Pagina 53 van 112

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 28 aug 2013 22:28
door nijkie
d.s. schreef:Blazen, NA gebruik van de Vittoria Pitstop, de tube nog bij ?
Je bedoelt of je nog bij moet pompen na gebruik pitsstop?

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 29 aug 2013 10:53
door d.s.
nijkie schreef:
d.s. schreef:Blazen, NA gebruik van de Vittoria Pitstop, de tube nog bij ?
Je bedoelt of je nog bij moet pompen na gebruik pitsstop?
Ja.
Ik vind +/- 6 bar toch wat te weinig om te rijden met tubes.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 29 aug 2013 20:28
door nijkie
d.s. schreef:
nijkie schreef:
d.s. schreef:Blazen, NA gebruik van de Vittoria Pitstop, de tube nog bij ?
Je bedoelt of je nog bij moet pompen na gebruik pitsstop?
Ja.
Ik vind +/- 6 bar toch wat te weinig om te rijden met tubes.
Je kunt ermee rijden afhankelijk wat de min-max spanning is van je band.
Anders even bij pompen.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 01 sep 2013 16:52
door @work
Hebben de Veloflex Carbon tubes ook een specifieke rijrichting? Op de band is geen indicatie te vinden en op afbeeldingen op internet zie je ze zowel met de V vorm van het profiel naar voren als naar achteren gemonteerd. 1 van de 2 moeten de juiste zijn, maar welke?

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 01 sep 2013 21:30
door rene
Voor de richting van de tube : de text op de tubes altijd aan de aandrijfzijde ( rechts ) van de fiets. Dus voor de mensen die het niet snappen : aan de cassette kant dus 8-)

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 02 sep 2013 20:44
door @work
Dank voor de tip, maar laat de veloflex carbon nou net aan beide kanten op dezelfde plek exact dezelfde tekst hebben staan ........
Vandaar dat mijn hoop ook was gericht op de richting van de V op het profiel.

Heb ondertussen wat oude posts gezien bij weightweenies. Strekking van het verhaal: het maakt eigenlijk niet zoveel uit, maar de punt van de V naar voren is het meest gangbaar.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 13 sep 2013 17:48
door Sluus
Na een regenrit woensdag jl. een flinke jaap opgelopen in de achterband. Schwalbe Ultremo ZX waarmee nu 1100km meegereden... nu hoor ik van medefietsmaten dit je dit kan dichten (wel druk van de band) met secondelijm en zo verder kan rijden tot normale slijtage. Is dit gebruikelijk..? gr. Karel
Afbeelding

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 13 sep 2013 22:10
door Rey953
Ik zou niet weten waarom. Na slecht weer hebben de meeste banden scheurtjes in het rubber. In principe is dit geen probleem, zolang er maar niets in zit of in komt. Van dicht lijmen heb ik daarentegen nog nooit van gehoord.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 18 sep 2013 11:26
door edwin01
Vraagje: Ik wil mijn cross tubes gaan verlijmen en ik heb een stel wielen waarvan de velgen al zijn voorzien van een laagje Vittoria-kit. Kan ik verder gaan met lijmen met Schwalbe-kit of bijt dit elkaar op één of andere manier?

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 19 sep 2013 18:57
door rene
Vittoria kit blijven gebruiken - geen lijm merken met elkaar gaan mengen. De andere optie is om de velgen geheel schoon te maken en alle lijmresten te verwijderen, en daarna opnieuw lijmen met Schwalbe lijm.

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 13 okt 2013 19:22
door way2go
Mijn crosstube is losgekomen van de velg. Na inspectie van de lijmlaag op de velg, vermoed ik dat de tube alleen op de randen heeft vastgezeten en zich niet heeft gehecht in het midden van het velgbed. Het velgbed is dus te diep. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan ik dit oplossen door een velglint of stuk tape in de velg te lijmen? Wat voor velglint / tape moet ik daarvoor gebruiken?

Re: Tubes for Dummies

Geplaatst: 14 okt 2013 12:31
door nijkie
Gewoon 16-18mm velglint plakken opnieuw kitten en rijden weer.
Heb ik met dugast tube en met vittoria niet die valt weer in de groef zeg maar.