Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

bever
Forum-lid

bever 17 mei 2024 12:52

NicoNB schreef: 16 mei 2024 22:31
bever schreef: 16 mei 2024 22:12 Ik fietste er ook net langs. Als je het zelfde hebt gezien als ik, kun je denk ik wel begrijpen waarom de politie niet ingrijpt.
Nee dat begrip ik niet. Ik was er ergens tussen 16:00 en 17:00.
Ze capituleren gewoon voor geweld met een politiek doel en dat heet terrorisme.
Ik dacht nog even een paar agenten aan te spreken maar de irritatie zat bij mij al hoog dus dat heb ik maar niet gedaan.
Die meeting was belangrijk dus ik had daar al behoorlijk de pest over in.

Dat nog even los van de reisuren, hele middag en een deel van de avond voor niks onderweg geweest.
ik zal het uitleggen ;)
het universiteitsgebouw ligt in een lange dunne straat waar o.a. een paar grote winkels, het Centraal station en een paar trams doorheen rijden, erg onoverzichtelijk en je kan eigenlijk geen kant uit. Er lopen daar niet alleen demonstranten rond, maar ook winkelend publiek, reizigers, ambtenaren van de ministeries etc. Als je daar een peleton M.E doorheen jaagt, kun je denk ik wel voorspellen wat er gebeurt. Waarschijnlijk goed om jouw irritatie te dempen, maar onze burgemeester heeft denk ik weinig zin om uit te leggen waarom er een bloedbad heeft plaatsgevonden in onze stad. Dat betekent niet dat hij het eens is met de boodschap van deze figuren, maar dat hij de afweging maakt dat de algemene veiligheid van de stad op dat moment belangrijker is dan idioot gedrag van een kleinere groep mensen die hun wil probeert af te dwingen

Hoe is het uiteindelijk afgelopen ?

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 17 mei 2024 13:35

Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2024 14:39

haha, als het klopt vind ik het ook wel humor.
Sowiso zijn de boerenorganisaties veel te conservatief. Door alleen maar terug te blijven kijken en alles bij het oude te houden rij je met 130 naar een betonnen muur. De overheid heeft NUL feeling met de sector en weet totaal niet wat nodig is, dus roept domme dingen, maar de landbouw is ook niet bij machte om een goed en duidelijk vooruitstrevend alternatief te bieden.
Less is bore

Fietsgenieter
Forum-lid

Fietsgenieter 17 mei 2024 15:18

Wel krijgen de boeren 500 miljoen voor 'natuurbeheer'.
Dan kan je ook aan Dutroux vragen om op de kinderen te passen.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 17 mei 2024 15:21

Fietsgenieter schreef: 17 mei 2024 15:18 Wel krijgen de boeren 500 miljoen voor 'natuurbeheer'.
Dat is om bijvoorbeeld delen van hun land te gebruiken om de biodiversiteit te bevorderen waardoor ze daar geen gewassen op kunnen telen.

Het helpt echt als je je eens goed inleest.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 17 mei 2024 15:28

JPAR schreef: 17 mei 2024 13:35 Dit vind ik wel grappig https://www.ad.nl/politiek/adema-boeren ... ~aabd8cfa/
Als je nu nog niet begrijpt dat het de boeren niet om het geld ging, de meeste boeren worden er echt niet rijk van.

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 17 mei 2024 15:34

NicoNB schreef: 17 mei 2024 15:21
Fietsgenieter schreef: 17 mei 2024 15:18 Wel krijgen de boeren 500 miljoen voor 'natuurbeheer'.
Dat is om bijvoorbeeld delen van hun land te gebruiken om de biodiversiteit te bevorderen waardoor ze daar geen gewassen op kunnen telen.

Het helpt echt als je je eens goed inleest.
Inderdaad onbegrijpelijk, blijkbaar weten sommige totaal niet wat de boeren nu al doen aan natuurbeheer,…..
Misschien kan je ze ook niet kwalijk nemen als je in een stad woont en de Volkskrant en NPO als informatie bron hebt.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2024 15:48

Klopt, er word echt wel wat gedaan. Vooral in de akkerbouw is er al best veel gedaan aan natuurbeheer.
Maar met name de intensieve veehouderij is conservatief en eigenwijs. Daar MOET iets veranderen.
En natuurlijk gaat het de boeren wel om geld; met de juiste compensatie zijn meer boeren bereid om grond niet te gebruiken maar in te zetten voor natuur en om innovaties productie- en praktijkrijp te maken is geld nodig. Geld is niet alleen om uit te kopen, ook voor alles er omheen.
Less is bore

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 17 mei 2024 15:51

Het journaal komt tegenwoordig ook niet verder dan sommige mensen op straat interviewen die op dat moment in hun narratief past, lekker makkelijk journaaltje in elkaar flansen. En oja minimaal wel een item over klimaat….
Xi is van week in Europa geweest ( Frankrijk, Hongarije en Servië ) probeer daar eens wat dieper op in te gaan , waarom nu ?waarom alleen naar Frankrijk Hongarije en Servië ?. Er worden bijna wekelijks beslissingen in de Brussel genomen die vergaande gevolgen hebben voor ons nul komma nul in het Journaal.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 17 mei 2024 16:08

Het verbaast me steeds weer dat er een aantal mensen zijn die het zoveel beter weten. Ja er zijn boeren die zo goed mogelijk.met hun land om gaan, ook veehouders, maar er zijn er nog steeds veel te veel die het totaal niets interesseert.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 17 mei 2024 16:57

Het NOS journaal is inderdaad al jaren te triest voor woorden! Ik moet altijd wel heel erg lachen om de parodieën die LuckyTV maakte op het NOS journaal, hilarisch!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 17 mei 2024 17:05

Jans schreef: 17 mei 2024 16:08 Het verbaast me steeds weer dat er een aantal mensen zijn die het zoveel beter weten. Ja er zijn boeren die zo goed mogelijk.met hun land om gaan, ook veehouders, maar er zijn er nog steeds veel te veel die het totaal niets interesseert.
Erg grappig; met zin 2 onderstreep je zin 1. :lol:
Less is bore

Gesloten