pijn verder afnemen met een nieuw zadel? Het valt mij op dat zadelpijn ook te maken heeft met het traject: bergroutes geven mij meer pijn, al is het nog steeds goed te verdragen. En méér dan één bergetappe per week rijd ik niet ("bergen" tot 630 meter, hellingen tot 10%, stijging totaal 1000 meter). Daarbij merk ik dat het fietsen steeds sneller gaat zodat ook de vraag opkomt om de Quick II om te bouwen naar een racer, als dit überhaupt kan. Dus maakt het uit welk zadel ik koop, een relaxte zit of een liggende zit. Kortom, fietsen is geweldig, maar het geeft een beetje kopzorgen. En daar is dit forum dan weer voor
De zadelpijn was een beetje een knipoog, al is de waarheid dat ik rustig 100 km kan fietsen. Ondertussen heb ik een paar fatsoenlijke fietsbroeken, kort en lang, en na een korte periode van twijfel laat ik de onderbroek thuis. Mijn zadel is het standaard zadel op de Quick II en die is comfortabel maar volgens de meetstoel van Sella Italia iets te breed voor mijn achterwerk. Dus zou ik een iets smaller zadel willen aanschaffen maar daar slaat ook de twijfel toe. Veel meer dan 100 km ga ik toch niet fietsten, de bijbehorende zadelpijn is gering en een nieuw zadel is toch gauw 75 Euro. Zal de pijn verder afnemen met een nieuw zadel? Het valt mij op dat zadelpijn ook te maken heeft met het traject: bergroutes geven mij meer pijn, al is het nog steeds goed te verdragen. En méér dan één bergetappe per week rijd ik niet ("bergen" tot 630 meter, hellingen tot 10%, stijging totaal 1000 meter). Daarbij merk ik dat het fietsen steeds sneller gaat zodat ook de vraag opkomt om de Quick II om te bouwen naar een racer, als dit überhaupt kan. Dus maakt het uit welk zadel ik koop, een relaxte zit of een liggende zit. Kortom, fietsen is geweldig, maar het geeft een beetje kopzorgen. En daar is dit forum dan weer voor
Een sprinter zal ik niet worden. Dan maar klimmen met 34-32.
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
@Bredalp In het uiterste geval met een combinatietang, zal het schroefje toch zo los zijn. Een nieuwe krijg je vast van de leverancier van je fiets.
- ik vind dit altijd een mooi setje:Bredalp schreef:
En dan langszaam maar eens wat gereeedschap voor thuis op bouwen. Zal het forum eens gaan door spitten, wat je zoal nodig hebt, maar laat ik eens beginnen met een degelijke inbus set.
http://www.pbswisstools.com/nl/quality- ... utels.html
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik heb bijna het hele scala van PB, perfecte passing en onverslijtbaar (specifiek het torx gereedschap is super).
Afgebeelde had ik maar zou ik niet meer doen, de plastic hulzen / coating gaat kapot en dan is je set minder bruikbaar.
Afgebeelde had ik maar zou ik niet meer doen, de plastic hulzen / coating gaat kapot en dan is je set minder bruikbaar.