Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 21 mei 2018 23:19

Als je een foto plaats dan volgt een reactie. Geniet lekker van je fiets of dit nu op de weg is of in de woonkamer.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 21 mei 2018 23:19

:winkthumb:

En ook een :winkthumb: omdat je ook een alfisti bent!
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16911
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2018 23:27

Ritueel verbranden zou ik niet doen. Plaats hem eerste boven de stuurpen zodat je nog terug kunt.

Overigens kun je met Campa ook tot 32 gaan tegenwoordig maar Centaur is volgens mij niet standaard leverbaar op de XR3 en Potenza al weer wat duurder.

Misschien iets te gehaast geweest met kopen en dus vooral met kijken wat mogelijk is met de afstelling maar voor je het weet zijn die bitcoins de helft waard dus je moet ook niet te lang treuzelen :mrgreen: .
Campagnolo Ultra Dork

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 21 mei 2018 23:33

Ultegra is duurder dan Potenza op een Oltre.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6461
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 21 mei 2018 23:55

kristofvs schreef: 21 mei 2018 19:27 Moraal van het verhaal. Gooi geen plaatje van je nieuwe fiets op dit forum. Wordt toch steeds afgebroken door een aantal internethelden omdat er een spacertje teveel opzit of omdat de verhoudingen niet kloppen (volgens hen).
:dislike: Ik heb de discussie even gevolgd en wil niet reageren omdat het wel of niet hebben van een stapel spacer mij persoonlijk niet interesseert . Als de berijder van de fiets goed zit en geen last heeft van kwaaltjes prima.

Waar ik wel boos om kan worden - en dat heb ik ook hier gelezen in de discussie - is dat de "fiets specialist / fietsenmaker / racefiets shop " mensen een fiets aan gaat smeren die totaal niet bij de bouw van die persoon past. Dit enkel en alleen voor eigen gewin, of omdat de fiets toevallig de laatste is die in deze maat te verkrijgen is ( maar wellicht 1 of 2 maten te klein of te groot voor de client).

Zo heeft een fietsenmaker hier in het Zeeuwse mijn schoonvader eens een ATB proberen aan te smeren, maar omdat mijn schoonvader wat ouder is en niet zo diep wilde zitten gaf de verkoper aan dat het maar een 20 inch Bulls moest worden.

Om het passend te maken moest er een 50mm DH stem gemonteerd worden en zadelbuis stak wel 3cm uit het frame. ( mijn schoonvader is 1.68 cm met korte benen :shock: ) Toen heb ik me maar in het gesprek gestort en de verkoper er op gewezen dat er voor mijn schoonvader dus geen geschikt frame/ fiets was op dat moment. Dit werd door de verkoper ontkrachtend door te vragen waar ik me mee bemoeide als onwetende klant... :like:

Al met al een mooie Bianchi, maar als ik verkoper zou zijn had ik je een mooie comfort racer aangeboden of doorgestuurd naar een dealer die wel wat heeft staan. In ieder geval een goed advies waar ook hier het een beetje mis is gegaan.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

icemus
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 23 mar 2007 18:30

icemus 22 mei 2018 07:01

Wat een reacties allemaal zeg op een foto:-)..blijft een mooie fiets!..vwbt maatvoering , stack, reach..alles bij elkaar denk ik dat de maat wel mee valt en het meer een kwestie is van een goede fit irt afstelling..daarnaast blijft een Oltre een racer met een diepe zit...maar goed..en wat de profs betreft, die krijgen soms ook frames aangeleverd die op maat zijn gemaakt en niet te koop zijn voor de consument..

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 22 mei 2018 14:46

Dat laatste zijn uitzonderingen....
Ik zie persoonlijk liever een echt raceframe met wat spacers dan een gedrocht met hoog balhoofd.
Nog beter is een hoge conische kap. van Aliexpress, kan je altijd nog ruilen voor een lagere.
Bij een beginner is er vaak nog wel potentie en die ruimte moet je dan wel hebben.
Niks mis met die Bianchi, ik zou alleen een pakweg 30/35 mm conische kap+ eventueel 1 spacertje monteren, dat ziet er net nog iets beter uit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 22 mei 2018 15:27

Het grappige is eigenlijk dat de Oltre XR3 dezelfde geo heeft dan de Sempre Pro en de oudere Oltre's. De XR4 is iets lager bij het balhoofd.
De geo van de Bianchi's is vergelijkbaar met b.v. Colnago, en zijn dus een stuk minder agressief dan b.v. Giant TCR, Cannondale SS, Scott addict, Specialized Tarmac enz. enz.
Ikzelf ben een beetje noodgedwongen overgestapt naar een Infinito CV, maar had misschien liever een Aria of Oltre XR3 gehad. Aan de andere kant past de Infinito mij misschien wel beter, alhoewel ik zonder spacers rijdt, en misschien nog wel iets dieper zou kunnen zitten.

El Pistolero
Forum-lid
Berichten: 1671
Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50

El Pistolero 22 mei 2018 23:56

Klopt niet (helemaal) wat je zegt. Verschil in geo tussen de xr3 en xr4 is niet zo groot.
http://road.cc/content/review/224247-bi ... r3-potenza
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 23 mei 2018 06:55

Wat klopte er niet dan. Dan is toch hetzelfde als wat ik zeg. Leg de geo tabellen maar naast elkaar. De XR4 is nog iets sportiever dan de XR3. Maar nog steeds is de XR4 niet absurd “laag en lang” vergeleken bij topmodellen van veel andere merken.
Als ik in mijn maat kijk (maat 61), scheelt het toch nog 5mm stack en volgens mij ook nog een paar mm reach.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40251
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 mei 2018 09:43

Infinito GB schreef: 23 mei 2018 06:55 . Maar nog steeds is de XR4 niet absurd “laag en lang” vergeleken bij topmodellen van veel andere merken.
Even heel quick en dirty vergelijk;
Tarmac SL Sworks: reach 395, stack 565
XR4: reach 395, stack 557
Dus bij frame met gelijke reach is de Oltre nog eens 8mm lager.
Less is bore

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 23 mei 2018 10:13

Dat is wel waar, maar wanneer ik het voor mijn situatie bekijkt zou ik voor een frame waarvan de Stack en Reach enigszins voor mij geschikt zou zijn, dan kom ik voor de Speci op een maat 58. Bij een XR4 zou dat dan wel gewoon een 61 zijn. Dan heeft de Bianchi 59,5/39,9 en de Speci 59,1/40,2
Dan is de Speci toch een stuk sportiever.

Plaats reactie