Cervélo
Ik heb al meerdere keren geschreven dat uit alle testen de r3sl als beste frame ooit is bestempeld ,maar de Canyon ultimate ,Scott addict ,Storck fascenario 0.8 en de Specialized sl2 ongeveer gelijkwaardig zijn ,het is wel zo als je een Canyon of Red bull koopt je ongeveer 1500 euro goedkoper uit bent .
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
TiesT schreef:
De marketingafdeling van de Cervelaatworstfietsen draait overuren. Ach dit schrijf ik ook om de 10 pagina's hier tegenwoordig
:rolleye:
Dat weet ik. Maar geef eens een voorbeeld van die 'hele speciale marketing', die anders is dan andere merken.
de hulk schreef:Ik heb al meerdere keren geschreven dat uit alle testen de r3sl als beste frame ooit is bestempeld ,maar de Canyon ultimate ,Scott addict ,Storck fascenario 0.8 en de Specialized sl2 ongeveer gelijkwaardig zijn ,het is wel zo als je een Canyon of Red bull koopt je ongeveer 1500 euro goedkoper uit bent .
O ja ?? Daar moeten we eens een topic over openen:
Welk top frame kan je kopen voor welke prijs ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Ik betaalde voor mijn Scott Addict R1 een mooie 1280 Euro incl. verzenden vanuit Engeland. Wel bij een officiële Scott dealer, zeker een verschilde hulk schreef:Canyon ultimate frameset 1999 euro ,Red bull rond de 1600 euro voor het frame ,Cervelo r3sl kost al 3299 ,dus dat is best wel een verschil .
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
japie carbon schreef:TiesT schreef:
De marketingafdeling van de Cervelaatworstfietsen draait overuren. Ach dit schrijf ik ook om de 10 pagina's hier tegenwoordig
:rolleye:
Dat weet ik. Maar geef eens een voorbeeld van die 'hele speciale marketing', die anders is dan andere merken.
Het irritante geroep van Vroomen dat het Test team niet rijdt om te winnen, maar om te helpen betere frames te ontwikkelen. En 't ergste is dat Ducrot en Zeikstraal zulke marketing onzin gewoon voor waar aannemen.
japie carbon schreef:TiesT schreef:
De marketingafdeling van de Cervelaatworstfietsen draait overuren. Ach dit schrijf ik ook om de 10 pagina's hier tegenwoordig
:rolleye:
Dat weet ik. Maar geef eens een voorbeeld van die 'hele speciale marketing', die anders is dan andere merken.
Zie jij mij hele speciale marketing schrijven. Dat platte aerodynamische spreekt aan. Je hebt extra voordeel zonder dat je iets extra hoeft te doen.
Verder is de marketing prima zoals andere merken en spelen ze overal netjes op in.
Rene schreef:Ik betaalde voor mijn Scott Addict R1 een mooie 1280 Euro incl. verzenden vanuit Engeland. Wel bij een officiële Scott dealer, zeker een verschilde hulk schreef:Canyon ultimate frameset 1999 euro ,Red bull rond de 1600 euro voor het frame ,Cervelo r3sl kost al 3299 ,dus dat is best wel een verschil .
Dat is een mooie prijs ,mooie fiets trouwens
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
TiesT schreef:Verder is de marketing prima zoals andere merken en spelen ze overal netjes op in.
Ok
@amclfan: daar heb je idd gelijk in
Ik moet toegeven dat ik het huidige volume niet ken. Dat zal behoorlijk zijn anders laat je het niet in massa productie maken in China. Maar ik kan je alvast wel verklappen dat cervelo de verkoopcijfers van Trek en Giant bijlange na niet zal halen om maar eens een voorbeeld te noemen.
De niche zit hem in het uitsluitend in het hogere segment frames bouwen. De RS en de R3 zijn de instapmodellen hier dat zijn geen doorsnee monocoque, duizend-in-een-dozijn fietsen. Cervelo maakt uitsluitend, afgezien van die Solist Team, op geen andere wijze fietsen. Die productiemethode is duurder en moeilijker. Maar alleen op die manier kun je een lichter en stijver frame bouwen. Daar zit de Niche in.
Andere merken (bijvoorbeeld de voorgenoemde de 3 S-en) zitten daar ook in zoals je wellicht in een vorige post van mij hebt gelezen. De meeste merken verkopen en een aantal "volume frames" bij om zoveel mogelijk voor een gunstige prijs te verkopen. Daar doet cervelo niet aan.
Je zult mijn niet horen zeggen dat andere framebouwers er niks van bakken. Maar veel merken zorgen ervoor dat ze genoeg geld binnenslepen uit de lage segment frames zodat er voor ieder wat wils is. Uiteindelijk is toch de vraag: wat kan ik kopen voor welk budget.
Ook even voor de goede orde ik ben geen Cervelo affectionado maar ik vind het wel leuk dat een bedrijfje dat door twee ingenieurs (ik had het bijwijze zelf kunnen wezen) met wat durf is gegroeid tot wat het nu is. Wat dat betreft heb ik wel een meer dan normale interesse in de manier en filosofie waarop zij frames bouwen. De ingenieurs van Scott cs kunnen dat net zogoed. Wat dat betreft gelden de Laws of Physics voor iedereen.
Wat ook interessant is dat het bedrijf 100% in handen is van Vroomen en White dus de winst gaat naar twee aandeelhouders en ze hebben geen last van een meute die aan hun kop zeurt voor meer winst. Verder zullen ze vaak genoeg de plank misslaan bij het introduceren van nieuwe types. De werkelijkheid is vaak weerbarstiger dan de tekentafel zoals bij het wielprobleem. Laat onverlet dat de producten technisch en qua ontwerp goed in elkaar steken en is dat niet zo lossen ze het op zoals bij de R2.5 bijv.
Pff het is weer een heel verhaal
De niche zit hem in het uitsluitend in het hogere segment frames bouwen. De RS en de R3 zijn de instapmodellen hier dat zijn geen doorsnee monocoque, duizend-in-een-dozijn fietsen. Cervelo maakt uitsluitend, afgezien van die Solist Team, op geen andere wijze fietsen. Die productiemethode is duurder en moeilijker. Maar alleen op die manier kun je een lichter en stijver frame bouwen. Daar zit de Niche in.
Andere merken (bijvoorbeeld de voorgenoemde de 3 S-en) zitten daar ook in zoals je wellicht in een vorige post van mij hebt gelezen. De meeste merken verkopen en een aantal "volume frames" bij om zoveel mogelijk voor een gunstige prijs te verkopen. Daar doet cervelo niet aan.
Je zult mijn niet horen zeggen dat andere framebouwers er niks van bakken. Maar veel merken zorgen ervoor dat ze genoeg geld binnenslepen uit de lage segment frames zodat er voor ieder wat wils is. Uiteindelijk is toch de vraag: wat kan ik kopen voor welk budget.
Ook even voor de goede orde ik ben geen Cervelo affectionado maar ik vind het wel leuk dat een bedrijfje dat door twee ingenieurs (ik had het bijwijze zelf kunnen wezen) met wat durf is gegroeid tot wat het nu is. Wat dat betreft heb ik wel een meer dan normale interesse in de manier en filosofie waarop zij frames bouwen. De ingenieurs van Scott cs kunnen dat net zogoed. Wat dat betreft gelden de Laws of Physics voor iedereen.
Wat ook interessant is dat het bedrijf 100% in handen is van Vroomen en White dus de winst gaat naar twee aandeelhouders en ze hebben geen last van een meute die aan hun kop zeurt voor meer winst. Verder zullen ze vaak genoeg de plank misslaan bij het introduceren van nieuwe types. De werkelijkheid is vaak weerbarstiger dan de tekentafel zoals bij het wielprobleem. Laat onverlet dat de producten technisch en qua ontwerp goed in elkaar steken en is dat niet zo lossen ze het op zoals bij de R2.5 bijv.
Pff het is weer een heel verhaal
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 16 dec 2007 13:51
Excuus voor het feit dat ik nog niet alle 417 pagina's van dit topic heb doorgespit, maar ik heb eens iets horen waaien over problemen met Campa 11sp in combinatie met de Cervelo S1. Weet iemand hier iets van?