Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 19 dec 2012 16:00

tennisser schreef:
tennisser schreef:Iemand eergisteren Nieuwsuur gezien? Toneelstukje van C-acteur dr. Ferrari tijdens interview met Al Jazeera. Die man doet me denken aan Mr. Bean. :D
AfbeeldingAfbeelding
Wat een gladde aal is die vent. Hij zit daar 100% non-sense te verkopen en komt er nog mee weg ook. Hopelijk krijgen ze hem nog hard te pakken want het zal toch niet zo zijn dat iedereen voor eeuwig zwijgt?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 19 dec 2012 16:15

Binnenkort een EPO testimonial? Ik ben benieuwd :)
Tv-presentator Erik Dijkstra gaat epo gebruiken

HOOFDDORP - Het televisieprogramma Bureau Sport gaat in de eerste aflevering van het nieuwe seizoen het dopingmiddel epo testen.

Momenteel ondergaat presentator Erik Dijkstra, ook bekend als ‘Jakhals’ van tv-programma De Wereld Draait Door, een epo-kuur.
Dat maakte de VARA woensdag bekend. De bedoeling is dat Dijkstra aan den lijve ondervindt ‘of dat spul echt werkt’.
De eerste uitzending is geheel aan het thema doping gewijd. De andere presentator Frank Evenblij sprak hiervoor met voormalig topatleet en dopingzondaar Ben Johnson.
Het door een journalist nemen van doping om de effecten ervan te onderzoeken is overigens geen noviteit. In 1967 nam de inmiddels overleden Jean Nelissen als eerste journalist onder medisch toezicht doping.
De eerste uitzending van Bureau Sport is op 2 januari om 19.30 uur op Nederland 3.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 21 dec 2012 22:54

En we gaan weer verder....... Spaanse Hof beslist dat Roberto Heras zijn 2005 Vuelta zege dient terug te krijgen. Argument is dat Heras niet geschorst had mogen worden omdat hij in een internationale koers is betrapt. Hij is wel betrapt maar mag niet geschorst worden....door een spaanse instantie??????????? (vul ik dan maar zelf in)
Snapt u het nog???????

Menchov/Rabo zege weer kwijt.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 21 dec 2012 22:59

tennisser schreef:
Ernie C. schreef:..., zou de ASO de hele Rabo-ploeg uit de Tour flikkeren als ze Rasmussen niet naar huis hadden laten gaan en wat zou de UCI doen als er iemand de Tour dreigt te gaan winnen die waarschijnlijk achteraf geschorst gaat worden? (Uiteindelijk is die schorsing er gekomen).
Dat lijkt me zeer aannemelijk. Volgens mij was dat destijds ook een van de beweegredenen van Theo de Rooij (correct me if I'm wrong). Misschien heeft de ASO (dan wel UCI) dat ook wel voorgelegd aan Rabobank, of jullie halen 'm er vrijwillig uit of wij doen het (al dan niet met de gehele ploeg).
En de eerstkomende jaren geen WT licencie. Ik ben ervan overtuigd dat er achter de schermen overlegd is.
Is niet ongebruikelijk zoals de situatie Delgado/ Rooks uitwijst. Het schijnt dat zelfs de Spaanse koning zich daarmee bemoeid heeft.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 dec 2012 09:59

De meesten hier dachten het al maar toch:http://www.nrc.nl/nieuws/2012/12/22/plo ... abo-ploeg/
Ik vraag me af of dit ook nog gevolgen gaat krijgen voor Sky.
Campagnolo Ultra Dork

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 dec 2012 10:48

Ik moet nog even toevoegen dat ik het afgelopen uur 3 keer spontaan in de lach ben geschoten van die uitspraak van Boogie. Een dopingarts ontmoeten in een wijnbar in Oostenrijk om vitamines te kopen, yeah right!
Campagnolo Ultra Dork

simen
Forum-lid

simen 22 dec 2012 12:29

tennisser schreef:
tennisser schreef:Iemand eergisteren Nieuwsuur gezien? Toneelstukje van C-acteur dr. Ferrari tijdens interview met Al Jazeera. Die man doet me denken aan Mr. Bean. :D
AfbeeldingAfbeelding
Dit was het merkwaardigste interview dat ik ooit over dopingperikelen heb gezien.
(Tot nu toe stond de TVM uitleg(Er is niets en ik heb niets) van Cees Priem met zonnebril al jaren op nummer 1.)
Maar dit!
Waarom net bij die zender als je niets te verbergen hebt was mijn eerste gedachte.
In een Arabische setting acteerden een ronduit liegende met ogen draaiende sluiper tegenover een uiterst streng kijkende interviewer .
Die in tegenstelling tot wat je van zijn uitstraling verwachtte niet echt doorvroeg.
Het geheel was een surrealistische vertoning.
Waar de vraag bleef hangen of de doping het onderwerp was of het feit dat hier een westerse uitwas aan de kaak werd gesteld.
Zij is ook tegen

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 dec 2012 12:55

http://www.cyclingnews.com/news/spanish ... y-to-heras" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 dec 2012 13:36

Dan hoeven ze hem Mensjov niet meer af te pakken...
Campagnolo Ultra Dork

WdvB
Forum-lid

WdvB 22 dec 2012 13:44

Ernie C. schreef:Ik moet nog even toevoegen dat ik het afgelopen uur 3 keer spontaan in de lach ben geschoten van die uitspraak van Boogie. Een dopingarts ontmoeten in een wijnbar in Oostenrijk om vitamines te kopen, yeah right!
Toch niet te geloven hoe onstervelijk belachelijk die Boogerd zich maakt, wat een nul-karakter heeft ie toch. Bestaan er soms wisselkoersen voor vitamines zodat ze in Oostenrijk zo goedkoop zijn dat je de reiskosten makkelijk kunt terugverdienen? Of was ie toevallig op trainingsstage met Rasmussen zo net over de grens? De humor ligt op straat maar dit had toch zelfs Theo Maassen niet kunnen bedenken. Eerlijk gezegd ben ik gewoon verbijsterd hoe die profs kunnen volharden in het liegen. Is dat een bijwerking ofzo?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 dec 2012 14:01

Een tijdje geleden antwoordde Boogerd in een uitzending van BNN op de vraag van Sophie Hilbrand of hij wel eens doping had gebruikt dat hij zichzelf 's morgens nog steeds aan kan kijken in de spiegel. Ik vrees dat dat veel meer over Boogerd zegt dan hij zelf wil, en vooral niet dat gene dat hij wil dat het zegt: hij is typisch een voorbeeld van iemand die zo gewend is aan zijn eigen liegen dat het feit dat hij liegt hem helemaal niets meer doet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

tourpretendent
Forum-lid

tourpretendent 22 dec 2012 16:24

timo2.0 schreef:Een tijdje geleden antwoordde Boogerd in een uitzending van BNN op de vraag van Sophie Hilbrand of hij wel eens doping had gebruikt dat hij zichzelf 's morgens nog steeds aan kan kijken in de spiegel. Ik vrees dat dat veel meer over Boogerd zegt dan hij zelf wil, en vooral niet dat gene dat hij wil dat het zegt: hij is typisch een voorbeeld van iemand die zo gewend is aan zijn eigen liegen dat het feit dat hij liegt hem helemaal niets meer doet.
Deze uitleg kan maar, waarschijnlijker is dat het doping gebruik in die tijd zo normaal was dat het zelf gebruiken niet af week van de kennelijke norm.
Ergo ik deed niets anders dan de anderen, waarom zou ik dan zelfverwijten maken of excuses aanbieden?
Daarmee wil ik het beslist niet goed praten, maar is voor mij wel een verklaring voor het gedrag van meedere renners die de D vraag voorgelegd krijgen.

Plaats reactie