Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Tubeless

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6024
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 21 sep 2024 14:54

CampaYolo schreef: 21 sep 2024 14:03 Ik heb er na een dagje klooien uiteindelijk "joe's no flat" ventielen voor gebruikt.
Om een lang verhaal met veel krachttermen kort te houden:
Los in het gat gehangen, dan de band er op en daarna het ventiel pas aan draaien.

Ik zal het niemand aanbevelen, maar als je net zo eigenwijs bent als ik is het mogelijk.
Dat is inderdaad een methode, zelf ook wel gedaan maar inde beginne van tubeless op de racefiets waren er niet zoveel soorten 'bruikbare' tubeless ventielen daarvoor. Zelf knipte ik uit oude Schwalbe binnenbanden het ventiel om het als tubeless ventiel te gebruiken. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 507
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 21 sep 2024 15:33

Orlok schreef: 21 sep 2024 14:54
CampaYolo schreef: 21 sep 2024 14:03 Ik heb er na een dagje klooien uiteindelijk "joe's no flat" ventielen voor gebruikt.
Om een lang verhaal met veel krachttermen kort te houden:
Los in het gat gehangen, dan de band er op en daarna het ventiel pas aan draaien.

Ik zal het niemand aanbevelen, maar als je net zo eigenwijs bent als ik is het mogelijk.
Dat is inderdaad een methode, zelf ook wel gedaan maar inde beginne van tubeless op de racefiets waren er niet zoveel soorten 'bruikbare' tubeless ventielen daarvoor. Zelf knipte ik uit oude Schwalbe binnenbanden het ventiel om het als tubeless ventiel te gebruiken. :)
Als het werkt dan werkt het. :like:
Soms is het ook best leuk om zelf wat te MC Gyveren in plaats van dure mooie spullen te kopen.

Zelf heb ik ooit wel eens geprobeerd om met een door de helft opengeknipte binnenband een mtb tubeless te maken. (29" bestond vast al wel, maar ik had nog een 26". Lang geleden in ieder geval)
Her en der had ik verhalen vol lof gelezen. Een fietsmaat van me had ergens online wat latex gevonden. Dus wij op een melige zaterdagochtend aan de slag.
Toen de banden na een paar bakjes koffie nog steeds op druk stonden hadden we er vertrouwen in, dus wij gaan een rondje door het bos fietsen. (Althans, dat denken we op dat moment.)
Gelukkig kwamen we tijdens ons avontuur geen BDSM beoefenaars tegen, want wij zaten van top tot teen onder de latex :D
Het heeft best lang geduurd voordat ik weer tubeless aandurfde :lol:
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.

Reilhan
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 jan 2023 17:26

Reilhan 21 sep 2024 17:26

Bedankt voor jullie reacties.

Plaats reactie