Wielrenners in de Media (Geenstijl)
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5542
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Enige regel die we in NL moeten invoeren is een minimale 1.2m tussenruimte bij inhalen van fietsers/voetgangers, zoals bijv in Spanje. Verder voorzie ik alleen problemen door ook groepen als 1 verkeersdeelnemer te zien zonder echte regulatie daarop. Zeker als gemiddelde snelheid belangrijk blijft.
Grote groepen kan je beter splitsen in groepjes van 8 die gewoon netjes 2 aan 2 rijden. En dan eventueel 150m tussenruimte tussen enkele van die groepjes. Dan kan je ook nog redelijk veilig van fietspaden gebruik maken. Er zijn altijd wel stukjes waar tijdelijk een waaiertje mogelijk is en dat kan. Maar op sommige stukken moet ook de wielrenner gewoon inschikken.
Grote groepen kan je beter splitsen in groepjes van 8 die gewoon netjes 2 aan 2 rijden. En dan eventueel 150m tussenruimte tussen enkele van die groepjes. Dan kan je ook nog redelijk veilig van fietspaden gebruik maken. Er zijn altijd wel stukjes waar tijdelijk een waaiertje mogelijk is en dat kan. Maar op sommige stukken moet ook de wielrenner gewoon inschikken.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
10.000 km per jaar, maar altijd alleen of met z'n tweeën. Precies vanwege de redenen die hierboven beschreven worden.
En uiteraard is die automobilist een gek die achter slot en grendel thuishoort voor poging doodslag. Maar ik denk dat daar weinig discussie over is.
Op zich ben ik het wel met jou eens, maar wat heb je aan een regel als er niet op gehandhaafd (kan) wordt(en).thestudent schreef: ↑07 dec 2022 17:16 Enige regel die we in NL moeten invoeren is een minimale 1.2m tussenruimte bij inhalen van fietsers/voetgangers, zoals bijv in Spanje. Verder voorzie ik alleen problemen door ook groepen als 1 verkeersdeelnemer te zien zonder echte regulatie daarop. Zeker als gemiddelde snelheid belangrijk blijft.
Grote groepen kan je beter splitsen in groepjes van 8 die gewoon netjes 2 aan 2 rijden. En dan eventueel 150m tussenruimte tussen enkele van die groepjes. Dan kan je ook nog redelijk veilig van fietspaden gebruik maken. Er zijn altijd wel stukjes waar tijdelijk een waaiertje mogelijk is en dat kan. Maar op sommige stukken moet ook de wielrenner gewoon inschikken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Omdat er ooit theorieën verkocht worden die praktisch nagenoeg niet haalbaar zijn.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ook even het filmpje bekeken.
De groep moet stoppen, haaietanden, en volgens het verkeersbord voorrang geven.
Wat mij dan weer wel opvalt is dat het dan toch niet zo'n hechte groep is als ze laten uitschijnen.
Want anders stopt toch iedereen om verhaal te halen bij de automobilist.
Het gedrag van vele groepen, niet dit specifieke geval, maakt dat andere verkeersdeelnemers opgefokt raken als ze nog maar een wielrenfiets zien.
De groep moet stoppen, haaietanden, en volgens het verkeersbord voorrang geven.
Wat mij dan weer wel opvalt is dat het dan toch niet zo'n hechte groep is als ze laten uitschijnen.
Want anders stopt toch iedereen om verhaal te halen bij de automobilist.
Het gedrag van vele groepen, niet dit specifieke geval, maakt dat andere verkeersdeelnemers opgefokt raken als ze nog maar een wielrenfiets zien.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Als er haaientanden staan moet je uiteraard voorrang verlenen en eventueel stoppen. Vraag is alleen of dat ook moet als een auto nog 150m/8sec ver weg is. En vooraan hebben ze 't gewoon niet door (lawaai door het verkeer, afstand,...), de jongens die in de buurt zijn zie je toch reageren?Lcsmet schreef: ↑07 dec 2022 18:55 Ook even het filmpje bekeken.
De groep moet stoppen, haaietanden, en volgens het verkeersbord voorrang geven.
Wat mij dan weer wel opvalt is dat het dan toch niet zo'n hechte groep is als ze laten uitschijnen.
Want anders stopt toch iedereen om verhaal te halen bij de automobilist.
Het gedrag van vele groepen, niet dit specifieke geval, maakt dat andere verkeersdeelnemers opgefokt raken als ze nog maar een wielrenfiets zien.
Handhaven is niet zo moeilijk. Wie een fietser aanrijdt bij het passeren heeft duidelijk te weinig afstand gehouden.Orlok schreef: ↑07 dec 2022 18:34Op zich ben ik het wel met jou eens, maar wat heb je aan een regel als er niet op gehandhaafd (kan) wordt(en).thestudent schreef: ↑07 dec 2022 17:16 Enige regel die we in NL moeten invoeren is een minimale 1.2m tussenruimte bij inhalen van fietsers/voetgangers, zoals bijv in Spanje. Verder voorzie ik alleen problemen door ook groepen als 1 verkeersdeelnemer te zien zonder echte regulatie daarop. Zeker als gemiddelde snelheid belangrijk blijft.
Grote groepen kan je beter splitsen in groepjes van 8 die gewoon netjes 2 aan 2 rijden. En dan eventueel 150m tussenruimte tussen enkele van die groepjes. Dan kan je ook nog redelijk veilig van fietspaden gebruik maken. Er zijn altijd wel stukjes waar tijdelijk een waaiertje mogelijk is en dat kan. Maar op sommige stukken moet ook de wielrenner gewoon inschikken.
Ik heb dan ook geen namen genoemd, hé...
Als ik dat zo lees begrijp ik wel dat er zo veel ongelukken gebeuren als iedereen maar gewoon een voorrangsweg oprijdt met die gedachte gang dat de andere partij nog voldoende tijd - 150m/8sec - zal hebben om snelheid te minderen cq. te stoppen. Kan je voldoende snelheid maken dan is dat misschien nog te halen maar als wielrenner is dat een onmogelijke opgave dus zal je moeten wachten totdat er voldoende tijd overblijft om de voorrangsweg op te rijden.jakkel schreef: ↑07 dec 2022 19:02Als er haaientanden staan moet je uiteraard voorrang verlenen en eventueel stoppen. Vraag is alleen of dat ook moet als een auto nog 150m/8sec ver weg is. En vooraan hebben ze 't gewoon niet door (lawaai door het verkeer, afstand,...), de jongens die in de buurt zijn zie je toch reageren?Lcsmet schreef: ↑07 dec 2022 18:55 Ook even het filmpje bekeken.
De groep moet stoppen, haaietanden, en volgens het verkeersbord voorrang geven.
Wat mij dan weer wel opvalt is dat het dan toch niet zo'n hechte groep is als ze laten uitschijnen.
Want anders stopt toch iedereen om verhaal te halen bij de automobilist.
Het gedrag van vele groepen, niet dit specifieke geval, maakt dat andere verkeersdeelnemers opgefokt raken als ze nog maar een wielrenfiets zien.
P.S. neemt niet weg dat de reactie van de automobilist bestraft moet worden, gewoon auto in beslag en op de fiets.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless