Bianchi
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13675
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Een fiets kies je op de juiste stack. met een normaal aantal aan spacers. In de reach is het mm werk en makkelijk op te vangen met een stuur, stuurpen etc.
Ik neig tot het omgekeerde en dan MET argument.
Spacers hebben geen enkele invloed op rijeigenschappen, hoogstens zijn er esthetische of constructieve issues, maar hele korte of hele lange stuurpennen/wielbasis (en daarmee de gewichtsverdeling) wel.
Spacers hebben geen enkele invloed op rijeigenschappen, hoogstens zijn er esthetische of constructieve issues, maar hele korte of hele lange stuurpennen/wielbasis (en daarmee de gewichtsverdeling) wel.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ikzelf zou toch opteren voor een gulden middenweg.
Een frame waarbij je niet absurd veel hoef te corrigeren met zowel spaces als extreem lange of juist korte stuurpennen e.d.
Een grote maat frame met een 90 of 100mm stuurpen is ook niet optimaal. Ik rijd nu zelf met een 120mm stuurpen op een maat61 Bianchi, en veel korter moet dat ook niet worden.
Een frame waarbij je niet absurd veel hoef te corrigeren met zowel spaces als extreem lange of juist korte stuurpennen e.d.
Een grote maat frame met een 90 of 100mm stuurpen is ook niet optimaal. Ik rijd nu zelf met een 120mm stuurpen op een maat61 Bianchi, en veel korter moet dat ook niet worden.
Er is zoveel keuze in fietsen dat je inderdaad beter kunt zorgen dat beide ongeveer kloppen. Zolang je niet extreem veel spacers, korte stuurpen op een groot frame of lange op een heel klein frame hebt zijn beide voornamelijk esthetisch. In een afdaling is de gewichtsverdeling ook wel van belang maar daar heb je zelf ook veel invloed op. Als je niet als een zoutzak op je fiets neerploft kun je ook met een afstelling die het gewicht wat minder verdeelt hard door een bocht. Zolang de standover hoogte maar goed is ben je in ieder geval veilig.
Als je niet te ijdel bent dan kan er dus heel veel maar meestal koop je dan geen Bianchi.
Als je niet te ijdel bent dan kan er dus heel veel maar meestal koop je dan geen Bianchi.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39961
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Aziatisch confectiepak bedoel je
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
- Bijlagen
-
- 032D2C32-6B16-406B-898B-1DCE4C324288.jpeg (19.48 KiB) 1583 keer bekeken
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Ook nog maar eentje van mijn Italiaanse dranghekje. Maar wel op maat.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1427
- Lid geworden op: 23 apr 2015 21:36
- Locatie: Amstelveen
Pas maar op zit ook ultegra op,mooie fiets dat weer wel dan
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020
Fraai!Infinito GB schreef: ↑23 mei 2018 12:09 Ook nog maar eentje van mijn Italiaanse dranghekje. Maar wel op maat.
Gevaarlijker is natuurlijk nog de forummer die conform de geldende normen de stuurpen slamt, en het zadel hoog zet voor de goedkeuring hier en vervolgens totaal overstrekt en te diep op de fiets zit - dát zien wij hier vaak niet. Dan beter een brok spacers en een perfect comfortabele, efficiente en effectieve zit. Deze discussies zou niemand moeten aanjagen om persé die spacers weg te gaan werken.