Tubeless
Ik bestel ze op Ali, tussen 2 en drie euro per stuk.
Gisteren toen ik bij een pontje stil stond te wachten, na ongeveer 60km fietsen, uit het niets plots een blow out van mijn voorband. In één keer leeg. Toen ik (aan de overkant) de boel goed kon bekijken zag ik een beschadiging bij de hieldraad, van een centimeter of 2, waar wat rubber was losgekomen. Dit rubber kwam ook boven de velgrand uit. De hieldraad zat nog wel op zijn plek. Blij dat dit niet rijdend gebeurd was!
Omdat de band wel op de velg was gebleven, durfde ik het (met enige twijfel) aan om een binnenbandje te plaatsen en verder naar huis te fietsen. Waarbij ik wel met samengeknepen billen van de Amerongse berg “afdaalde”….
Geen idee hoe dit ontstaan is. Aan de velg voel ik geen onregelmatigheden. Wellicht een fabrieksfoutje?
De band (mavic yksion pro ust) lag hier al een jaar of 2 op de plank, en was sinds een maand of 3 gemonteerd.
Moet er niet aan denken dit op snelheid mee te maken!
Omdat de band wel op de velg was gebleven, durfde ik het (met enige twijfel) aan om een binnenbandje te plaatsen en verder naar huis te fietsen. Waarbij ik wel met samengeknepen billen van de Amerongse berg “afdaalde”….
Geen idee hoe dit ontstaan is. Aan de velg voel ik geen onregelmatigheden. Wellicht een fabrieksfoutje?
De band (mavic yksion pro ust) lag hier al een jaar of 2 op de plank, en was sinds een maand of 3 gemonteerd.
Moet er niet aan denken dit op snelheid mee te maken!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat was ook alweer een goed setje om een tubeless band aan de binnenkant te plakken?
Less is bore
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
Ik gebruik gewoon binneband plakkers bij kleine gaatjes die de vloeistof net niet dicht.
Die Tubeless plakkers zijn zo stug dat voel ik soms gewoon in een band.
Dan vind ik de optie die leon hierboven noemt niet eens zo slecht.
Die Tubeless plakkers zijn zo stug dat voel ik soms gewoon in een band.
Dan vind ik de optie die leon hierboven noemt niet eens zo slecht.
Deze doen hun werk goed, maar ik vind ze idioot duur (> € 3 ps).leon1 schreef: ↑29 aug 2024 08:25 Die dingen van Lezyne?
https://www.mantel.com/lezyne-tubeless-pro-plugs
Op de racer gebruik je bijna nooit de grote maat, dus heb je er effectief maar 4 (dus > € 4 ps).
Ondanks alle negatieve verhalen daarover gebruik ik nog steeds tot volle tevredenheid een klodder Max Repair van Bison.daniel1975 schreef: ↑29 aug 2024 08:07 Wat was ook alweer een goed setje om een tubeless band aan de binnenkant te plakken?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Ik gebruik Rema tiptop TT13, bevalt goed. Heb overigens nog nooit iets anders geprobeerd, dus n=1daniel1975 schreef: ↑29 aug 2024 08:07 Wat was ook alweer een goed setje om een tubeless band aan de binnenkant te plakken?
Dit kan inderdaad een probleem geven.
De beste oplossing is om zelf je tubeless setup te doen met de latex waar jij mee tevreden bent.
De beste oplossing is om zelf je tubeless setup te doen met de latex waar jij mee tevreden bent.