Tour 2009
En nog 2 renners hoorde je net op TV ,gaat wel erg ver .
Bij freire is een stukje metaal uit zijn bil gehaald.
Ik vind de overwinning van Haussler super ,als iemand mag winnen is hij het wel ,deze jongen daar voor ga je naar het wielrennen kijken ,en ik denk ook wel dat de meeste het eens met me zijn .
Bij freire is een stukje metaal uit zijn bil gehaald.
Ik vind de overwinning van Haussler super ,als iemand mag winnen is hij het wel ,deze jongen daar voor ga je naar het wielrennen kijken ,en ik denk ook wel dat de meeste het eens met me zijn .
Kraaienpoten zijn kennelijk niet goed genoeg meer
Dan maar de luchtbuks. Las het net op tour2009.nos.nl
Dat moet erg schikken geweest zijn voor die renners. Hoop dat ze de dader pakken!
Dan maar de luchtbuks. Las het net op tour2009.nos.nl
Dat moet erg schikken geweest zijn voor die renners. Hoop dat ze de dader pakken!
-
- Forum-lid
Jan W.F. schreef:Kraaienpoten zijn kennelijk niet goed genoeg meer
ASO haalt nu alles uit de kast om de Tour nog spannend te maken.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
-
- Forum-lid
‘Arend roept kievit, herhaal, arend roept kievit’.
‘Hier kievit, wat is er?’
‘Er is net een groepje weggesprongen, moet ik mee?’
‘Moet ik mee, moet ik mee, daar vraag je wat’
‘Zeg ff, want ze zitten nu al op 50 meter’
‘Wie zijn het?’
‘Wie zijn het, wie zijn het, ze zitten op een fiets, rijden 50k km per jaar, hebben een Porsche voor de deur en beweren dat ze nooit vreemd gaan.’
‘Hoe zijn jouw benen?’
‘Vooral bruin, met hier en daar wat schaafwonden.’
‘ Hoe ver zijn ze nu?’
‘100 meter’
‘100 meter, 100 meter’
‘200 meter nu, maar zeg ff, moet ik er naar toe, want die groep is nu 180 renners groot’
We zijn nu 13 etappes ver en na Montpellier (etappe nr. 4) is er geen ruk meer gebeurt in het klassement. Ja, de nieuwe kruising cq. kloon van Bahamontes, Merckx en Anquetil, ofwel de Italiaanse renner Nocentini is eindelijk doorgebroken en rijdt al dagen in het geel en een groot aantal corridori is met serieuze verwondingen naar huis gegaan. Gedurende 4 dagen heb ik de Tour ff kaltgestellt en dat bleek een goede keuze te zijn geweest. Sportevenement nr 3 van deze wereld kun je best een paar dagen missen: Watching the grass growing. Dit weten die sponsoren toch ook denk ik dan. Ik zou als geldschieter ook hogelijk verbaasd zijn om te ervaren dat elke rondewedstrijd waaraan mijn geld deelneemt voor andere spelregels komt te staan. Ploegentijdrit ja den wel nee, variabele bonusseconden aankomst en/of tussensprints of niente, oortjes, mini-gaatje in peloton bij aankomst worden seconden in rekening gebracht. Sorry, weer niet in rekening gebracht. Op het gevaar af dat ik generaliseer, maar de franseslag dreunt hier toch wel in door. De enorme media-exposure laat ons anders doen geloven, maar geen industrie is zo onprofessioneel als de sportindustrie. Nee, ik heb het niet over de sporter, maar over z’n omgeving waarin hij/zij moet presteren.
Het wordt tijd dat de renners weer zelf de dienst gaan uitmaken. Daar zou Lance het voortouw in kunnen nemen. De tennissers hebben dat ooit ook zelf gedaan.
‘Hier kievit, wat is er?’
‘Er is net een groepje weggesprongen, moet ik mee?’
‘Moet ik mee, moet ik mee, daar vraag je wat’
‘Zeg ff, want ze zitten nu al op 50 meter’
‘Wie zijn het?’
‘Wie zijn het, wie zijn het, ze zitten op een fiets, rijden 50k km per jaar, hebben een Porsche voor de deur en beweren dat ze nooit vreemd gaan.’
‘Hoe zijn jouw benen?’
‘Vooral bruin, met hier en daar wat schaafwonden.’
‘ Hoe ver zijn ze nu?’
‘100 meter’
‘100 meter, 100 meter’
‘200 meter nu, maar zeg ff, moet ik er naar toe, want die groep is nu 180 renners groot’
We zijn nu 13 etappes ver en na Montpellier (etappe nr. 4) is er geen ruk meer gebeurt in het klassement. Ja, de nieuwe kruising cq. kloon van Bahamontes, Merckx en Anquetil, ofwel de Italiaanse renner Nocentini is eindelijk doorgebroken en rijdt al dagen in het geel en een groot aantal corridori is met serieuze verwondingen naar huis gegaan. Gedurende 4 dagen heb ik de Tour ff kaltgestellt en dat bleek een goede keuze te zijn geweest. Sportevenement nr 3 van deze wereld kun je best een paar dagen missen: Watching the grass growing. Dit weten die sponsoren toch ook denk ik dan. Ik zou als geldschieter ook hogelijk verbaasd zijn om te ervaren dat elke rondewedstrijd waaraan mijn geld deelneemt voor andere spelregels komt te staan. Ploegentijdrit ja den wel nee, variabele bonusseconden aankomst en/of tussensprints of niente, oortjes, mini-gaatje in peloton bij aankomst worden seconden in rekening gebracht. Sorry, weer niet in rekening gebracht. Op het gevaar af dat ik generaliseer, maar de franseslag dreunt hier toch wel in door. De enorme media-exposure laat ons anders doen geloven, maar geen industrie is zo onprofessioneel als de sportindustrie. Nee, ik heb het niet over de sporter, maar over z’n omgeving waarin hij/zij moet presteren.
Het wordt tijd dat de renners weer zelf de dienst gaan uitmaken. Daar zou Lance het voortouw in kunnen nemen. De tennissers hebben dat ooit ook zelf gedaan.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
Nou gisteren was toch best een aardige etappe?
Dat is, als je het laatste uur hebt gekeken ofzo, leuke finale, mooie overwinning.
In een Tour heb je per definititie overgangsetappes, en zulke als deze mogen van mij er best in zitten.
Freire beschoten.. Tja, slaat helemaal nergens op, maar zal me niks verbazen als het kwajongens zijn.
Menchov moest weer eens lossen. Wat een contrast met de Giro, echt niet normaal, wat is er toch met die vent.
Vandaag nog even uitzitten. Ik stem pas het laatste uur af op de etappe. En dan morgen.. och, renners, verlos ons morgen uit onze winter-, eh, zomerslaap!
Dat is, als je het laatste uur hebt gekeken ofzo, leuke finale, mooie overwinning.
In een Tour heb je per definititie overgangsetappes, en zulke als deze mogen van mij er best in zitten.
Freire beschoten.. Tja, slaat helemaal nergens op, maar zal me niks verbazen als het kwajongens zijn.
Menchov moest weer eens lossen. Wat een contrast met de Giro, echt niet normaal, wat is er toch met die vent.
Vandaag nog even uitzitten. Ik stem pas het laatste uur af op de etappe. En dan morgen.. och, renners, verlos ons morgen uit onze winter-, eh, zomerslaap!
Mij verblijdt vooral de bolletjestrui van Pellizotti: fijne renner is dat toch!
Dinsdag sta ik zelf boven op de Grand St.Bernard: ben benieuwd (is de eerste keer).
Dinsdag sta ik zelf boven op de Grand St.Bernard: ben benieuwd (is de eerste keer).
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Dario schreef:Dinsdag sta ik zelf boven op de Grand St.Bernard: ben benieuwd (is de eerste keer).
Veel plezier, hopenlijk wordt er dan nog beetje gekoerst (voor mij dan), voor jou zal het wel gunstiger zijn als ze in slakkegang en in peleton langskomen, dan kan je nog een praatje met je favo renner maken
en vergeet ook je pijl en boog danwel rambo mes niet voor je minst favo renner , of stuur tenminste je hond er op af om zijn voorwiel te apporteren :p
Al wel over nagedacht hoe je boven komt ? met de fiets omhoog , sta je er met camper, of daags eerder laten afzetten met auto EN tentje ? (want zou er niet te zeker van zijn dat je de dag zelf er met een auto nog opkomt )
Uiteraard fietsen we omhoog (vervelend is dat we al heel ruim op voorhand moeten oprijden, om niet op de reclamekaravaan te botsen...), dus zwaar geschut meezeulen zit er niet in. Maar een lichte luchtbuks moet nog wel lukken
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Hmmm, Cavendish gedeklasseerd. Zat er al een beetje in. Ik snapte trouwens niet echt waarom Garmin ineens zo hard op kop ging rijden, waardoor Hincapie het geel net miste. Iemand?
-
- Forum-lid
eelcoz schreef:Hmmm, Cavendish gedeklasseerd. Zat er al een beetje in. Ik snapte trouwens niet echt waarom Garmin ineens zo hard op kop ging rijden, waardoor Hincapie het geel net miste. Iemand?
Omdat er dan vanuit het thuisland Amerika meer aandacht gaat naar de heer Hincapie dan naar hun eigen ploeg. Liever geen geel voor Hincapie dus wat Garmin betreft.