Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 08 jul 2009 00:57

Dat is ook niet gek als je in het Cervelo topic zoekt, alhoewel er ook aardig wat Cervelo "haters" tussen zitten ;-))

Maar als je niet zo veel klachten hebt gevonden zit je antwoord al in die zoektocht lijkt mij?
"Try not. Do or do not......there is no try"

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 08 jul 2009 01:03

DePiespaal schreef:Ze vertonen lichte scheurtje in de lak (vnl. aan de trap-as heb ik verstaan).

(Ik heb de fora hier al aardig doorzocht, maar extreem veel klachten vindek niet. Het is dan ook een licht fan forum).

Als je twijfelt over een Cervélo, dan ben je er nog niet aan toe.

;-)

simic
Forum-lid

simic 08 jul 2009 01:10

Niet twijfelen aan de Cervelo, maar aan de staat van de fiets in het belofte team. Ze waarschuwen jou al door te zeggen dat 15 van de 30 fietsen gescheurd zijn (vind het erg vind). Beloftes gooien en kwakken dan wel veel, maar ik denk dat de andere 15 frames niet zo heel erg netjes mee wordt om gegaan. Ik zou het niet doen, als het scheurt zit je weer met niks, met een lading euro's minder. Ik rijd zelf ook R3 bij de junoren, geen problemen.

simic
Forum-lid

simic 08 jul 2009 01:13

Piet Pelle schreef:Bedankt voor jullie reacties mannen. De eigenschappen die jullie noemen waren bekend, maar ik was benieuwd hoe de ervaringen ermee waren.

@ Simic: Verkies jij de R3 ook boven de S2 als koersfiets?

p.s. Dus je hebt je examens gehaald? ;)

Uhm ja, maar daar heb ik me niet door laten tegenhouden;).

Ik verkies de R3 boven de S2, ik weet niet waarom, maar ik vind 'm fijner fietsen, stijver, maar ook comfortabeler. Echt doen hoor, je krijgt er geen spijt van en de prijs ben je zo vergeten:);)

depiespaal
Forum-lid

depiespaal 08 jul 2009 01:25

simic schreef:Niet twijfelen aan de Cervelo, maar aan de staat van de fiets in het belofte team. Ze waarschuwen jou al door te zeggen dat 15 van de 30 fietsen gescheurd zijn (vind het erg vind). Beloftes gooien en kwakken dan wel veel, maar ik denk dat de andere 15 frames niet zo heel erg netjes mee wordt om gegaan. Ik zou het niet doen, als het scheurt zit je weer met niks, met een lading euro's minder. Ik rijd zelf ook R3 bij de junoren, geen problemen.

Ik begrijp eigenlijk niet zoveel van je post... Ze bestellen de fiets rechtstreeks vanuit Japan (net zoals waar jouw fiets vandaan komt wrs). Het is sowieso een nieuwe van de fabriek die ze laten komen voor me (ik denk dat je begrepen hebt dat ik er eentje van een renner overkoop of een reserve-fiets koop).

Een aantal renners van het team ken ik persoonlijk, eentje gaat heel deftig met zijn materiaal om en heeft blijkbaar ook al een scheurtje gehad. De andere heeft er al twee versleten, maar gaat dan ook niet correct met zijn materiaal om.

Tis echt een hardverscheurende keuze. Het zijn echte pracht-fietsen en als je er mee rijdt voelen ze super-strak aan. Ik hou van een fiets die je laat voelen wat er onder je gebeurt.

simic
Forum-lid

simic 08 jul 2009 02:05

Als jij je fiets nieuw krijgt van die ploeg word je zo goed als gesponserd door die ploeg, niet? Vooral met die prijs. Maar je kan nog zo goed met je fiets omgaan, als je veel koersdagen maakt, loop je de kans dat fietsen kapot gaan. Het feit dat er scheuren voorkomen bij het bracket ligt niet aan de renner, maar de fiets. Al vind ik 15 van de 30 fietsen wat veel, zou wel duur worden voor die ploeg dan.

Ik weet niet precies hoe t in elkaar zit, maar als jij die fiets met zulke kortingen kunt krijgen, zul je daarbij minder zo niet garantie krijgen, ze kopen het daar wellicht mee af.

Als jij normaal met je fiets omgaat en je hebt gewoon garantie op je fiets, krijg je een nieuwe.

depiespaal
Forum-lid

depiespaal 08 jul 2009 02:26

Ze krijgen ook garantie, levenslang. Het is uiteraard niet de bedoeling dat ik na 3 maanden terug 3 maanden moet wachten op mijn nieuwe kader (omdat het eerste scheurde).

Ik zelf ben een sportief recreant fietser (heb zelf ooit nog wel gekoerst).

Ze kopen de prijs af omdat ze ten eerste veel afnemen (en daarenboven wrs ook lichte sponsoring ondervinden).

pietpelle
Forum-lid

pietpelle 08 jul 2009 10:36

Die verhalen van scheuren (al dan niet in de lak) bij het bracket lees je wel veel op dit forum. De garantie afwikkeling is iedere keer correct naar wat ik gelezen heb. Maar het is wel verontrustend om te lezen.

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 08 jul 2009 15:19

Piet Pelle schreef:Die verhalen van scheuren (al dan niet in de lak) bij het bracket lees je wel veel op dit forum. De garantie afwikkeling is iedere keer correct naar wat ik gelezen heb. Maar het is wel verontrustend om te lezen.

Het geeft niet Piet, koop gerust een andere fiets, we houden nog steeds van je.

"maybe in your next life, who knows" zou het Orakel in The Matrix zeggen

:-P

(zit een beetje te dollen: ja het is een hoop geld, en dan wil je op z'n minst dat het allemaal heel is, dat spul. Bij elke fiets kan er wat aan de hand zijn, en de service van Cervélo is tot nu toe erg goed.)

ilko
Forum-lid

ilko 08 jul 2009 15:39

Piet Pelle schreef:Die verhalen van scheuren (al dan niet in de lak) bij het bracket lees je wel veel op dit forum. De garantie afwikkeling is iedere keer correct naar wat ik gelezen heb. Maar het is wel verontrustend om te lezen.

In het geval van Andromeda (als ik het goed heb) heeft Cervelo/Veltec het niet opgelost, maar was het de flexibiliteit van de dealer...
Laten we het erop houden dat witte lak over het algemeen lastig is. Zo heb ik over de witte Canyons ook hier dezelfde problemen langs zien komen...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 08 jul 2009 16:03

En de witte Cannondales en de witte Look's, bij nagenoeg ieder merk is t mis gegaan met die witte carbon frames.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pietpelle
Forum-lid

pietpelle 08 jul 2009 17:41

MrT schreef:

Het geeft niet Piet, koop gerust een andere fiets, we houden nog steeds van je.

"maybe in your next life, who knows" zou het Orakel in The Matrix zeggen

:-P

(zit een beetje te dollen: ja het is een hoop geld, en dan wil je op z'n minst dat het allemaal heel is, dat spul. Bij elke fiets kan er wat aan de hand zijn, en de service van Cervélo is tot nu toe erg goed.)

:)

Plaats reactie