Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
Zou het bij de heren van Pina al op zijn gekomen dat ze misschien ook de Dogma eens echt onderhandem moeten gaan nemen? Dit frame met matige kleuren kennen we nu wel.
Wel lekker voordelig, wordt er niet echt hebberig van
Wel lekker voordelig, wordt er niet echt hebberig van
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
nou ik vind ze anders nog erg mooi. Lang getwijfeld tussen c59 en Dogma 65.1 , maar het gaat toch waarschijnlijk een Azzurro bianco of de Movistar Dogma worden.
Laatst gewijzigd door boswielrenner op 12 okt 2013 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Erg mooi. Ik hou wel van klassieke frames met moderne onderdelen.andreasg schreef:Vorige week i.v.m. het korter worden van de dagen & nat en koud weer de 'winter' fiets maar weer eens van stal gehaald.
Gelijk even een rondje gedaan en deze foto gemaakt. Omdat het prachtig mooi windstil weer was met de Mavic's gereden. Normaal zit er een set hand gespaakte wielen in, Shimano 600 naven met Rigida DP18 velgen met 36 spaken.
De fiets is verder afgemonteerd met Shimano Dura Ace 7800, 3T onderdelen & Fizik zadel.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dan absoluut de azurro bianco; de enige in die hele stand die mij wel kon bekoren en waar ik de mijne voor in zou ruilen.
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
@Daniel1975: Kan je een plaatje posten van jouw Pinarello?
Op de stand was de Azzurro Bianco niet goed te zien. Fiets stond hoog en de andere kant van de fiets stond tegen de gele wand aan. Ben blij dat ik de Azzurro Bianco nog bij Evertse in Renesse heb kunnen bekijken. Het is echt een mooie kleur blauw.
Op de stand was de Azzurro Bianco niet goed te zien. Fiets stond hoog en de andere kant van de fiets stond tegen de gele wand aan. Ben blij dat ik de Azzurro Bianco nog bij Evertse in Renesse heb kunnen bekijken. Het is echt een mooie kleur blauw.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
Jaaaaa, zo komt ie wel uit!!
Die heeft idd wel de kwijlfactor; op de BM moest je erg goed kijken of het blauw in het frame zat of door de lichten kwam. Gokje: Wim heeft deze voor zichzelf besteld?
Even snel plaatje van het net.
Mijne is met Reynolds 46 en SuperRecord.
Die heeft idd wel de kwijlfactor; op de BM moest je erg goed kijken of het blauw in het frame zat of door de lichten kwam. Gokje: Wim heeft deze voor zichzelf besteld?
Even snel plaatje van het net.
Mijne is met Reynolds 46 en SuperRecord.
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
Wow...dikke bak. Wit is en blijft ook mooie kleur voor een Dogma.
Ik weet niet of Wim voor de Azzurro gaat. Toen ik hem sprak vond hij deze wat donker vanaf de kant van het crankstel. Ik denk dat Wim voor een lichtere kleur gaat, tenzij je meer weet dan ik. Het voordeel van Azzurro is dat het mooi combineert met rood, wit en zwart. Kleuren die je veel tegenkomt bij onderdelen imho. Ik vind de Movistar 2013 uitvoering ook mooi en fris, maar het groen is meer lime groen naar mijn idee en groen, hoewel het momenteel in de mode is, is lastig te combineren met andere kleuren (van onderdelen of bijvoorbeeld kleding). Daarnaast ben ik wellicht over een paar jaar uitgekeken op groen. Daarnaast is het nog maar de vraag of Movistar met Pinarello blijft rijden en dan heb je Movistar groen op je frame. De Rosso Bianco uitvoering vind ik ook mooi, maar ik heb al een fiets met de kleuren rood, zwart en wit dus deze valt af.
@Daniel; Op welke maat rij jij? Ik denk dat ik een CC57.5 nodig heb. Ik ben 186cm en zadelhoogte van 79 (bovenkant zadel en hart bracket). Met een CC56 moet ik een 130mm stuurpen en heb ik te veel spacers nodig, want balhoofd is dan maar 165mm. De CC59.5 is echt te groot. Geen spacers nodig want balhoofd is lang zat, maar reach wordt te lang, een 100mm stuurpen lost dit op, maar frame oogt erg groot en zadelpen steekt te weinig uit het frame. Met de 57.5 heb ik een stuurpen van 120mm nodig en 2,5 tot 3cm spacers. Is het zo simpel vast te stellen of werkt het bij een Dogma anders . Ik heb wel eens gelezen dat een Dogma groter uitvalt in de praktijk dan geometrie tabel.
Ik weet niet of Wim voor de Azzurro gaat. Toen ik hem sprak vond hij deze wat donker vanaf de kant van het crankstel. Ik denk dat Wim voor een lichtere kleur gaat, tenzij je meer weet dan ik. Het voordeel van Azzurro is dat het mooi combineert met rood, wit en zwart. Kleuren die je veel tegenkomt bij onderdelen imho. Ik vind de Movistar 2013 uitvoering ook mooi en fris, maar het groen is meer lime groen naar mijn idee en groen, hoewel het momenteel in de mode is, is lastig te combineren met andere kleuren (van onderdelen of bijvoorbeeld kleding). Daarnaast ben ik wellicht over een paar jaar uitgekeken op groen. Daarnaast is het nog maar de vraag of Movistar met Pinarello blijft rijden en dan heb je Movistar groen op je frame. De Rosso Bianco uitvoering vind ik ook mooi, maar ik heb al een fiets met de kleuren rood, zwart en wit dus deze valt af.
@Daniel; Op welke maat rij jij? Ik denk dat ik een CC57.5 nodig heb. Ik ben 186cm en zadelhoogte van 79 (bovenkant zadel en hart bracket). Met een CC56 moet ik een 130mm stuurpen en heb ik te veel spacers nodig, want balhoofd is dan maar 165mm. De CC59.5 is echt te groot. Geen spacers nodig want balhoofd is lang zat, maar reach wordt te lang, een 100mm stuurpen lost dit op, maar frame oogt erg groot en zadelpen steekt te weinig uit het frame. Met de 57.5 heb ik een stuurpen van 120mm nodig en 2,5 tot 3cm spacers. Is het zo simpel vast te stellen of werkt het bij een Dogma anders . Ik heb wel eens gelezen dat een Dogma groter uitvalt in de praktijk dan geometrie tabel.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
55cm, met 110mm pen bij 1.79m.
Ik zou op een 56 ook passen denk ik.
Ik zou op een 56 ook passen denk ik.
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
heb je nog een plaatje van je fiets? Ben wel nieuwsgierig
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
Speciaal voor de bosfietser, toen het weer nog iets beter te pruimen was....
Less is bore