Pagina 518 van 1091

Geplaatst: 08 jul 2009 18:20
door ilko
Amclassic-fan schreef:En de witte Cannondales en de witte Look's, bij nagenoeg ieder merk is t mis gegaan met die witte carbon frames.


Precies, gewoon een R3SL kopen dus :-)

Geplaatst: 09 jul 2009 00:33
door Mr_T
Ilko schreef:
Amclassic-fan schreef:En de witte Cannondales en de witte Look's, bij nagenoeg ieder merk is t mis gegaan met die witte carbon frames.


Precies, gewoon een R3SL kopen dus :-)


Nee een S2 dus! ;-)

(is nl. niet wit)

Geplaatst: 09 jul 2009 01:05
door gijs01
LS,

Even een vraagje van iemand die aan het orienteren is. Ik ben een tourder met kantoorbaan, weeg 97 kg. Wel ga ik graag fietsen in Zuid Limburg en op vakantie gaat ie altijd mee.

De fiets die ik zoek moet comfort bieden, sterk en solide zijn en lang meegaan. Ik wil niet dat ik met één valpartij een nieuw frame moet gaan kopen. Mijn budget is ongeveer 2500 pop. Is daar een beetje Cervelo voor te krijgen? Ik kan eventueel ook de drie jaar oude en perfect onderhouden ultegra-spullen over laten bouwen.

Daarnaast ben ik benieuwd op welke punten Cervelo zich onderscheid van de volgende merken:
- Pinarello PF3
- Colnago CLX
- Specialized Roubaix SL

Waarom heb je deze gerenommeerde merken niet gekozen en wel een Cevelo?

Ik hoor het allemaal graag, mocht het een Cervelo worden dan zal ik zeker een foto plaatsen.

Geplaatst: 09 jul 2009 12:09
door Mr_T
Deze post klinkt rotter dan ik het bedoel. Maar ja, wat heb je aan een genuanceerde mening:

Aangezien je zelf geen geheim maakt van je overgewicht, neem ik de vrijheid dit even mee te laten wegen in je fietskeuze. Als iemand het zo ver laat komen, ga ik er van uit dat die persoon niet een gedisciplineerd sporter is. Dat is voor mij de eerste hint dat een Cervélo niet echt bij hem past. In mijn optiek koop je een Cervélo als je de eigenschappen die de fiets zo bijzonder maakt, zoekt en van plan bent te gebruiken. En ook als dit bij je manier van het wielrennen bedrijven aansluit.

Als er daarna gevraagd wordt of dat voor een appel en een ei gekocht kan worden, weet ik het al helemaal zeker. Begrijp me goed, ik denk niet dat een fiets persee duur moet zijn. Maar als ik een ferrari-body koop, ga ik er geen wielen van een fiat panda onder zetten. Ook ga ik niet de stoelen recyclen van de Nissan Micra van m'n overleden oma. Waarom zou ik een Cervélo frame kopen, en er vervolgens niet high-end wielen onder zetten?

Ik probeer hier niet bijdehand te zijn. Ik probeer slechts de (naar mijn mening) tegenstrijdigheden op tafel te leggen die ik wel vaker tegen kom bij mensen die een Cervélo willen kopen. Laat je nou niet gek maken door de hype. Koop een fiets waar je voor jezelf wat aan hebt.

Voor 2500 euro kun je een hele leuke fiets kopen, met een mooie groep en prima wielen. En waarschijnlijk sluit dat dan goed aan bij wat je wil en hoe jij de sport beoefent. Maar of dat dan een Cervélo is... waarschijnlijk niet.

Geplaatst: 09 jul 2009 12:59
door ilko
Ik vind dit wel heel kort door de bocht.

1. Je hebt het over overgewicht, het enige dat ik uit Gijs01 zijn port opmaak is dat hij 97 kg weegt. Wie zegt dat dit overgewicht is.
2. Ik vind het wat ver gaan om daar de conclusie aan te verbinden dat hij niet gedisciplineerd is, er zijn ook nog andere factoren, die je niet kent.
3. Waarom zou een Cervelo meer of minder geschikt zijn voor iemand die van plan is de eigenschappen van de fiets te gebruiken? Stijfheid en gewicht zijn niet uitsluitend van nut voor profs lijkt me...
4. Cervelo maakt ook nog een RS, die wel degelijk gericht is op toergebruik, sterker nog, die zou weleens goed kunnen passen, aangezien een Roubaix ook in het lijstje staat.
5. Een goede Ultegra groep op een RS (ook al is die groep 3 jr oud), lijkt me niet helemaal in verhouding tot een Ferrari met panda wielen. De groep is nog steeds actueel.

Kortom, ik zie niet waarom enige andere fiets van 2500 beter zou passen dan een Cervelo van 2500 eur. Of moeten we Cervelo gaan zien als een hoog exclusief merk, waar je alleen op mag rijden als je hard genoeg kunt of competitie rijdt? Ik vermoed dat Cervelo zelf het niet met je eens is, aangezien ze waarschijnlijk het meeste verkopen aan (vaak oudere) heren die gewoon een fiets kopen die ze mooi vinden en het zich kunnen veroorloven.

Geplaatst: 09 jul 2009 13:17
door barts27
Ik vind de mening van MrT ook iets te kort door de bocht, maar ik ben het wel met hem eens over het feit dat je niet een top merk moet willen aanschaffen om er vervolgens onderdelen op te zetten die niet in verhouding zijn tot de waarde van het frame. Met andere woorden; een fiets mag wel een beetje in verhouding zijn qua opbouw. Er is wel een uitzondering als je dit bewust doet om je fiets in verschillende fases op te bouwen en te verbeteren. Voor velen van ons toch een belangrijk stuk van de hobby fietsen.
Voor 2500 euro zou ik een Canondale Carbon Synapse Ultegra aanraden. Een prima fiets die comfort biedt en ook best goede race eigenschappen heeft. Uiteraard zijn er meer merken die comfort koppelen aan toer/race eigenschappen voor een goede prijs (€2500)

Geplaatst: 09 jul 2009 13:25
door jibb
MrT schreef:Deze post klinkt rotter dan ik het bedoel. Maar ja, wat heb je aan een genuanceerde mening:

Aangezien je zelf geen geheim maakt van je overgewicht, neem ik de vrijheid dit even mee te laten wegen in je fietskeuze. Als iemand het zo ver laat komen, ga ik er van uit dat die persoon niet een gedisciplineerd sporter is.


Dit is wel heel kort door de bocht. Jij neemt aan dat Gijs met 97 kg overgewicht heeft zonder zijn lengte te kennen. Ter info zelf ben ik ook rond de 95 kg maar bij een lengte van 1.94 heb ik geen overgewicht en sport 4 tot 5x per week waarvan minimaal 2x in de week krachttraining.

Ook ik rijd op een Cervelo en dat naar volle tevredenheid. Denk echter wel gezien het budget van Gijs dat hij uit zal komen bij een S1 of een RS. Wat zeker geen slechte fietsen zijn. Mijn RS is afgemonteerd met een Centaur 2006 groep wat perfect schakelt. Een vergelijkbare Ultegra groep zal dan ook geen enkel probleem zijn.

Geplaatst: 09 jul 2009 14:20
door mellie
Buiten de conclusie over overgewicht en ongedisciplineerdheid kan ik een heel eind meegaan in de redenering van MrT.

MrT, en ik ook, vind het zonde om een kostbaar frame aan te schaffen en daarbij niet de zelfde hoge kwaliteit onderdelen en wielen bij te doen, misschien wel omdat er geen geld meer is vanwege het dure frame.

Hierdoor lukt het niet om het potentieel van het frame volledig te benutten, enkel omdat je, in verhouding, te slappe wielen hebt of te zware onderdelen erop hebt zitten.

Voor mij gaat het er altijd om uiteindelijk op een fiets te rijden die op alle gebieden in balans en verhouding is.

Geplaatst: 09 jul 2009 14:48
door frankyboy
Een S1 biedt comfort, is sterk en solide en kan je opbouwen voor ongeveer €2500. De mijne (p 377) heeft iets meer gekost, met Chorus 11sp en Zonda's. Je hebt geen carbon kader, maar je kan er wel geweldig hard mee rijden ;)

Geplaatst: 09 jul 2009 14:51
door gaisdergerman
Stiekem ben ik ook al een beetje aan het kijken naar een R3. Eigenlijk is het helemaal niet verstandig om iets nieuws te kopen. Ben namelijk iets meer dan een jaar geleden begonnen met fietsen en mijn Redbull pro sl is pas een jaartje oud.

Toch begint het behoorlijk te kriebelen als ik zo'n R3 zie.

Nu zit ik een beetje te kijken welke maat ik nodig heb. Het is lastig om de geometrie van de RB met die van de Cervelo te vergelijken. Wat denken jullie welke maat ik nodig heb?

mijn maten
lengte: 1.92
bbl: 91
zadelhoogte 82,5 (zadel tot crank)
framemt rb: 60cm

In eerste instantie zou ik zeggen de 61, maar de reach van een 58 is net zo lang als bij mijn RB dus neig ik toch weer naar een 58. Ben benieuwd hoe jullie erover denken.

Geplaatst: 09 jul 2009 14:52
door rene
MrT schreef: Aangezien je zelf geen geheim maakt van je overgewicht, neem ik de vrijheid dit even mee te laten wegen in je fietskeuze. Als iemand het zo ver laat komen, ga ik er van uit dat die persoon niet een gedisciplineerd sporter is. Dat is voor mij de eerste hint dat een Cervélo niet echt bij hem past. In mijn optiek koop je een Cervélo als je de eigenschappen die de fiets zo bijzonder maakt, zoekt en van plan bent te gebruiken. En ook als dit bij je manier van het wielrennen bedrijven aansluit.

Wie zegt dat deze man overgewicht heeft ?? wie weet is hij wel 1,90 meter lang en kogelstoter :) Over de bijzondere eigenschappen van Cervelo het volgende: Waarom zijn er zoveel Cervelo fietsen met mankementen momenteel ? Zal wel als gevolg van hun eigen succes zijn zoals ik al eens schreef een aantal pagina's terug waar er veel kommer en kwel geschreven werd over scheurtjes en barsten in frames.

Als er daarna gevraagd wordt of dat voor een appel en een ei gekocht kan worden, weet ik het al helemaal zeker. Begrijp me goed, ik denk niet dat een fiets perse duur moet zijn. Maar als ik een ferrari-body koop, ga ik er geen wielen van een fiat panda onder zetten. Ook ga ik niet de stoelen recyclen van de Nissan Micra van m'n overleden oma. Waarom zou ik een Cervélo frame kopen, en er vervolgens niet high-end wielen onder zetten?

Voor 2500 euro kun je een hele leuke fiets kopen, met een mooie groep en prima wielen. En waarschijnlijk sluit dat dan goed aan bij wat je wil en hoe jij de sport beoefent. Maar of dat dan een Cervélo is... waarschijnlijk niet.



Waarom moet een fiets perse duur zijn !? Mijn budget weight weenie ( Scott Addict R1 ) die compleet ! slechts een fractie duurder was dan 2500 Euro weegt slechts 6,3 kg , wellicht iets lichter dan jou DURE SPECIALE Cervelo .....En toch worden er met deze fiets aardige overwinningen behaald door Cavendish.

Met mijn 5 kg overgewicht voel ik me als een vis in het water op mijn Scott en geniet met elke rit van deze black beauty.

Graag willen we van jou de laatste uitslagen lezen die je waarschijnlijk bij de top amateurs / elite of wel semi profs haal. Mocht dit niet zo zijn hou dan alsjeblieft je mond en laat die man een fiets kopen van 5000 Euro en genieten van wat hij er mee doet.

Ik bedoel als we zo gaan lullen kan je elke oude gekke dokter wel uit zn Porsche halen , elke gekke rijke huismoeder uit haar SUV die nooit van het asfalt afkomt en elke niet prof van zn Cervelo - Scott - Pinarello.


ZO en dan nu een koffie :)

Geplaatst: 09 jul 2009 14:53
door litespeed
MrT schreef:Als er daarna gevraagd wordt of dat voor een appel en een ei gekocht kan worden, weet ik het al helemaal zeker. Begrijp me goed, ik denk niet dat een fiets persee duur moet zijn. Maar als ik een ferrari-body koop, ga ik er geen wielen van een fiat panda onder zetten. Ook ga ik niet de stoelen recyclen van de Nissan Micra van m'n overleden oma. Waarom zou ik een Cervélo frame kopen, en er vervolgens niet high-end wielen onder zetten?

LOL...je ziet niet helemaal helder meer naar mijn gevoel. Het enige van Cervelo dat echt top is, is de marketing! ;)