Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

r.hilferink
Forum-lid

Gebruikersavatar r.hilferink 23 dec 2012 08:45

Voor de russen, spanjaarden en italianen steek ik mijn hand zeker niet in het vuur.

Maar ik hoop (echt) dat de nieuwe generatie bij Rabo/Blanco (Boom, Langeveld en Gesink) schoon rondrijden.

Datzelfde geldt eigenlijk voor Gilbert. Maar misschien ben ik teveel fanvan die gasten om met een heldere bril te kunnen kijken.
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 dec 2012 08:53

Kijk nog eens goed naar zijn erelijst (mn 2011), zet dat eens af tegen de ploegen waar je je hand niet voor in het vuur durft te steken en heroverweeg je gedacht nog eens.... Het is helaas gewoon onmogelijk omdat clean te doen imho.
Less is bore

eruumpol
Forum-lid

Gebruikersavatar eruumpol 23 dec 2012 09:39

Ik herinner me nog een rit in 2008, Gesink vs Evans op de Mont Ventoux.......
Cannondale Systemsix Ultegra Di2
Kona Private Jake

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 23 dec 2012 09:48

fredhhw schreef:Niet verrassend maar dit begint toch steeds meer op een bekentenis te lijken.

http://nos.nl/artikel/454732-boogerd-wi ... -zijn.html
Michael Boogerd stelt tegen de NOS dat hij "geen kop van Jut wil zijn" in de dopingzaak rondom Rabobank.

De veertigjarige oud-renner van de bankiersformatie zegt dit op de vraag of hij ooit verboden middelen gebruikte. "Ga eerst maar eens bij mijn ploeggenoten langs, want als ik hier als enige ga zeggen wat ik allemaal weet, ben ik straks de kop van Jut."

Een andere oud-renner, die anoniem wil blijven, bekent wel openlijk tegen de NOS dat er een dopingprogramma was bij Rabobank.
Rabobank is er dus niet voor niks uitgestapt. Wat ik me vooral afvraag of ze bij de bank zelf ook op de hoogte waren van gecontroleerd epo-gebruik.
En ik zou graag willen weten of aan het besluit te stoppen met sponsoren, een telefoontje naar Leipheimer vooraf is gegaan om te vragen wat hij exact heeft verklaard.
Campagnolo Ultra Dork

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 23 dec 2012 09:53

Algemeen klassement Ronde van Spanje: Denis Mensjov (2005, 2007)

Detail; 2005 is hem inmiddels afgenomen.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 23 dec 2012 11:25

Het valt me wel op dat toen in mei een soortgelijk artikel in de Volkskrant stond er moord en brand werd gesproken op dit forum en dat er toen door sommige gesuggereerd werd dat de Rabobank de Volkskrant moest vervolgen wegens smaad (http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... volkskrant" onclick="window.open(this.href);return false;). Dat artikel was gebaseerd op interviews met tientallen renners en begeleiders, het artikel in NRC op één anonieme oud-renner.
Overigens vind ik dat zowel de journalisten van de Volkskrant als van de NRC goed werk hebben gedaan.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 dec 2012 11:37

Dat stuk van de Volkskrant was niet meer dan oude koeien uit de sloot halen. Alles wat er in 't verleden was gezegd werd gecombineerd, uitspraken werden uit hun verband gerukt en vervolgens nog voorzien van een eigen interpretatie. Uiteindelijk bleek nu dat ze het wel bij het juiste eind hadden, maar de artikelen die ze een week lang publiceerde waren niet bepaald op harde bewijzen gebaseerd.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 23 dec 2012 12:06

r.hilferink schreef:Datzelfde geldt eigenlijk voor Gilbert. Maar misschien ben ik teveel fanvan die gasten om met een heldere bril te kunnen kijken.
En we zingen nog eens met z'n allen in koor op de muziek van "Rock me Amadeus" van Falco:

Ibarguren, Ibarguren
Ibarguren
Ibarguren, Ibarguren
Ibarguren
Ibarguren, Ibarguren
oh oh oh Ibarguren
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

WdvB
Forum-lid

WdvB 23 dec 2012 12:12

Kan niet anders dan dat het een kwestie van tijd is dat boogerd en dekker en consorten met de billen bloot gaan. Het zal even zuur voor ze zijn, iets minder schnabbels wellicht, maar wel de enige manier om de druk van de ketel te halen. Hoe ging dat spreekwoord ook al weer, ook al is de leugen nog zo.... En wat Usain Bolt betreft, die zouden ze eens een tijdje in quarantaine moeten opsluiten, net als Badr Hari, kijken of ie dan ook 20kg afvalt :)

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 23 dec 2012 12:22

r.hilferink schreef: Maar ik hoop (echt) dat de nieuwe generatie bij Rabo/Blanco (Boom, Langeveld en Gesink) schoon rondrijden.
Datzelfde geldt eigenlijk voor Gilbert. Maar misschien ben ik teveel fan van die gasten om met een heldere bril te kunnen kijken.
Als er de laatste tijd iets duidelijk is geworden is het wel dat suprematie op grote schaal nooit eerlijk is geweest.
Dus het rijden van Gilbert, Quick Step en Sky plus dat we weten met welke artsen ze werken...... 1+1=2!

Nee, ik geloof niet meer in sprookjes.
Ik geloof dus ook niet dat de 3 beste sprinters ter wereld uit Jamaica komen en dat Jacco Verhaeren alleen maar toppers voortbrengt.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 dec 2012 13:02

Al redenerend kwamen de meesten van ons hier op het forum jaren geleden al tot de slotsom dat Boogerd en Dekker ook epo-gebruikers moeten zijn geweest. Maar om het hem bijna letterlijk te zien toegeven is nog even een stapje verder. Het verklaart ook Boogerd's rare houding tegenover oud dopinggebruikers. De meeste renners uit begin jaren 90 die uit de sport zijn gestapt om de bekende reden zijn woedend op hun ex-collega's die hun carrieres om zeep hielpen; hetzelfde zag je nooit bij Boogerd, terwijl hij ogenschijnlijk keihard genaaid is qua carriere.

WdvB
Forum-lid

WdvB 23 dec 2012 13:06

Heeft Breukink ook nog leuke overwinningen behaald in het verleden? Toen daar in de sneeuw leek ie nog redelijk fris :).

Plaats reactie