Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 09 jul 2009 19:32

Ik heb al meerdere keren geschreven dat uit alle testen de r3sl als beste frame ooit is bestempeld ,maar de Canyon ultimate ,Scott addict ,Storck fascenario 0.8 en de Specialized sl2 ongeveer gelijkwaardig zijn ,het is wel zo als je een Canyon of Red bull koopt je ongeveer 1500 euro goedkoper uit bent .

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 09 jul 2009 19:41

TiesT schreef:
De marketingafdeling van de Cervelaatworstfietsen draait overuren. Ach dit schrijf ik ook om de 10 pagina's hier tegenwoordig

:rolleye:


Dat weet ik. Maar geef eens een voorbeeld van die 'hele speciale marketing', die anders is dan andere merken.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6431
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 jul 2009 19:52

de hulk schreef:Ik heb al meerdere keren geschreven dat uit alle testen de r3sl als beste frame ooit is bestempeld ,maar de Canyon ultimate ,Scott addict ,Storck fascenario 0.8 en de Specialized sl2 ongeveer gelijkwaardig zijn ,het is wel zo als je een Canyon of Red bull koopt je ongeveer 1500 euro goedkoper uit bent .


O ja ?? Daar moeten we eens een topic over openen:

Welk top frame kan je kopen voor welke prijs ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 09 jul 2009 20:04

Canyon ultimate frameset 1999 euro ,Red bull rond de 1600 euro voor het frame ,Cervelo r3sl kost al 3299 ,dus dat is best wel een verschil .

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6431
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 09 jul 2009 20:11

de hulk schreef:Canyon ultimate frameset 1999 euro ,Red bull rond de 1600 euro voor het frame ,Cervelo r3sl kost al 3299 ,dus dat is best wel een verschil .
Ik betaalde voor mijn Scott Addict R1 een mooie 1280 Euro incl. verzenden vanuit Engeland. Wel bij een officiële Scott dealer, zeker een verschil :)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 jul 2009 20:13

japie carbon schreef:
TiesT schreef:
De marketingafdeling van de Cervelaatworstfietsen draait overuren. Ach dit schrijf ik ook om de 10 pagina's hier tegenwoordig

:rolleye:


Dat weet ik. Maar geef eens een voorbeeld van die 'hele speciale marketing', die anders is dan andere merken.


Het irritante geroep van Vroomen dat het Test team niet rijdt om te winnen, maar om te helpen betere frames te ontwikkelen. En 't ergste is dat Ducrot en Zeikstraal zulke marketing onzin gewoon voor waar aannemen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 09 jul 2009 20:15

japie carbon schreef:
TiesT schreef:
De marketingafdeling van de Cervelaatworstfietsen draait overuren. Ach dit schrijf ik ook om de 10 pagina's hier tegenwoordig

:rolleye:


Dat weet ik. Maar geef eens een voorbeeld van die 'hele speciale marketing', die anders is dan andere merken.


Zie jij mij hele speciale marketing schrijven. Dat platte aerodynamische spreekt aan. Je hebt extra voordeel zonder dat je iets extra hoeft te doen.
Verder is de marketing prima zoals andere merken en spelen ze overal netjes op in.

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 09 jul 2009 20:20

Rene schreef:
de hulk schreef:Canyon ultimate frameset 1999 euro ,Red bull rond de 1600 euro voor het frame ,Cervelo r3sl kost al 3299 ,dus dat is best wel een verschil .
Ik betaalde voor mijn Scott Addict R1 een mooie 1280 Euro incl. verzenden vanuit Engeland. Wel bij een officiële Scott dealer, zeker een verschil :)


Dat is een mooie prijs ,mooie fiets trouwens :)

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 09 jul 2009 20:21

TiesT schreef:Verder is de marketing prima zoals andere merken en spelen ze overal netjes op in.


Ok

@amclfan: daar heb je idd gelijk in

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2730
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 09 jul 2009 20:28

Ik moet toegeven dat ik het huidige volume niet ken. Dat zal behoorlijk zijn anders laat je het niet in massa productie maken in China. Maar ik kan je alvast wel verklappen dat cervelo de verkoopcijfers van Trek en Giant bijlange na niet zal halen om maar eens een voorbeeld te noemen.

De niche zit hem in het uitsluitend in het hogere segment frames bouwen. De RS en de R3 zijn de instapmodellen hier dat zijn geen doorsnee monocoque, duizend-in-een-dozijn fietsen. Cervelo maakt uitsluitend, afgezien van die Solist Team, op geen andere wijze fietsen. Die productiemethode is duurder en moeilijker. Maar alleen op die manier kun je een lichter en stijver frame bouwen. Daar zit de Niche in.

Andere merken (bijvoorbeeld de voorgenoemde de 3 S-en) zitten daar ook in zoals je wellicht in een vorige post van mij hebt gelezen. De meeste merken verkopen en een aantal "volume frames" bij om zoveel mogelijk voor een gunstige prijs te verkopen. Daar doet cervelo niet aan.

Je zult mijn niet horen zeggen dat andere framebouwers er niks van bakken. Maar veel merken zorgen ervoor dat ze genoeg geld binnenslepen uit de lage segment frames zodat er voor ieder wat wils is. Uiteindelijk is toch de vraag: wat kan ik kopen voor welk budget.

Ook even voor de goede orde ik ben geen Cervelo affectionado maar ik vind het wel leuk dat een bedrijfje dat door twee ingenieurs (ik had het bijwijze zelf kunnen wezen) met wat durf is gegroeid tot wat het nu is. Wat dat betreft heb ik wel een meer dan normale interesse in de manier en filosofie waarop zij frames bouwen. De ingenieurs van Scott cs kunnen dat net zogoed. Wat dat betreft gelden de Laws of Physics voor iedereen.

Wat ook interessant is dat het bedrijf 100% in handen is van Vroomen en White dus de winst gaat naar twee aandeelhouders en ze hebben geen last van een meute die aan hun kop zeurt voor meer winst. Verder zullen ze vaak genoeg de plank misslaan bij het introduceren van nieuwe types. De werkelijkheid is vaak weerbarstiger dan de tekentafel zoals bij het wielprobleem. Laat onverlet dat de producten technisch en qua ontwerp goed in elkaar steken en is dat niet zo lossen ze het op zoals bij de R2.5 bijv.

Pff het is weer een heel verhaal :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

a.herrebout
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51

a.herrebout 10 jul 2009 00:33

Excuus voor het feit dat ik nog niet alle 417 pagina's van dit topic heb doorgespit, maar ik heb eens iets horen waaien over problemen met Campa 11sp in combinatie met de Cervelo S1. Weet iemand hier iets van?

Plaats reactie