MrT schreef:Deze post klinkt rotter dan ik het bedoel. Maar ja, wat heb je aan een genuanceerde mening:
(...)
Wat een onzin! Ik bouw voor E1800 een S1 af met Campa Centaur en Zonda wielen. Heb je echt een topfietsje. Voor 2500 zit er Chorus op, en een setje Neutrons. Met een beetje goed zoeken bij de bekende (internet)prijsvechters lukt dit zeker. Ik heb vorige maand een S1 afgebouwd voor mijn zusje, en bouw komende week een vrijwel identieke fiets op voor een collega. PM me maar als je de onderdelenlijst met hun verkrijgbaarheid wilt.
Als je echt lang bent is een Cervelo, door zijn sloping frame, niet echt een goede keuze. Een vriend van mij heeft met zijn 2m04 een Soloist Team (grootste maat), en dat ziet er wat mij betreft echt niet uit.
@GastheerG/Litespeed: Dat Cervelo alleen maar marketing is, daar ben ik het niet mee eens. Ik zou zelf niet snel een Cervelo kopen, om dezelfde reden dat ik niet snel een Pinarello zou kopen: Geef je bakken met geld uit voor een fiets, heb je alsnog een rijwiel dat je overal ziet rijden! Pina's en Cervelo's zijn wat dat betreft een beetje de BMW's van de fietsindustrie. Ze zijn zeker goed, maar toch ook een beetje voor mensen met geld die niet verder kijken dan hun neus lang is.
Dat gezegd hebbende denk ik dat Cervelo wel degelijk heel goed doordachte fietsen zijn. Zeker op tijdrij-gebied hebben ze denk ik wel voor een kleine revolutie gezorgd in de fietsenbouw. Als sport-biomechanicus kan ik de denkwijze van Cervelo wel waarderen. Ik heb op hun site (itt sites van veel andere fiets-producenten) nog nooit van die marketing-pseudo-wetenschappelijke (=dus onzin) beweringen zien staan.
(In case you're wondering: Ik rij een Colnago Dream uit 2004, en een Saab 93 uit hetzelfde bouwjaar
)