Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

IWC
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 26 jul 2013 14:00

IWC 14 jan 2016 19:14

wat maakt een headset goed ?

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 14 jan 2016 19:27

Spelingsvrij, licht lopend en duurzaam. En bovenal: eentje die er gelikt uitziet :D

Rowan1
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 apr 2014 23:08

Rowan1 14 jan 2016 20:31

Hallo mede Cannondale bezitters,

Ik lees al enige tijd mee op dit forum, maar plaats zelden berichten. Bij deze ga ik toch maar een poging wagen.

Ik ben al ruim een jaar (en 11.000km) in het bezit ben een Caad10 105 2015. Een heerlijke fiets moet ik zeggen! Op het stuur (3T Aeronova Team Stealth) en de slijtageonderdelen na is de fiets nog helemaal standaard. Komend voorjaar wil ik wat upgraden aan de fiets maar ik twijfel of het niet verstandig is het geld in de zak te houden en een jaartje doorsparen voor compleet nieuwe fiets.. Ik ben heel benieuwd hoe jullie er over denken..

Mijn overweging:
De groepset (shimano 105) vervangen voor een SRAM Red 22 groepset en de standaard wielset (Shimano RS11) vervangen voor een Campagnolo Shamal Mille Wielset.
Reden: ben heel benieuwd of een andere wielset veel verschil gaat maken tijdens het fietsen. Behalve dat de looks van de Shamal Mille me enorm aanspreken heb ik ook veel positiefs gehoord & gelezen over deze wielset. De Sram Red 22 vind ik een mooie vervanger voor mijn oude groepset, als ik de verhalen mag geloven op het internet is het een hele fijne groepset welke niet alleen enorm functioneel, & licht is, maar mij ook enorm aanspreek qua looks.

Al met al ben ik in totaal denk ik zo'n 2500,- kwijt aan deze upgrade. Hier heb ik wel een Caad10 voor terug met een hele mooie specs..

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 jan 2016 20:58

Die milles zou ik lekker laten staan (geld niet waard) en persoonijk zou ik even doorsparen en de Caad10 gewoon nog een jaartje of wat rijden. Voor iets meer geld kun je tegen die tijd een complete supersix evo rijden (desnoods overjarig en dan zit die Red groep er ook nog wel in)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 14 jan 2016 21:32

Rowan1 schreef:Hallo mede Cannondale bezitters,

Ik lees al enige tijd mee op dit forum, maar plaats zelden berichten. Bij deze ga ik toch maar een poging wagen.

Ik ben al ruim een jaar (en 11.000km) in het bezit ben een Caad10 105 2015. Een heerlijke fiets moet ik zeggen! Op het stuur (3T Aeronova Team Stealth) en de slijtageonderdelen na is de fiets nog helemaal standaard. Komend voorjaar wil ik wat upgraden aan de fiets maar ik twijfel of het niet verstandig is het geld in de zak te houden en een jaartje doorsparen voor compleet nieuwe fiets.. Ik ben heel benieuwd hoe jullie er over denken..

Mijn overweging:
De groepset (shimano 105) vervangen voor een SRAM Red 22 groepset en de standaard wielset (Shimano RS11) vervangen voor een Campagnolo Shamal Mille Wielset.
Reden: ben heel benieuwd of een andere wielset veel verschil gaat maken tijdens het fietsen. Behalve dat de looks van de Shamal Mille me enorm aanspreken heb ik ook veel positiefs gehoord & gelezen over deze wielset. De Sram Red 22 vind ik een mooie vervanger voor mijn oude groepset, als ik de verhalen mag geloven op het internet is het een hele fijne groepset welke niet alleen enorm functioneel, & licht is, maar mij ook enorm aanspreek qua looks.

Al met al ben ik in totaal denk ik zo'n 2500,- kwijt aan deze upgrade. Hier heb ik wel een Caad10 voor terug met een hele mooie specs..
ben wel benieuwd waar je de ervaringen betreft de Milles vandaan hebt,
hier een heel topic over de fulcrum zero nites (zelfde wielen): http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... e#p1023883
zwart blijven ze in ieder geval niet :idea:

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13449
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 jan 2016 21:45

Upgraden als je er al op gereden hebt is duur. En bij zulke upgrades zeg ik nieuwe fiets.
Wil je dan upgraden doe het dan meteen, dan verkoop je de spullen nieuw en dan levert dat een stuk meer op.

Vaak zelfs goedkoper dan het duurdere model met die onderdelen.

Zoals sharkman aangeeft als je met een red groep wilt gaan rijden zou ik een supersix pakken en geen alu caad.
Pak dan de Force groep functioneel nagenoeg gelijk maar circa de helft van het geld.

Voordeel van sram vind ik persoonlijk de kortere schakel beweging, dat vind ik echt irritant aan de mechanische Shimano, de remhendel moet je zowat 90graden duwen, (voor mij gevoel) en het schakelen naar een zwaarder verzet gaat helemaal prettiger met sram. Qua remmen vond ik de DA groep wel marginaal beter.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 14 jan 2016 21:45

zwart blijven ze in ieder geval niet :idea:
Ken iemand die ze heeft en er zeer over te spreken is. Heb ze recent geserviced en ze zagen er net zo uit als geanodiseerde velgen uit de jaren tachtig, daarbij was het doodnormaal dat de zwarte laag langzaam verdween (hij koersde net als ik in die tijd en bleek die look juist mooi te vinden.....).

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 jan 2016 22:15

Niets leuker dan een fietsje weer eens upgraden. Rationeel moet je er niet aan beginnen (kost een aardige duit en je gaat er niet harder van rijden), maar voor ratio moet je maar naar Canyon ;)
Waarom niet beginnen met een chinees setje carbon onder je Caad? Die blijven zwart en maken het een totaal ander fiets. De rest van het geld leg je opzij voor een nieuwe zomerfiets in de toekomst en kan de Caad doorgeschoven worden als slecht weer fiets.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 14 jan 2016 22:28

JoostG schreef: Waarom niet beginnen met een chinees setje carbon onder je Caad? .
omdat hij vermoedelijk ook wielen wil die lekker rijden...
Hoe dan ook lijkt mij €2500 upgraden aan een alu fiets (hoe goed hij ook is) waanzin. Daar kan je inderdaad bij Canyon een heel mooi afgemonteerde carbon racer voor kopen, of zoals sharkman suggereert: spaar iets door en koop volgend jaar of over twee jaar een supersix.
WIl je toch voor een upgrade van de caad gaan: Koop bij hopmans een ultegra 6800 groepset voor 490 euro en een setje fulcrum racing 3 en bijvoorbeeld een paar zipp of ritchey wcs cmponenten en je hebt voor nog geen €1000 een 7,5 kg fiets met een uitstekende kwaliteit groepset en 1550 grams super wielen.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 14 jan 2016 22:38

Die Chinezen weten inmiddels ook dat wielen rond moeten zijn. Dat is ze namelijk uitgelegd door de Westerse merken, toen die de Chinezen vroegen hun wielen te gaan produceren ........ ;)
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

feddek
Forum-lid
Berichten: 730
Lid geworden op: 10 nov 2009 21:40

feddek 14 jan 2016 22:42

De kwaliteit is heel wisselend. De velgen kunnen heel goed zijn, maar of ze ook goed gespaakt zijn is een tweede. Mijn ervaring tot nu toe is dat het slappe hap is, maar goed dat is een andere discussie waar al topics over vol geschreven zijn. Ik zou ze in elk geval niet adviseren als alternatief voor de bewezen kwaliteit van de shamals (afgezien van de velgrand), zeker niet wetende dat de prijzen niet eens zo gek ver uit elkaar lopen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 14 jan 2016 22:57

Elk goed frame is een upgrade waard. Toevallig is de caad 10 een heel goed frame, dat toevallig van aluminium is. Een upgrade in wielen is misschien wel de veiligste optie, die kan je immers altijd meenemen naar een nieuwe fiets (al kan een caad van krap een jaar oud nog makkelijk 5 tot 10 jaar mee.)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie